סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ציון דרך בשירות אפל מיוזיק, שהגיע ל-100 מיליון שירים

לפי הודעת אפל, הפלטפורמה שלה כוללת יותר שירים מבכל אחת מהמתחרות שלה; החברה חשפה לאחרונה שדרוגים בקטלוג שלה, ואף מתכוונת להשיק שירות סטרימינג למוזיקה קלאסית

אפל הכריזה כי הגיעה לרף 100 מיליון שירים בקטלוג המוזיקה שלה. בהודעה לעיתונות הכריזה ענקית הטכנולוגיה כי יש לה יותר שירים מבכל פלטפורמה אחרת, ושמדובר ב"יותר מוזיקה מכפי שתוכלו להקשיב לה לאורך כל החיים, או אפילו לאורך מספר גלגולי חיים".
באתר BGR דיווחו כי מספר זה צפוי אף להמשיך ולגדול בצורה אקספוננציאלית. אך מדובר ביותר מרק מספר, הוא מייצג משהו משמעותי יותר מכך: את השינוי הטקטוני בעסקי יצירת והפצת המוזיקה בשני העשורים האחרונים.
שירות אפל מיוזיק הושק ב-2015. הקטלוג כאמור רק הולך ומתרחב מאז, ובשנה שעברה השיקה החברה ספרייה שכללה תמיכה באודיו באיכות גבוהה (Lossless). במחצית השנייה של השנה שעברה הצליחה החברה להפוך כמעט את כל הקטלוג שלה לזמין בטכנולוגיית Lossless, כך שאפל מיוזיק הפכה לבית של מעריצי מוזיקה באיכות HIFI.
"בשנות ה-60 יצאו בכל שנה 5,000 אלבומים בלבד. היום, בכל מקום בעולם ב-167 מדינות וטריטוריות באמצעות אפל מיוזיק, כל אמן מכל תחום יכול לכתוב ולהקליט שיר ולפרסם אותו ברחבי העולם", כתבה רייצ'ל ניומן מאפל סטרימינג לכבוד האירוע. "בכל יום מעל 20 אלף זמרים וכותבי שירים מספקים שירים חדשים לאפל מיוזיק – שירים שהופכים את הקטלוג שלנו לטוב אפילו יותר מכפי שהיה יום קודם לכן. 100 מיליון שירים הם ההוכחה לכך שמדובר במרחב דמוקרטי יותר, שבו כל אחד, אפילו אמן חדש שיוצר מוזיקה מחדר השינה שלו, יכול לייצר את הלהיט הגדול הבא".
מלבד ההגעה לרף המכובד, באפל גם חשפו לאחרונה שדרוגים לשירות המוזיקה. בגרסה iOS 16 למערכת ההפעלה אפשר לתעדף אמנים ולקבל התראות והמלצות עליהם. אפשר גם למיין את הפלייליסטים לפי שירים, אמנים, אלבומים ותאריכי יציאה. אפל מתכוונת להשיק בהמשך שירות סטרימינג המיועד למוזיקה קלאסית.