סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
חברת הקריפטו מונפיי ממשיכה לדהור: גייסה 555 מיליון דולר

את הגיוס, שמעמיד את שווי החברה על 3.4 מיליארד דולר, הובילו הקרנות טייגר גלובל ו-Coatue. מונפיי פיתחה תוכנה המאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור מטבעות קריפטו בכרטיס אשראי, בהעברה בנקאית או בארנק דיגיטלי

סטארט-אפים בתחום הקריפטו גייסו השנה הון שיא, כך שלא מפתיע במיוחד שחלק מהשחקנים הגדולים בתחום – מפלטפורמת הקריפטו ג'מיני של האחים ווינקלבוס ועד חברת הבלוקצ'יין ConsenSys של ג'וזף לובין ממייסדי את'ריום, הכריזו בשבוע האחרון על הסכמי גיוס חדשים וגדולים. באתר CNBC דיווחו כי חברת מונפיי (MoonPay) החדשה יחסית מעלה את טירוף הקריפטו בקרנות ההון סיכון לשיאים חדשים. חברת הפינטק שנוסדה לפני שלוש שנים בלבד הודיעה אתמול כי גייסה 555 מיליון דולר בסבב גיוס ההון הראשון בתולדותיה. ההשקעה, בהובלת טייגר גלובל ו-Coatue, מעניקה לחברה הערכת שווי אסטרונומית של 3.4 מיליארד דולר.
התוכנה שפיתחה החברה ממיאמי מאפשרת למשתמשים לקנות ולמכור מטבעות קריפטו באמצעות שיטות תשלום מסורתיות כמו כרטיסי אשראי, העברות בנקאיות וארנקים ניידים כמו אפל פיי וגוגל פיי. החברה מוכרת את הטכנולוגיה שלה גם לחברות אחרות, כולל אתר הקריפטו Bitcoin.com. מנכ"ל מונפיי איוואן סוטו-רייט מכנה את המודל של הטכנולוגיה "קריפטו כשירות" ולדבריו מטרת החברה היא להפוך את הקריפטו לנגיש להמונים באותה דרך שבה חברת זום הפכה את השיחות דרך האינטרנט לפשוטות יותר. "מבחינת הבלוקצ'יין ומטבעות הקריפטו, אני חושב שכרגע אנחנו עדיין בשלב החיוג הטלפוני", אמר בריאיון ל-CNBC. "בסופו של דבר נגיע למקום שבו אפשר להעביר בלי בעיות כל כמות של שווי בכל מקום בעולם, כשהעלות תהיה קרובה לאפס".
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל מונפיי MoonPay איוואן סוטו-רייט
מנכ"ל מונפיי MoonPay איוואן סוטו-רייט
מנכ"ל מונפיי MoonPay איוואן סוטו-רייט. "נגיע למקום שבו אפשר להעביר בלי בעיות כל כמות של שווי בכל מקום בעולם, כשהעלות תהיה קרובה לאפס".
(צילום: בלומברג)
מחירי מטבעות הקריפטו מטפסים לשיאים בתקופה האחרונה, כך שהמשקיעים מחפשים אחר הקוינבייס הבאה, לאחר הנפקתה המוצלחת באפריל של פלטפורמת המסחר בקריפטו. מונפיי מסבירה למשקיעים שהיא מציעה "גשר" לנכסים דיגיטליים. בשלב זה מדובר על ביטקוין, את'ר ומטבעות דיגיטליים אחרים כמו NFT, אבל סוטו–רייט מקווה להרחיב את הפלטפורמה כך שתכלול הכל - החל מאופנה דיגיטלית ועד למניות וירטואליות. לדבריו, לחברה יש מנגנונים חזקים למניעת הלבנות הון.
מונפיי, על פי דיווחיה, רווחית מאז שהשיקה את הפלטפורמה ב-2019 והיא צפויה להגיע השנה להכנסה של 150 מיליון דולר - זאת, לאחר שנפח העסקאות שלה זינק פי 35 לעומת 2020. כיום, יותר מ-7 מיליון לקוחות משתמשים בשירותיי החברה.
עם זאת, החברה עומדת בפני תחרות לא פשוטה - בין השאר מול פייפאל עצמה שהשיקה בשנה שעברה שירותים לקריפטו. סוטו–רייט, מצדו, הצהיר כי לחברה יש כבר שאיפות להפוך להיות חברה ציבורית.