סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
שניר זנו מנכ"ל AID GENOMICS BGI
שניר זנו מנכ"ל AID GENOMICS BGI (צילום: באדיבות AID BGI)

חברת Aid Genomics סוגרת פעילות מחקר ופיתוח ומפטרת 400 עובדים בארץ

מדובר ברוב המכריע של עובדי החברה הבינלאומית בעלת הפעילות הענפה בישראל, שעוסקת בהטמעת טכנולוגיות הנוגעות לאבחון קורונה ובהפצת ערכות בדיקה. המנכ"ל שניר זנו מאשים את משרד הבריאות: "הם עיכבו אותנו במשך חודשים רבים ולאחר מכן העבירו את הפיתוח שלנו"

חברת AID GENOMICS, חברה בינלאומית בתחום הדיאגנוסטיקה מסינגפור, בעלת מרכז פיתוח ופעילות ענפה בישראל, מודיעה על הוצאת פעילות המחקר והפיתוח שלה, ועל הפסקת ההשקעות העתידיות שתוכננו מישראל. החברה מפטרת, כחלק מהמהלך, 400 עובדים בישראל - מה שישאיר אותה עם 150 עובדים בלבד, שימשיכו לעבוד על פי החוזה מול משרד הבריאות, לצורך שימור יכולות המעבדה.
AID GENOMICS הוקמה בשנת 2018 ומתמחה בתחום הדיאגנוסטיקה, האבחון והטיפול המוקדם במחלות על בסיס גנטי. פיתוחי החברה מבוססים על יותר מ-150 פטנטים. הקבוצה פעילה בישראל, באירופה, באסיה ובאפריקה.
מאז פרוץ מגפת הקורונה, סייעה החברה בייעוץ, בהטמעת טכנולוגיות ובאספקת עשרות מיליוני ערכות בדיקה לקורונה עבור למעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם, לרבות ישראל. החברה מבצעת בדיקות גנטיות ובדיקות PCR לנגיף הקורונה ואבחון וריאנטים באמצעות טכנולוגיות אשר בחלקן פותחו בישראל, ומפעילה את המעבדה הגדולה ביותר במזרח התיכון ובין הגדולות בעולם לבדיקות קורונה.
בין פיתוחי החברה: פלטפורמת דיגום עצמי הכוללת אפליקציה וקיוסק לדגימות מעבדה באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI), מטוש חכם ומעבדות ניידות לביצוע 20 אלף בדיקות ביום המוקמות בתוך 24 שעות ונותנות מענה מהיר לטיפול ומניעת התפרצויות בכל אתר או יישוב מרוחקים. החברה השקיעה בארץ יותר מ-300 מיליון שקל והעסיקה כ-650 עובדים,
בשיחה עם כלכליסט אומר שניר זנו, מנכ"ל החברה: "אנחנו לא מאמינים למשרד הבריאות. הם עיכבו אותנו במשך חודשים רבים ולאחר מכן העבירו את הפיתוח שלנו. אנחנו כגוף פשוט לא מאמינים למדינת ישראל. יתרה מכך, קיבלנו נזק עצום בקטע של נתב"ג ונגרם לנו נזק של עשרות מיליונים. הפסדתי 14 מיליון שקל בגלל שימור העובדים. אנחנו מפטרים כעת מאות עובדים ונשבר לי הלב, אבל המדינה הבריחה אותנו מכאן".