סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מדריך
קניתם טלפון חדש? כך תשמרו עליו לאורך זמן

הסמארטפון שלנו עובד קשה, ומצריך תשומת לב; קבלו כמה טיפים לרכיבים הכי בעייתיים בו - הסוללה והמסך; איך לבצע טעינה נכונה? ואיך תבצעו ניקוי יעיל וידידותי? וגם: מדוע אסור לשאת את הנייד בכיס האחורי של המכנסיים

רכישת סמארטפון חדש היא אירוע, בהתחלה מסתכלים על המכשיר החדש והנוצץ, מנסים את כל התכונות שלו, מבצעים לו התאמה אישית וכמובן ניתן להשתמש בטיפים שלנו שיסייעו לכם להשמיש אותו.


אבל מעבר לאפליקציות והגדרות, בשימוש ממושך, הסמארטפון שלכם עובד קשה. זהו כנראה המכשיר שעובד הכי קשה מלבד הרכב אם יש לכם משפחה ואתם גרים רחוק מהעבודה. כדי לשמור עליו לאורך ולהימנע מלחזור לחנות אחרי פחות מחצי שנה, ריכזנו מספר עצות שיעזרו לכם לשמור עליו תקין. שני הרכיבים הכי בעייתיים הם הסוללה והמסך, ובהם נתרכז.

תחזוקת סוללה: לטעון בכל הזדמנות ולא חייבים עד 100%

הסוללה היא הנקודה הכואבת בכל טלפון (וגם מחשבים ניידים). הן נוטות להתבלות ולאבד קיבול ככל שהזמן עובר. בנוסף, רבים משתמשים במטענים לא תקניים כדי לטעון אותה וזה כבר סיכון אמיתי - שכן מטענים זולים נוטים לפעמים להתלקח תחת עומס רב. הטיפ הראשון הוא אם כן להימנע מכבלים או מטענים זולים מדי, אלה בדרך כלל לא תומכים בטעינה מהירה ומורכבים מרכיבים סוג ד'.
בנוסף מומלץ מאוד להימנע מלטעון את המכשיר עד 100% ככל שניתן. במקום זאת, מומלץ לטעון את המכשיר בכל הזדמנות. מדוב בשינוי פרדיגמה שכן עד לפני שנים אחדות זה משהו שכן היה מומלץ. אבל כיום, מערכות ניהול החשמל כמו גם טכנולוגיות הטעינה המהירה מייתרות לחלוטין את ההמלצות מימים עברו. כדאי מאוד לטעון עד 80% (או בסביבות שיעור זה). אגב, זה משהו שהיצרנים כבר הטמיעו שכן אם תטענו את המכשיר אתם תראו שהחל מ-80% מהירות הטעינה יורדת מאוד כדי לשמור על הסוללה. בתנאים כאלה כבר עדיף לנתק את המטען.
2 צפייה בגלריה
סוללה טעינה הטענה בטריה סמארטפון סמרטפון אייפון סלולר
סוללה טעינה הטענה בטריה סמארטפון סמרטפון אייפון סלולר
טעינת סוללה בסמרטפון
(צילום: שאטרסטוק)

לטעון מהר יותר ובטוח יותר

אגב רוצים לטעון את הסוללה מהר יותר? הכניסו את המכשיר למצב טיסה ותראו איך הוא נטען 20 עד 30% יותר מהר. כמו כן דאגו לכבות את המסך. עוד משהו מומלץ כדי לשמור על חיי הסוללה היא לא לסגור אפליקציות. תהליך הסגירה צורך יותר חשמל מאשר תהליך השינה שאליו הן מוכנסות כשהן לא בשימוש. גם פתיחה שלהן אגב.
מזג אוויר קיצוני הוא האויב של סוללה בריאה. טמפרטורה נמוכה מדי או חמה מדי, כמו בים או על הדשבורד של הרכב פוגמת ביעילות הסוללה וגם ברכיבים הפנימיים, בעיקר שבבים. שימרו את המכשיר קרוב לגוף במזג אוויר קר ורחוק ממנו ומהשמש בקיץ. כמו כן, נסו להימנע משימוש במטען חוטי ככל שניתן, הכנסה והוצאה של תקע המטען מהשקע מייצרת שחיקה ודוחסת אבק מיקרוסקופי לשקע. ככל שהזמן עובר זה מצטבר ובסוף הוא מונע את ההכנסה של התקע בצורה תקינה.

המסך והגוף: לא לנקות עם נוזל שמשות

המסך הוא הנקודה השנייה שקשה להתעלם ממנה. הוא נשחק, נשרט ופעמים רבות נסדק. ועדיין, כדי לשמור עליו תקין ככל שניתן התחילו בלהימנע מלזרוק את המכשיר לתוך תיק עם מפתחות או חפצים קשיחים. או לתת אותו יותר מדי לילדים. מגן מסך זה אביזר שימושי אבל רק בתנאי שאתם דואגים להחליף אותו מדי פעם, בנוסף הוא לא ממש מגן על המסך משבר אלא רק משריטות.
2 צפייה בגלריה
מסך שבור באייפון
(צילום: pixabay)
אם הצטברו לכם יותר מדי שריטות על המסך, שיטה טובה להעלים אותן היא להשתמש בספוג פלא פשוט. אל תטבלו אותו במים, שכן הדבר עשוי להזיק. שפשפו בעדינות ואתם תראו את השריטות נעלמות לאיטן. מגן לטלפון לעומת זאת הוא כן חשוב, אל תחסכו בנקודה הזו, השקיעו בו ואל תסתפקו במגן הסיליקון הרך שהיצרניות מצרפות לערכות המכשירים מדי פעם. אל תשכחו שהאינטרס שלהן מנוגד לזה של המשתמשים במקרה הזה.
ניקוי המסך ביום יום צריך להתבצע עם מטלית יבשה כמו זו של משקפיים. נסו להימנע מלהתיז עליו נוזלי ניקוי שכן הוא מצופה בחומר אוליאופובי - דוחה שומן - ושימוש בחומרים כאלה שוחק את השכבה שלו. כמו כן נסו לא לטבול יותר מדי את המכשיר בנוזלים - גם אם הוא עמיד במים - מבחני הטבילה מבוססים על מים מתוקים טהורים ולא לוקחים בחשבון מי מלח או כלור כמו בים או בבריכה ובוודאי שלא נוזל שמשות.
גוף המכשיר לרוב עשוי מאלומיניום או מתכת קלה אחרת במקרה הטוב, פלסטיק איכותי במקרה הפחות טוב או זכוכית ופלסטיק זול במקרה הגרוע. בנוסף, זכוכית הגב לרוב היא בעמידות נמוכה יותר מזכוכית המסך. הגב גם נשרט לרוב יותר בקלות.
לסיום, לא לתחוב את הסמארטפון בכיס האחורי של המכנס. מקרי האייפון שהתעקם או כעת הוואן פלוס 10 שנשבר בגלל לחץ הם מוכרים למדי.
זיכרו עוד משהו: לא כל סמארטפון יקר יחזיק לכם יותר זמן, לפעמים מכשיר פשוט אבל באיכות הרכבה גבוהה יוכל לשרוד יותר זמן ממכשיר פרימיום מפונפן. אז אם עמידות היא דרישת סף, שימו לב לכך.