סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פנגו גט gett
פנגו וגט. שתי החברות מחזיקות במאגר ידע משמעותי על המשתמשים (צילום: פנגו/שאטרסטוק)
בלעדי

רשות התחרות בדרך להכשיל את המיזוג בין פנגו וגט: עלול לדחוק מהשוק את סלופארק ויאנגו

שתי החברות זומנו לשימוע לאחר שקיבלו מכתב הסתייגויות המעיד כי בכוונת הרשות שלא לאשר את העסקה בשווי 175 מיליון דולר, בכפוף לשימוע. הרשות חוששת כי החברה הממוזגת תמכור גם שירותי חנייה בכחול לבן וגם שירותי הזמנת מונית יחד, מה שידחוק מתחרות מהשוק ועלול לגרום לעליית מחירים

רשות התחרות שלחה אתמול מכתב הסתייגויות לפנגו וגט מפני המיזוג. המכתב רומז למעשה כי הרשות נוטה שלא לאשר את המיזוג. ל"כלכליסט" נודע כי במכתב הובעו החששות של הרשות שמיזוג כזה יפגע בתחרות.
שתי החברות זומנו לשימוע, בו יציגו את עמדתן ובסיום השימוע תתקבל החלטה סופית. פנגו חתמה לפני כשנה על רכישתה של גט תמורת 175 מיליון דולר. העסקה כפופה לאישור רשות התחרות.
במוקד הבדיקה עומד החשש שהסינרגיה בין שתי החברות המובילות בתחומן תדחוק מהשוק מתחרות כמו סלופארק ויאנגו, ובהמשך לעליית מחירים ללקוחות.
הרשות חוששת שכל חברה תמכור גם מוצרים של החברה האחרת. במכתב מעלה הרשות חשש מרכזי לפיו החברה הממוזגת תקשור בין מוצרי גט למוצרי פנגו. ״החברה הממוזגת עשויה להציע הצעות ערך ללקוחות אשר צורכים הן שירותי חנייה בכחול לבן והן שירותי הזמנת מונית באפליקציה באופן הקושר בין שירותים אלה״, נכתב.
המכתב מציג למעשה את כוונת רשות התחרות להתנגד למיזוג. שתי החברות יוכלו להציג את עמדתן בשימוע, אבל הסבירות לקבלת האישור אחרי התנהלות של שמונה חודשים מול החברות, היא נמוכה ונראה כי המיזוג לא יאושר.
פנגו שולטת בשוק החנייה ומציעה שירותים נוספים כמו תשלום בתחבורה ציבורית ותדלוק, בעוד גט מובילה בשוק המוניות והמשלוחים. גם הנתונים שבידי שתי החברות, שמהווה מאגר ידע משמעותי, עלולים לפגוע בתחרות.
בתגובה לפניית כלכליסט אישרו ברשות התחרות את הדברים.
מפנגו נמסר: "אנו משוכנעים כי בסוף התהליך תשתכנע רשות התחרות כי אישור העסקה יוביל להגברת התחרות לטובת הצרכן הישראלי".