סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אקזיט סייבר: תופין הישראלית נרכשה על ידי קרן Turn/River ב-570 מיליון דולר

סכום המכירה משקף פרמיה גבוהה ב-44% משווי החברה היום בבורסת ניו יורק, שם הונפקה ב-2019 לפי שווי של 480 מיליון דולר. בעלי המניות ייקבלו מחיר מאכזב למדי של 13 דולר למנייה. תופין תשוב להיות חברה פרטית

חברת הסייבר הישראלית תופין (tufin) נרכשה על ידי קרן Turn/River האמריקאית בסכום של 570 מיליון דולר - פרמיה גבוהה ב-44% משווי תופין היום בבורסת ניו יורק. תופין הנפיקה בשנת 2019 בשווי של כ-480 מיליון דולר ומאז שוויה הספיק לעלות ולרדת, וכיום היא נסחרת בשווי של 324 מיליון דולר. למרות פעילותה בתחום הסייבר לא הצליחה החברה לייצר ערך משמעותי לבעלי המניות שלה, שיקבלו 13 דולר למנייה במזומן. עם השלמת העסקה, תופין תהפוך לחברה פרטית.
תופין הוקמה לפני כמעט 20 שנה, על ידי רובי כיטוב, היו"ר ומנכ"ל החברה, וראובן הריסון, סמנכ"ל הטכנולוגיות. קרן Turn/River האמריקאית מתמחה בחברות תוכנה, בהשבחת החברה והערך שלה.
"ההכרזה של היום היא עדות להובלה של תופין בניהול מדיניות אבטחה עבור רשתות היברידיות וסביבות ענן", אמר רובי קיטוב, יו"ר, מנכ"ל ומייסד שותף של תופין. "מאז הקמתנו עשינו צעדים משמעותיים בפיתוח פתרון האוטומציה והפכנו למובילים בשוק. עסקה זו מהווה אבן דרך חשובה עבור תופין, וכחברה פרטית תהיה לנו הזדמנות להאיץ את הצמיחה שלנו באמצעות השקעות בטכנולוגיה שלנו, באנשים וביציאה לשוק. הצוות ב-Turn/River מתמחה בסיוע לחברות תוכנה כמו תופין ועם השותפות והמומחיות שלהם אני בטוח שנוכל להשיג את המטרות שלנו מהר יותר".
קיטוב אמר לכלכליסט: "זה עוד שלב לחברה. אני לא חש תחושה של החמצה. זו הזדמנות מצויינת, הם מומחים בתחומם ויכולים להאיץ את הצמיחה שלנו ולהגדיל את החברה משמעותית. העסקה הזו מאוד טובה לחברה ולבעלי המניות שלה". עוד ציין קיטוב כי לא צפויים פיטורים או שינויים מבניים בחברה לאחר סיום הרכישה.
תופין הסתפקה בשלוש שנות מסחר בהן לא הצליחה ליצור תשואה ממשית לבעלי המניות שלה. קיטוב אומר כי "זו היתה חוויה מעניינת להיות ציבורי, ויש דברים שאפשר לעשות כחברה פרטית ולכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלו. אנחנו נשארים בחברה, אנחנו מאוד אוהבים אותה ונהנים ממה שעושים ורוצים לראותה עוברת לשלב הבא וצומחת יותר מהר".
1 צפייה בגלריה
רובי כיטוב מנכ"ל תופין
רובי כיטוב מנכ"ל תופין
רובי כיטוב מנכ"ל תופין
(צילום: גלעד קוולרציק)
"תופין היא מובילה בתעשייה בניהול מדיניות אבטחת רשת ומסייעת ללקוחות ארגוניים לאבטח את תשתית הרשת ואת נכסי הענן הקריטיים ביותר שלהם", אמר דומיניק אנג, מייסד ושותף מנהל של Turn/River Capital. "אנו נרגשים להביא את צוות התפעול הטוב ביותר שלנו, עם המומחיות העמוקה שלהם בשיווק, במכירות ובהצלחת לקוחות, לשותפות שלנו עם תופין. אנו מצפים לעבוד איתם יד ביד כדי להניע צמיחה מואצת".