מאסק: טסלה תהיה חייבת לבנות מפעל שבבים ענקי
יצרנית הרכב החשמלי מסתמכת על השבבים של TSMC וסמסונג, והמנכ"ל אמר כי הוא שוקל שת"פ עם אינטל; לדבריו, "גם אם ניקח את התרחיש הטוב ביותר בנוגע לייצור שבבים ע"י הספקיות שלנו, זה עדיין לא מספיק"
מנכ"ל טסלה אלון מאסק אמר שהחברה כנראה תצטרך לבנות מפעל שבבים "ענקי" כדי לעמוד בשאיפות ה-AI והרובוטיקה שלה. "אחד הדברים שאני מנסה להבין הוא איך אנחנו מייצרים מספיק שבבים?", כך אמר מאסק בפגישת בעלי המניות השנתית של יצרנית הרכב החשמלי שהתקיימה אתמול (ה'). בישיבה זו אישרו 75% מבעלי המניות חבילת תגמולים חסרת תקדים למאסק - בסך של כמעט טריליון דולר על פני עשור.
טסלה מסתמכת כיום על יצרניות השבבים TSMC מטייוואן וסמסונג מדרום קוריאה. הוא אמר גם שהוא שוקל לשתף פעולה עם יצרנית השבבים האמריקאית אינטל. "אבל גם אם ניקח את התרחיש הטוב ביותר בנוגע לייצור שבבים ע"י הספקיות שלנו, זה עדיין לא מספיק", הוא אמר.
טסלה תצטרך כנראה לבנות מפעל שבבים "ענקי", לדברי מאסק. "אני לא רואה אף דרך אחרת להשיג את נפח השבבים שאנחנו צריכים".
שבבים מהווים את המוח של כל הטכנולוגיות המודרניות, החל ממוצרי חשמל ועד מרכזי מידע עצומים, והביקוש עבורם נוסק מאז תחילת בום ה-AI.
ענקיות טק כמו טסלה נאבקות להשיג יותר אספקה מחברות כמו TSMC – יצרנית השבבים הגדולה והמתקדמת בעולם. על פי מאסק, ההספק החודשי הראשוני של המפעל החדש יהיה 100 אלף יחידות סיליקון (wafer starts) המשמשות לייצור השבבים, ויגיע בהמשך למיליון. בתעשיית השבבים, מספר היחידות מסוג זה המיוצרים מהווה מדד לכמות השבבים שמפעל מייצר מדי חודש. לדוגמא, מספר היחידות השנתי של TSMC הגיע ב-2024 ל-17 מיליון, או כ-1.42 מיליון מדי חודש.
למרות שטסלה אינה מייצרת כיום שבבים משלה, היא מעצבת שבבים מיוחדים לנהיגה אוטונומית כבר מספר שנים. היא נסמכת כיום על מיקור חוץ של שבבי ה-5AI המתקדמים שלה, שלדברי מאסק יהיו זולים יותר, יצרכו פחות אנרגיה, ויהיו אידאליים לתוכנת ה-AI של טסלה.
מאסק הודיע אתמול גם שהחברה תחל באפריל בייצור הסייברקאב שלה – רכב חשמלי אוטונומי ללא דוושות או הגה.
































