סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

למען אוקראינה: האקרים שיבשו את מערכת הרכבות בבלארוס כדי להקשות על התקדמות הצבא הרוסי

קבוצת ההאקרים האקטיביסטים שמכנה את עצמה "סייבר פרטיזנים" התנתה את הפסקת השיבושים בהתחייבות נשיא המדינה אלכסנדר לוקשנקו להפסיק לסייע לחיילים הרוסים, המתכננים פלישה לאוקראינה. "רכבת בלארוס בפקודתו של הטרוריסט לוקשנקו מאפשרת לחיילי הכיבוש להיכנס לאדמה שלנו"

האקרים אקטיביסטיים מבלארוס טענו ביום שני כי הצליחו להחדיר לרשת של מערכת הרכבות הארצית תוכנת כופר ויספקו את המפתח לקידוד רק אם נשיא המדינה אלכסנדר לוקשנקו יפסיק לסייע לחיילים הרוסיים המתכוננים לפלישה אפשרית לאוקראינה, כך לפי דיווח באתר Arstechnica.
הקבוצה, המכנה עצמה "סייבר פרטיזנים", כתבה בטלגרם: "רכבת בלארוס בפקודתו של הטרוריסט לוקשנקו מאפשרת בימים אלה לחיילי הכיבוש להיכנס לאדמה שלנו. כחלק מקמפיין הסייבר, הצפנו את רוב השרתים, מרכזי הנתונים ועמדות העבודה של הרכבת על מנת להאט או לשבש את הפעילות. הגיבוי נהרס". ההאקרים הוסיפו כי בכוונה לא פגעו במערכות הביטחון על מנת להימנע ממצבי חירום. הקבוצה פרסמה את המתקפה גם בטוויטר.
3 צפייה בגלריה
רציף רכבת בבלרוס
רציף רכבת בבלרוס
רציף רכבת בבלרוס. הפריצה למערכת גרמה גם לשיבושים בלוח הזמנים
(צילום: AP)
נציג של הקבוצה מסר עוד כי קמפיין הסייבר פועל נגד יישויות ספציפיות וחברות ממשלתיות במטרה להפעיל לחץ על הממשלה הבלרוסית לשחרר אסירים פוליטיים ולמנוע מחיילים רוסים להיכנס למדינה בדרך לתקיפה באוקראינה.
"הממשלה ממשיכה לדכא את הרצון החופשי של אזרחי בלארוס ולכלוא אנשים חפים מפשע", כתבו עוד ההאקרים. "הם ממשיכים להחזיק באופן לא חוקי אלפי אסירים פוליטיים. המטרה העיקרית שלנו היא להפיל את משטרו של לוקשנקו, לשמור על הריבונות ולהקים מדינה דמוקרטית עם שלטון חוק, מוסדות עצמאיים והגנה על זכויות אזרח".
הקבוצה פרסמה גם תמונות שאמורות להציג את ההאקרים בתוך הרשת הפרטית של חברת הרכבות של בלארוס. בדיקה שנערכה לאחר פרסום הפוסט מצאה שמספר שירותים באתר הרכבת לא היו זמינים. כך למשל, לא ניתן היה להזמין כרטיסים באינטרנט ועל המסך הופיעה הודיעה שמכריזה כי השירותים לא זמינים בשל בעיות טכניות. לפי ההאקרים ההתקפה שיבשה גם את לוחות הזמנים ואת הפעילות של רכבות מטען.
3 צפייה בגלריה
אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלרוס
אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלרוס
אלכסנדר לוקשנקו, נשיא בלרוס. חזק על הכוונת של ההאקרים
(צילום: AP)
על פי הדיווחים רוסיה העבירה ציוד צבאי וחיילים ברכבות לתוך בלארוס, החולקת גבול עם אוקראינה. קבוצה של עובדי הרכבת שמנטרת את הפעילות במסילות באורך 5,512 ק"מ, מוסרת כי בשבוע אחד נכנסו לבלרוס יותר מ-33 רכבות רוסיות צבאיות, מלאות בציוד ובחיילים עבור תרגיל משותף. קבוצת העובדים טענה ביום שישי שהצפי הוא להגעה של כ-200 רכבות נוספות.
3 צפייה בגלריה
צבא רוסיה בבלארוס
צבא רוסיה בבלארוס
צבא רוסיה בבלארוס. באישור לוקשנקו
(צילום: רויטרס)
חואן אנדרס גוררו–סיידה, חוקר בכיר בחברת הסייבר סנטינל וואן, אמר לאתר כי לא הצליח לאשר את קיומה של התקפת הסייבר, אך הודה כי התמונות שסופקו מאשרות כי מישהו השיג גישה לרשת הרכבות של בלארוס. "בדרך כלל אנחנו מתייחסים למתקפות כופר כבעלות מניע פיננסי ולא ככלי עבור האנדרדוג במאבק מהפכני", אמר.
מקבוצת ההאקרים נמסר כי לא היה קשה במיוחד לחדור לרשת של הרכבת. "לרשת יש נקודות כניסה רבות והיא אינה מבודדת בצורה טובה מהאינטרנט", אמר אחד הנציגים. "סייבר פרטיזנים חדרו דרך אחת מהנקודות הללו ואז פתחו נקודות כניסה רבות מבפנים".