סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
כנס לונדון כלכליסט חדשנות טכנולוגית - איזבל עמיאל אזולאי Sienna Venture Capital
איזבל עמיאל אזולאי, מנהלת Sienna Venture Capital (צילום: יריב כץ)

קרן הון הסיכון האירופית סיינה תשקיע בישראל 250 מיליון דולר

סיינה, המנוהלת על ידי איזבל עמיאל-אזולאי, משקיעה רק בחברות ישראליות: "ישראל היא האב טכנולוגי השני בגודלו בעולם"; בינתיים היא בשלבי גיוס הכספים אותם היא צפויה להשלים בחודשים הקרובים; תשקיע בין היתר ב-AI, פינטק ובריאות דיגיטלית

קרן הון הסיכון האירופית סיינה Sienna) VC) מגייסת 250 מיליון דולר להשקעה בחברות טכנולוגיה ישראליות. הקרן, המנוהלת על ידי איזבל עמיאל-אזולאי, תשקיע בחברות סטארט-אפ בשלבי צמיחה מוקדמים. בשונה מקרנות אירופיות אחרות, הקרן משקיעה בחברות ישראליות בלבד ולא בחברות מאירופה.
עד כה עשתה הקרן סגירה ראשונית על סכום של 100 מיליון דולר, וכבר ביצעה שלוש השקעות משמעותיות. היא נמצאת כיום במגעים מתקדמים להשלמת הגיוס בחודשים הקרובים.
המשקיעה העיקרית בקרן היא חברת האחזקות GBL, הנסחרת בבורסה בבלגיה, והיא אחת הגדולות והמובילות באירופה בתחומה. הקרן תשקיע בכל סיבוב 5-15 מיליון דולר. התחומים שבהם תשקיע הקרן בין היתר הם AI, אבטחת סייבר, פינטק, בריאות דיגיטלית, פודטק, אגריטק ועוד.
בשיחה עם "כלכליסט" אומרת עמיאל-אזולאי, מייסדת הקרן, מדוע הקרן שהיא מנהלת בחרה להשקיע רק בחברות ישראליות: "זו למעשה הקרן השלישית שלנו והראשונה העצמאית. הניסיון שלנו עם חברות ישראליות מאוד טוב, עם השקעות בחברות כמו טאבולה. אנחנו מאמינים שהדרך הכי טובה להגיע לחברות טכנולוגיה מובילות אינה רק דרך עמק הסיליקון או בכלל ארצות הברית, שם הקרנות האמריקאיות מקבלות את הבולטות, אלא דרך ישראל שהיא האב טכנולוגי השני בגודלו בעולם.
"לישראל יש מעמד מיוחד בארצות הברית, וקרנות אמריקאיות רבות יושבות בישראל, ולכן לנו חשובה גם הנוכחות שלנו כאן. אנחנו מגיעים לכאן לעתים קרובות ונפגשים עם עשרות חברות ומשקיעים אחרים שאיתם אנחנו נוהגים להשקיע ביחד בכל ההשקעות", ציינה עמיאל-אזולאי.
אחת הבעיות הגדולות של החברות הישראליות היא הקושי שלהן להגיע לפעילות משמעותית באירופה. מרבית החברות הישראליות בוחרות להתמקד בארצות הברית ומגיעות לאירופה בשלב מאוד מאוחר, אם בכלל.
לדבריה, הקרן שהיא מנהלת יכולה להיות הזרוע שפותחת להם את הדלתות ביבשת. "אנחנו רוצים להביא לישראל את מה שמאוד חסר כאן והוא החיבור לאירופה. אנחנו קרן אירופית המחוברת להרבה תאגידים מובילים באירופה, ויכולים להביא ערך משמעותי לאותן חברות. אסור לחברות ישראליות להתעלם מאירופה כאשר היא מאוד קרובה לישראל וצמאה לחידושים טכנולוגיים בתחומים רבים עם דגש על אקלים, חקלאות, מזון ועוד".
עוד אמרה: "אנחנו ממוקדים בהשקעות שיוצרות ערך חברתי משמעותי, ולא נשקיע בחברות שאינן כאלה. הקרן שלנו תשקיע בחברות בתחומים שעושים טוב, ורואים ב-ESG מרכיב הכרחי בהשקעות שלנו כאן".
לסיינה יש היסטוריה ארוכה ומוצלחת בישראל דרך La Maison, שם השקיעה הקרן בין היתר בטאבולה, אפספלייר, סימפלי וחברות נוספות.
ההשקעה ב-Hourly.io היא הראשונה שמבצעת סיינה באמצעות זרוע ההשקעות החדשה שלה Sienna VC. הבחירה של סיינה ב-Hourly.io אירעה אחרי שמנהלי הקרן נוכחו לדעת עד כמה עסקים קטנים מפיקים תועלת מהפלטפורמה שפיתחה החברה. בנוסף השקיעה הקרן לאחרונה בשתי חברות, Doux Matok ו-Supplant, ובוחנת שתי השקעות משמעותיות בתקופה הקרובה.