סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
משבר כלכלי היכה במשחק החדש של אמזון, והשחקנים עברו לסחר חליפין

כלכלת המשחק של "ניו וורלד" סובלת בימים אלה מדפלציה קשה - מספר המטבעות במשחק התדלדל ועל כן, ערכם האמיר. כתוצאה מכך, השחקנים החלו להחליף סחורות זה עם זה. ללא בנק מרכזי, המשבר עשוי להחמיר ולמוטט לחלוטין את המשחק, שנהנה עד כה מהצלחה נאה

השחקנים ב"ניו וורלד" (New World), המשחק רב-המשתתפים החדש של אמזון, סופגים בימים אלה משבר כלכלי נדיר בעולמות הגיימינג - דפלציה. משמעות הדבר היא שכמות הכסף בשוק פוחתת בהדרגה, ועל כן ערכו עולה. הבעיה במשחק החדש של אמזון נעשתה כה חמורה, ששחקנים החלו לסחור זה עם זה בסחורות ולא במטבעות, שהפכו לנדירים ביותר.
הבעיה היא שהכסף ששחקנים מקבלים בתמורה להריגת מפלצות, חיפוש אוצרות ושאר מסעות, אינו משתווה לסך המטבעות שיוצאים משימוש כאשר שחקנים רוכשים ציוד בדוכנים וחנויות. על פי אתר PlayerAuctions, שדיווח לראשונה על התופעה, מחירי הסחורות צנחו - לא משום שאין מספיק כסף, אלא כי ערכו הרקיע שחקים ביחס לערך הסחורות, בהינתן המחסור הרב.
המשבר הכלכלי מאיים על ההצלחה המסחררת של המשחק "ניו וורלד", בו השחקנים מגלמים מתיישבים ביבשת קסומה הדומה בצורה מחשידה לאמריקה הקולוניאלית. על פי נתונים מחנות המשחקים המקוונת סטים (Steam), בכל רגע נתון משחקים ב"ניו וורלד" יותר מ-700 אלף איש, מה שהופך את המשחק, שהושק בחודש שעבר, לאחד המצליחים ביותר בשנה האחרונה. בחברת סטרים אלמנטס (StreamElements) הישראלית דיווחו כי המשחק נמצא כיום בין עשרת המשחקים הפופולריים ביותר בשירות הסטרימינג טוויץ' (Twitch), גם הוא מבית אמזון.
1 צפייה בגלריה
מתוך המשחק "ניו וורלד" מבית אמזון
מתוך המשחק "ניו וורלד" מבית אמזון
מתוך המשחק "ניו וורלד" מבית אמזון
(אמזון)
במשחקים מקוונים רבי-משתתפים (MMO, Massively Multiplayer Online Game), התופעה היותר-ידועה היא אינפלציה - כאשר ערך המטבע נשחק משום שכמות רבה ממנו זורמת אל תוך השוק. זאת משום שבניגוד לכלכלות בעולם האמיתי, כמות המטבעות אינה מוגבלת לחלוטין במשחקי MMO.
שחקנים יכולים לקבל מטבעות בתמורה לשלל, הרפתקאות ואירועים מוגבלים בזמן. כל אחת מהמכניקות הללו למעשה מדפיסה כסף מהאוויר. זאת בניגוד לכלכלות בעולם האמיתי, בהן לרוב הבנקים המרכזיים שולטים על הזרמת הכסף. כלומר, אם שחקנים מבלים זמן רב במשחק וצוברים הון, המחירים עלולים לנסוק. הדרך של יוצרי משחקים להתמודד עם הבעיה היא יצירת פריטים שלא ניתן לסחור בהם עם שחקנים אחרים, כמו בתים. כך שחקנים משלמים במטבע הווירטואלי שנעלם ממחזור הכספים. אמצעי מסוג זה מכונה "כיור זהב" (Gold Sink) בתעשיית המשחקים.
למשחקים מקוונים אין בנק מרכזי, אבל יוצרי "ניו וורלד" יצטרכו כעת לאזן את כלכלת המשחק, כדי למנוע את קריסתה. אם ימשיכו המחירים לצנוח, אין טעם לשחקנים להוציא כסף, מה שיוביל לאגרנות ולמיתון בשוק. במשחק ניתן ללמוד מלאכות שונות, כמו טבחות, נפחות וצורפות. אם מחיר הסחורות והשירותים ימשיך לצנוח, לשחקנים לא יהיה תמריץ להמשיך להתמחות במלאכות הללו, והם עלולים לעזוב את המשחק לצמיתות.