סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
יצרנית החיישנים TriEye גייסה 74 מיליון דולר בין היתר מקרן באמירויות

טכנולוגיית החישה של TriEye מאפשרת לרכבים חכמים ואוטונומיים "לראות" גם בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים; שווי החברה מוערך במאות מיליוני דולרים; אבי בקל, אחד המייסדים: "זו רק תחילת הדרך"

חברת הסטארט-אפ TriEye מתל אביב, שטכנולוגיית החישה שלה מאפשרת ראייה בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים עבור רכב חכם ואוטונומי, גייסה 74 מיליון דולר.


את סבב הגיוס הובילו הקרנות M&G Investments האנגלית ו-Varana Capital האמריקאית שמנוהלת על ידי עזרא גרדנר ולקחו בו חלק Tawazun SDF מאיחוד האמירויות - קרן ההשקעות השנייה בגודלה במדינה ואשר משקיעה לראשונה בחברה ישראלית; סמסונג ונצ׳רס; Deep Insight - שהיא קרן ההשקעות בטכנולוגיות מתקדמות של אינסייט פרטנרס; קבוצת Allied, ודיסקונט קפיטל.
כמו כן, השתתפו בגיוס המשקיעים הקיימים בחברה: אינטל קפיטל, ענקית הרכב הגרמנית פורשה, Grove Ventures ומריוס נכט, ממייסדי צ'ק פוינט.
TriEye שהוקמה בשנת 2017 על ידי אבי בקל, עומר קאפח ופרופ' אוריאל לוי, גייסה עד היום 96 מיליון דולר. החברה מעסיקה יותר מ-80 עובדים ובכוונתה להמשיך ולגייס עשרות עובדים נוספים כדי לתמוך בהרחבת פעילותה.
הגיוס ההקודם של החברה היה ב-2019 ומאז השווי שלה עלה משמעותית ומוערך במאות מיליוני דולרים. "זו רק תחילת הדרך עבורנו", אמר בקל. כל הגיוס ייכנס לקופת החברה.
"החברה פיתחה חיישנים שמטרתם לאסוף מידע מדויק ככל האפשר", אמר בקל לכלכליסט. "מערכות החישה השונות לא מספקות את המידע החשוב בתנאי ראות קשה. לחיישן של החברה יש את היכולת לספק את המידע גם בלילה, בערפל או בסופת חול ומגשרים, והוא מאפשר למערכות ראייה ממוחשבות לקבל החלטות טובות יותר בזמן אמת. המערכת של החברה רואה שכבה נוספת שהעין האנושית לא רואה ויודעת לאבחן איזה חומר נמצא מולה, האם זה מים או קרח.

2 צפייה בגלריה
צוות TriEye
צוות TriEye
צוות TriEye
(צילום: עמרי שפירא)

"המערכות של TriEye ממוקדות בתחום הרכב, והחברה עובדת עם כמה יצרניות רכב מובילות. בעתיד הן ישתלבו בזיהוי ביומטרי, מפעלי ייצור ומערכות אבטחה אזרחית. כבר ב-2022 אני רואה את החברה מתחילה למכור. בעזרת הכסף החדש נתמוך בצמיחה שלנו, בהגדלת מצבת כוח האדם ובהשקה של מוצר חדש לתעשיית הרכב".
המוצר החדש של החברה אמור להתחרות בעתיד הן במובילאיי והן ביצרניות לידאר (מערכת זיהוי עצמים) דוגמת אינוביז. הפתרון מספק תמונה ברזולוציה גבוהה תוך התגברות על תנאי תאורה מאתגרים, דוגמת חושך, סינוור, גשם, ערפל ואבק - תנאים בהם המצלמות הקיימות מתקשות לתפקד ביעילות הנדרשת - וכן מספק מפת עומק של הסביבה ברזולוציה גבוהה, בדומה לאלו המופקות על ידי מערכות הלידאר, אך במחיר נמוך יותר משמעותית.
בין לקוחות TriEye: יצרנית הרכב פורש, ענקית מערכות הרכב הגרמנית קונטיננטל, ענקית מערכות הרכב היפנית DENSO וכן חברת פתרונות הטכנולוגיה האמריקאית לתעשיית הציוד הכבד Trimble. מלבד ענקיות אלו, החברה משתפת פעולה עם שחקנים משמעותיים של פתרונות לייצור המוני מתעשיות מגוונות שעד לאחרונה לא יכלו לנצל לטובתן את התועלות של טכנולוגיית SWIR.
TriEye תצרף כמשקיף לדירקטוריון החברה את ד"ר אייל קישון, יו"ר קרן Deep Insight, ש-TriEye היא ההשקעה הראשונה שלה בישראל.
אופיר שוהם, שמוביל את ההשקעות של מריוס נכט בהייטק ומכהן כדירקטור ב-TriEye, מסר: "TriEye הגיעה להישגים יוצאי דופן בזמן קצר ביותר, ועל בסיס ההיכרות שלנו עם ההנהלה, הטכנולוגיה והצוות של החברה אנחנו צופים פריצות דרך נוספות של החברה בטווח הקצר ובטווח הארוך".

2 צפייה בגלריה
מייסדי TriEye מימין לשמאל עומר קאפח  המנכ"ל אבי בקל ו פרופ' אוריאל לוי
מייסדי TriEye מימין לשמאל עומר קאפח  המנכ"ל אבי בקל ו פרופ' אוריאל לוי
מייסדי TriEye, מימין לשמאל: עומר קאפח, המנכ"ל אבי בקל ופרופ' אוריאל לוי
(צילום:מקסים דינשטיין)