סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טים קוק אירוע אפל יוני 2024
מנכ"ל אפל, טים קוק (צילום: Apple Insider)

אירוע המפתחים של אפל: הכריזה על Apple Intelligence - מערך הבינה המלאכותית שלה

מערכת ה-AI של אפל תאפשר למכשירים ליצור טקסט ותמונות, על בסיס הבנת ההקשר האישי של המשתמש; תתבסס על יכולות משודרגות של סירי שיהיו זמינות להתנסות בקיץ; תשלב גם מודלים של חברות אחרות כמו OpenAI


21:41 - יכולות ה-AI יהיו זמינות להתנסות באנגלית בקיץ, ויגיעו לכלל המשתמשים בהפצה רחבה עם השקת הגרסאות העדכניות של מערכות ההפעלה של החברה בסתיו הקרוב.
21:40 - יישום בשם Image Wand מסוגל להפוך תרשים גס שנעשה ביישום הרשימות לאיור מלא בעל מרקע מקצועי במיוחד. לא יודעים מה לאייר? אפשר ליצור חלל רק לאיור, ואז להשתמש בשרביט על מנת לקבל הצעה לאיור מתאים על בסיס הטקסט שלידו.
בחיפוש תמונות וסרטונים ניתן לעשות שימוש בשפה טבעית ולמצוא דברים פרטניים, כמו אחד מבני המשפחה רוכב על אופניים בחולצה אדומה. רוצים ליצור קליפ משפחתי שמסכם חוויה כמו טיול בחו"ל? ניתן לעשות זאת באמצעות פקודת טקסט כאשר התוצאה יכולה להיות קליפ עם מבנה נרטיבי ומוזיקה מתאימה מאפל מיוזיק. כל היכולות האלו יהיו זמינות חינם בגרסאות הבאות של מערכות ההפעלה של אפל.
בנוסף, אפל תשלב מודלים של חברות אחרות, ובראשן אלו של OpenAI. כך, למשל, סירי תוכל להתחבר ל-ChatGPT אם היא סבורה ששאילתה כלשהי צריכה סיוע ממודל זה. המשתמש רק צריך לאשר את שיתוף המידע עם OpenAI, והתוצאה מוצגת באופן אורגני כפי שהיתה מוצגת מהמודלים של אפל. השימוש יהיה חינם ללא צורך בפתיחת חשבון ChatGPT, אך מי שירצה יוכל לחבר חשבון קיים ולקבל גם גישה ליכולות בתשלום. בעתיד תגיע תמיכה במודלים נוספים.

6 צפייה בגלריה
מייסד OpenAI סם אלטמן
מייסד OpenAI סם אלטמן
מייסד OpenAI סם אלטמן. מערכת ה-AI של אפל תשתף פעולה עם מערכות אחרות
(צילום: ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP)
21:30 - בכל יישום שבו מתבצעת כתיבה של טקסט (מייל, מעבד תמלילים ועוד), ניתן לבקש מהמערכת החדשה לשכתב מחדש הודעות בהתאם לטון המבוקש (למשל, להפוך תכתובת למקצועית יותר, או אפילו לשיר) או לביצוע תיקוני הגהה. לא יודעים איך להגיב למייל? המערכת תציע תגובות אפשריות שגם מותאמות לשיחות עבר. כמו כן ניתן יהיה לקבל סיכומים שמציגים מידע רלוונטי ודרישות לפעולה מתוך תכתובות מייל. בהודעות פוש יהיה תעדוף אוטומטי של הודעות, עם אפשרויות שונות כמו צמצום הפרעות והצגה בצורה חכמה של פושים חשובים בלבד.
יכולת יצירת התמונות של אפל אינטליג'נס כוללת אפשרויות כמו יצירת אימוג'ים חדשים על בסיס פרומט טקסט (genmoji, כפי שאפל מכנה זאת). למשל, אפשר לבקש ליצור אימוג'י של סמיילים על פרוסות מלפפונים על העיניים, או יצירת אימוג'י על בסיס תמונה של חבר. Image Playground היא יכולת משולבת ביישומים שונים שמאפשרת ליצור תמונות על בסיס בחירה של כמה פרטים מכמה נושאים (למשל, חתול, כובע שף, מסיבה), ושימושית במקרה שלא רוצים לאמץ את המוח בחשיבה על פרומפט טקסט. עם זאת, היכולת מוגבלת לעומת מודלי תמונה אחרים ולא מאפשרת ליצור תמונות ריאליסטיות אלא רק בסגנון אנימציה, רישום או אנימה.

6 צפייה בגלריה
אירוע אפל 10.6.24 שיפורים אפליקציית
אירוע אפל 10.6.24 שיפורים אפליקציית
מערכת אפל אינטליג'נס מאפשרת ליצור תמונות על בסיס בחירה של כמה פרטים מכמה נושאים
(צילום: מסך)
21:25 - איך המערכת תעבוד בפועל? סירי (שזוכה גם לשדרוג עיצובי) תהיה במרכז היכולות של מערכת זו. ניתן יהיה לדבר עם סירי בשפה טבעית יותר, ולמשל לתקן דברים שנאמרו תוך כדי מתן הפקודה ("סליחה, התכוונתי ל..."). סירי גם זוכרת פקודות קודמות (למשל, אם המשתמש ביקש מידע על מיקום מסוים, בפקודה הבאה ניתן יהיה לומר "קבעי פגישה שם מחר ב-11:00"). כמו כן ניתן יהיה לתת לסירי פקודות בכתב, ולא רק בקול.
סירי גם תוכל לבצע פעולות על בסיס פקודות מעורפלות, כמו "איך אני יכול לכתוב הודעה עכשיו ולשלוח אותה מאוחר יותר". אם חבר שלח כתובת ביישום ההודעות, ניתן יהיה לומר "הוסף את הכתובת לפרטי איש הקשר". תוכלו גם לבקש תמונה מסוימת ("ענת בניו יורק לובשת מעיל ורוד"), ובפקודה הבאה להורות לסירי לבצע פעולות עריכה בתמונה (למשל, לשדרג את הפרדת הצבעים). סירי גם תוכל לבצע פעולות עומק באפליקציות שמותקנות באייפון.

6 צפייה בגלריה
אירוע אפל 10.6.24 צילומי מסך
אירוע אפל 10.6.24 צילומי מסך
(צילום: מסך)

סירי תהיה מודעת להקשר האישי של המשתמש – מיילים שהתקבלו, קישורים שחברים שלחו, פתקים שנכתבו ועוד – ותוכל להשתמש במידע זה לביצוע פעולות. למשל, אם מבקשים להזין מספר רישיון נהיגה, סירי תוכל למצוא תמונה של הרישיון, לאתר את המספר ולהזין אותו אוטומטית לטופס. בשאילתה כמו "סירי, מתי אמא שלי נוחתת", סירי תדע למצוא את המידע ששלחה אמא בלי שצריך לפרט לה איפה ומתי הוא נשלח, ולהציג את התוצאה על בסיס מידע נחיתות עדכני. היכולות החדשות של סירי יהיו זמינות באייפון, אייפד ומק.
21:15 - מערכת ה-AI של אפל תאפשר למכשיריה ליצור טקסט ותמונות, על בסיס הבנת ההקשר האישי של המשתמש באמצעות מינוף המידע ששמור במכשירים השונים. אייפון, למשל, יוכל לתעדף אוטומטית הודעות פוש. כלי טקסט משולבים בכל האפליקציות יוכלו לספק הצעות כתיבה ותיקוני איות. ניתן יהיה ליצור תמונות שונות, בהתאמה אישית למידע קיים. למשל, יצירת תמונה מיוחדת ליום הולדת של חבר שעושה שימוש בתמונה שלו, בלי שצריך אפילו להגדיר באיזה חבר מדובר אם עושים זאת בחלון שיחה אתו. אפשר יהיה להורות פעולות כמו: שלוף קובץ שאדם מסוים שלח בשבוע שעבר, הצג תמונות עם אנשים פרטניים ועוד.
אפל מדגישה את היכולת לתת הקשר אישי לפקודות על בסיס המידע הקיים במכשיר. למשל, אם פגישה נדחתה לשעה מאוחרת ניתן יהיה לשאול האם השינוי יגרום לאיחור לאירוע משפחתי. המערכת תדע לתת תשובה על סמך מידע מהמייל, יומן הפגישות, התנועה הצפויה בכביש ועוד.

6 צפייה בגלריה
אירוע אפל 10.6.24 מוצרים נתמכים ב בינה מלאכותית
אירוע אפל 10.6.24 מוצרים נתמכים ב בינה מלאכותית
קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל, מציג מוצרים נתמכים בבינה מלאכותית
(צילום: מסך)
על מנת להבטיח שמירה על פרטיות, כל הפעולות האלו מתבצעות במכשיר עצמו בלי לשלוח מידע בענן. היכולת הזאת אפשרית הודות למעבדים העוצמתיים פרי פיתוחה של אפל שמסוגלים לבצע פעולות בינה מלאכותית גנרטיבית עוצמתיות. במקרה שיש צורך במודל גדול יותר שלא ניתן להריץ מהמכשיר עצמו אלא מהענן, יצרה אפל יכולת בשם Private Cloud Compute שמאפשרת שימוש במודלים מבוססי ענן שרצים על שרתים ייעודיים שיצרה אפל על בסיס מעבדים שלה. אם יש צורך לשלוח מידע לענן נשלח רק המידע הרלבנטי למשימה לעיבוד בשרתי אפל. המידע לא מאוחסן בשרתים לאחר השלמת הפעולה ולא נגיש לאפל. מומחים חיצוניים יוכלו לוודא שהשרתים אכן עומדים בדרישות אלו.
"זה משהו שעבדנו עליו הרבה זמן", אמר קרייג פדריגי, סגן נשיא בכיר להנדסת תוכנה באפל. "הכלים הקיימים יודעים מעט מאוד על המשתמש ומה שהוא צריך. אנחנו רוצים בינה מלאכותית שמבינה אותך, שנותנת לך יכולות שמסייעות ורלבנטיות עבורך".
21:10 - ההכרזה המשמעותית ביותר עסקה במערך ה-AI החדש של החברה – Apple Intelligence. "בינה מלאכותית מציעה יכולות עצמתיות שמאפשרת לקחת לגבהים חדשים את השימוש במוצרי אפל", אמר מנכ"ל אפל טים קוק. "רצינו לוודא שהתוצאה משקפת את הערכים שבלב המוצרים שלנו. הם צריכים להיות עוצמתיים על מנת לאפשר לכם לעשות את מה שחשוב לכם, להיות אינטואיטיביים לשימוש, משולבים ביישומים השונים, להבין את המשתמש, את הצרכים וצורות השימוש שלו, ולהיות בנויים מהיסוד על בסיס פרטיות. זו לא בינה מלאכותית, זו בינה אישית וזה הצעד הבא של אפל".
21:05 - האייפד מקבל בר טאבים שישולב בכל יישומים ויאפשר ניווט מהיר יותר בתוך חלקים שונים ביישום, כולל אפשרות התאמה אישית של הבר. יכולת שיתוף המסך תאפשר לצייר על המסך וגם יש אפשרות להשתלט מרחוק על אייפד או אייפון של המשתמש שמשתף את המסך – מעולה אם צריך לסייע למכר מבוגר. הכרזת האייפד שזכתה לתשואות הרמות ביותר היא הגעת יישום המחשבון לאייפד. על האייפד, יכלול היישום גם המרת מידות ואפשרות להשתמש באפל פנסיל לכתיבת משוואות מתמטיות ביד, כולל נוסחאות מורכבות, שהמחשבון פותר מיד, יצירת גרפים על בסיס משוואות מתאימות ועוד. יכולות אלו יעבדו גם ביישום הרשימות (Notes), שמקבל גם יכולות לעיצוב מעודן אוטומטי של כתב יד, והמרה של טקסט מודפס לטקסט בכתב יד שמבוסס על כתב היד של המשתמש.
העדכון החדש למערכת ההפעלה של המק, שיכונה סקויה, כולל רבות מהיכולות שהוצגו קודם לאייפון ולאייפד (במפות, במחשבון, בתמונות ובפתקים). בנוסף, יכולת ה-Continuity תאפשר לשקף את מסך האייפון ולשלוט בו מהמק, בלי צורך לגעת בטלפון. היכולת מופעלת ישירות מהדוק במק, ומאפשרת לבצע את כל הפעולות הרגילות שניתן לבצע על הטלפון, באמצעות המקלדת והטראקפד של המק.
בנוסף, ניתן יהיה להציג במק הודעות פוש מהאייפון, שיופיעו לצד הודעות הפוש במק, ולהגיב או לבצע פעולות באמצעות שיקוף מסך האייפון. כל אותו זמן, מסך האייפון נשאר נעול כך שאף אחד אחר לא יכול לראות את הפעולות שמבוצעות. כמו כן ניתן להעביר קבצים מהמק ישירות לאייפון בעת שהמסך משוקף על המכשיר.
בפייסטיים, ניתן יהיה להחליף את הרקע בשיחת וידיאו. ניהול הסיסמאות מקבל אפליקציה ייעודית, שתהיה זמינה בכל המכשירים של אפל וגם בווינדוס. השדרוגים לספארי כוללים יכולת מבוססת למידת מכונה לאיתור והבלטה של מידע רלובנטי בזמן גלישה כמו הוראות נסיעה, סיכום מידע שמופיע במאמר, והבלטת מידע רלבנטי ממאמרים כמו קליפ או סרטון שמשולבים במאמר. זאת, בתיבה ייעודית שתופיע בראש העמוד.
20:50 - אוזניות איירפודס יאפשרו להגיב לסירי בתנועת ראש של כן ולא (למשל: אם יש שיחה נכנסת וסירי שואלת אם לענות או לא, אפשר להניע את הראש בהתאם). יכולת בידוד קול תסנן רעשי רקע בעת שיחה כך שגם בסביבה רועשת בן השיחה ישמע רק את הדובר. משחקים יקבלו יכולת לתמוך בסאונד היקפי באוזניות.
בשירות הסטרימינג אפל TV+ ניתן יהיה לראות בעת צפייה בסרט או סדרה מידע על השחקנים או המוזיקה שמתנגנת בסצינה שבה צופים כעת. יכולת מבוססת AI תדגיש את הדיבור של השחקנים להבנה של הנאמר גם בסצנות רועשות. ניתן יהיה גם לבחור מוד סלקטיבי להצגת כתוביות, שיופיעו למשל רק בסצנות רועשות או אם המשתמש החזיר את הצפייה לאחור.

6 צפייה בגלריה
אירוע אפל 10.6.24 טים קוק
אירוע אפל 10.6.24 טים קוק
טים קוק באירוע אפל
(צילום: AP Photo/Jeff Chiu)
האפל ווטש יקבל יכולת חדשה לאימון גופני, שתציג את האופן שבו האינטנסיביות ומשך האימון משפיעים על הגוף לאורך זמן. זאת, על בסיס מידע כמו גיל, משקל, דופק לב ושריפת קלוריות. האימון ידורג על סולם של 1 עד 10 בהתאם לעוצמת האימון, וניתן יהיה לעקוב אחרי מגמות העומס לאורך סדרה של אימונים. במקרה של חריגה תתקבל התראה. את טבעות הכושר ניתן יהיה לכוון על בסיס יומי, או להגדיר תקופת מנוחה שבה לא סוגרים טבעות (ליום, שבוע או חודש).
השעון מקבל יישום מדדים חדש שירכז במקום אחד מידע על מדדים גופניים דוגמת דופק לב, כולל מגמות, שינויים על בסיס שבועי, השוואה לקבוצות אוכלוסייה דומות, ומידע על הקשר של המדדים הגופניים לבעיות רפואיות אפשריות. לנשים בהיריון, יקבל השעון עדכונים כמו מעקב אחרי משך ההיריון ומדדים שמשתנים לאורך ההיריון כמו דופק לב. הווידג'טים במסך הפתיחה של השעון יקבלו יכולת הוספה אוטומטית של ווידג'טים בהתאם למצבים כמו שינויים במזג האוויר או נסיעה (יוסיף את ווידג'ט התרגום). ווידג'ט אחר יתן עדכוני בטיחות.
20:30 - הנושא הראשון של אירוע המפתחים היה עדכונים למערכות ההפעלה השונות, ובראשן מערכת ההפעלה של קסדת ה-XR ויז'ן פרו – visionOS. לקסדה יש כבר יותר מ-2,000 אפליקציות ייעודיות. בין החידושים שמגיעים ניתן למנות יכולת מבוססת AI שמוסיפה מאפייני תלת-ממד לתמונות רגילות. כמו כן הקסדה מקבלת יכולות ניווט משודרגת להעלאת מסך הפתיחה או גישה למרכז הבקרה. אינטגרציה עם המק תספק תצוגה רחבה יותר. כל אלו לא רלבנטיים לרוב הצרכנים, שכן הוויז'ן פרו זמינה בינתיים למכירה רק בארה"ב, והחל מסוף החודש ותחילת יולי תהיה זמינה בעוד שמונה מדינות, ובהן סין, אוסטרליה ובריטניה.
רלבנטי הרבה יותר הוא iOS 18 – העדכון למערכת ההפעלה לאייפון. אחד החידושים המשמעותיים הוא אפשרויות התאמה אישית רחבה יותר למסך הבית, שבמרכזה יכולת לסדר אייקונים, אפליקציות ויישומים בצורה לא רציפה על גבי הרשת, התאמה של תצוגת אייקונים למצב חושך, או לשנות את צבע האייקונים בהתאם לטפט שנבחר או בהתאם לבחירת המשתמש.

6 צפייה בגלריה
אירוע אפל 10.6.24 טים קוק
אירוע אפל 10.6.24 טים קוק
אירוע אפל
(צילום: AP Photo/Jeff Chiu)

מרכז הבקרה מקבל שדרוג שיאפשר להוסיף ווידג'טי שליטה מיישומים שונים על גבי מסך מלא, או ליצור עמודים במרכז הבקרה עם ווידג'טים מאפליקציות שונות. לראשונה, מפתחים יכולים ליצור ווידג'טים למרכז הבקרה, ואפל תוסיף גלריה שתרכז את הווידג'טים השונים. ניתן יהיה גם להחליף את ווידג'טי המצלמה והפנס במסך הנעילה בווידג'טים אחרים מתוך הגלריה.
אפל גם הציגה עדכוני פרטיות משמעותיים, כמו אפשרות להסתיר יישומים מעמוד הבית, בתוך תיקייה שזמינה רק עם סיסמה, שליטה פרטנית יותר על גישה יישומים למידע כמו אנשי קשר או מכשירי בית חכם (למשל, אפשר להגביל את הגישה של יישום לרשימת אנשים הקשר מלאה).
יישום iMessage מקבל יכולות כמו דחיית שליחה של הודעה, פירמוט הודעות, הוספת אפקטים לטקסטים (למשל, אותיות במילה רועדות או עושות גל). בנוסף, במכשירים תומכים ניתן יהיה לשלוח הודעות דרך תקשורת לוויינית במקרה שאין חיבור לסלולר (שירות שכרוך בתשלום נוסף).
יישום המייל יאפשר מעתה חלוקה אוטומטית של מיילים לפי קטגוריות, כמו עדכוני חדשות ומדיה חברתית, קבלות וחשבונות, או מידע פרסומי. כן ניתן יהיה לצפות במקום אחד בכל ההודעות שנשלחו מבתי עסק. למשל, כל עדכוני הטיסה שנשלחו מחברת התעופה. יכולות אלו יהיו זמינות מאוחר יותר השנה.
יישום המפות מקבל מפות טופוגרפיות עם מפות טיולים ויכולות ליצור ולשמור מסלולי טיול. יישום הארנק יאפשר להעביר כסף בין משתמשים באמצעות קירוב האייפונים זה לזה, הרחבת יכולות התשלום המקוון, ומידע עשיר יותר בהצגת כרטיסי הופעות.
יישום התמונות זוכה למה שאפל מגדירה העדכון הגדול ביותר בתולדותיו. אפל שינתה את עיצוב האפליקציה, שכעת מרכז במסך אחד את הסטרים של התמונות ואת אלבומי התמונות. ניתן לסנן תמונות לפי הגדרות שונות, למשל לסנן מהתצוגה צילומי מסך. תוספת אחרת היא אפשרות לשוטט בתמונות לפי זמן, אנשים, ימים אחרונים, טיולים ועוד. היישום יודע לסנן אוטומטית צילומים לא רלבנטיים כמו תמונות של קבלות. בקטגוריית האנשים, ניתן יהיה לראות תמונות לפי קבוצות אנשים כמו חברים או משפחה. אזור הטיולים מרכז תמונות מטיולי עבר של המשתמש, מחולקות לפי טיול.
הכותב הוא אורח אפל באירוע