סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)

פייסבוק חותכת ביותר מ-30% את היקף הגיוסים של מהנדסים

לדברי המנכ"ל מארק צוקרברג, צפי הגיוס השנה נחתך מ-10,000 לכ-6,000 עד 7,000 מהנדסים: "אחת ההאטות הקשות שראינו בשנים האחרונות"

חברת מטא (פייסבוק) מתכוננת להאטה משמעותית, עם תוכניות לחתוך לפחות 30% מגיוסי המהנדסים השנה, כך אמר לעובדים מנכ"ל החברה מארק צוקרברג אתמול. "אם היה עליי להמר, הייתי אומר שזו אחת ההאטות הקשות שראינו בשנים האחרונות", אמר צוקרברג במהלך פגישה שבועית עם עובדים. לדבריו, צפי החברה לגיוס מהנדסים נחתך מ-10,000 ל-6,000-7,000, מה שישאיר כמה משרות לא מאוישות, ויפעיל לחץ על מנהלים לפטר עובדים לא יעילים.
"חלק מהתקווה שלי על ידי העלאת הציפיות וקביעת מטרות יותר אגרסיביות, היא שחלק מהעובדים יגיעו למסקנה שהמקום הזה לא בשבילם, והסינון הזה טוב מבחינתי", אמר צוקרברג על פי דיווח של רויטרס. סוכנות הידיעות דיווחה גם שסמנכ"ל המוצר של החברה, כריס קוקס, שלח לעובדים מזכר שבו כתב שעבור החברה זוהי "תקופה לא פשוטה", ושהיא מתמודדת עם אתגרים "עזים".
לפני חודש בדיוק, הודיעה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של מטא (לשעבר פייסבוק) על פרישה מהתפקיד בתום 14 שנה. סנדברג הייתה מספר 2 של מארק צוקרברג. אבל בפועל שותפה מלאה להנהגת החברה ולקבלת ההחלטות המשמעותיות בה. סנדברג הצטרפה לפייסבוק בתחילת 2008 כמספר שתיים של של המנכ"ל מארק צוקרברג, וסייעה בהפיכת החברה לענקית טק שבשיאה הגיעה לשווי של טריליון דולר.