סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג. הדירקטוריון טוען שזה "צעד הולם וחיוני" (צילום: AP)

בזמן שהיא מפטרת - מטא מגדילה את הוצאות האבטחה של צוקרברג

בתקופה שבה אלפי עובדים הולכים הביתה, הודיעה החברה לרשות ניירות ערך בארה"ב שההוצאות על אבטחה אישית של המייסד והמנכ"ל יעלו ב-40% ל-14 מיליון דולר

מטא, החברה-האם של פייסבוק, הודיעה במסמכים שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי היא מגדילה את ההוצאות על האבטחה האישית של המנכ"ל והמייסד מארק צוקרברג ב-4 מיליון דולר ל-14 מיליון דולר, זאת בתקופה שבה החברה מפטרת אלפי עובדים כחלק "משנת התייעלות" בחברה, כפי שהגדיר זאת צוקרברג.
ב"גרדיאן" דיווחו כי הדירקטוריון של מטא פסק שעלייה של 40% בהוצאות האבטחה היא צעד "הולם וחיוני בנסיבות", ונועדה "לענות על חששות האבטחה בשל איומים ספציפיים לביטחון שלו הנובעים ישירות מתפקידו כמייסד, יו"ר ומנכ"ל מטא". צוקרברג רשאי להשתמש בכסף כדי לשלם עבור "מאבטחים אישיים נוספים, ציוד, שירותים ושיפורים בבתים" ועל צרכים נוספים הקשורים באבטחה.
עלויות האבטחה האישית שלו הוערכו לאחרונה ב-2018, אז קיבל לצורך העניין 10 מיליון דולר מהחברה. שכר הבסיס שלו עומד על כמעט מיליון דולר בשנה, אך כלל התגמולים שלו גבוהים בהרבה. צוקרברג מדורג במקום ה-16 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס", וזאת בעיקר הודות למניות מטא שבבעלותו. ב-2021 חבילת התגמולים שלו מהחברה עמדה על 27 מיליון דולר.
התייקרות האבטחה של צוקרברג מגיעה בתקופה לא פשוטה לחברה. מוקדם יותר השבוע דווח כי החברה מתכוננת לסבב פיטורים חדש. בנובמבר פיטרה החברה 11 אלף עובדים, המייצגים 13% מכוח האדם. בעת ההודעה על הפיטורים הסביר צוקרברג כי הירידה בהכנסות מפרסום, התחרות הגוברת והתנאים הכלכליים המחמירים פירושם שהחברה חייבת להצטמצם. מטא, שהשווי שלה טיפס בעבר לשיא של טריליון דולר, איבדה בשנה שעברה 70% מהשווי שלה, וביולי דיווחה החברה על הירידה הראשונה בהכנסותיה.