סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

שריל סנדברג, מספר 2 במטא, פורשת מתפקיד סמנכ"לית התפעול

סנדברג הצטרפה לפייסבוק ב-2008 וסייעה בהפיכתה לענקית טכנולוגיה; היא תמשיך לשמש דירקטורית בחברה האם מטא; צוקרברג: "היא סופר-סטארית שהעניקה הגדרה ייחודית לתפקיד סמנכ"לית התפעול"

שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של מטא, החברה האם של פייסבוק, ומי שנחשבת למספר 2 בה - הודיעה כי תפרוש מתפקידה בסתיו הקרוב.
סנדברג הצטרפה לפייסבוק בתחילת 2008 כמספר שתיים של של המנכ"ל מארק צוקרברג, וסייעה בהפיכת החברה לענקית טק שבשיאה הגיעה לשווי של טריליון דולר. כיום נסחרת החברה בשווי של 510 מיליארד דולר.
2 צפייה בגלריה
שריל סנדברג עם מארק צוקרברג מנכ"ל מטא
שריל סנדברג עם מארק צוקרברג מנכ"ל מטא
שריל סנדברג עם מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא
(צילום: AFP)
חביאר אוליבן, סמנכ"ל הצמיחה של מטא, יחליף את סנדברג בתפקיד סמנכ"ל התפעול. סנדברג, שהודיעה לצוקרברג על החלטתה לפרוש בסוף השבוע האחרון, תמשיך לשמש דירקטורית בחברה.
סנדברג כתבה בפוסט בפייסבוק: "כאשר לקחתי את התפקיד בחברה ב-2008, קיוויתי שזה יהיה לחמש שנים. כעת, 14 שנה לאחר מכן, הגיע הזמן שלי לכתוב פרק חדש בספר חיי. אני לא בטוחה מה צופן העתיד; אבל אני יודעת שהוא יכלול התמקדות רבה יותר בקרן שלי ובפעילות פילנתרופית, אשר חשובה עבורי יותר מאי פעם, לאור נקודת הזמן הקריטית בה אנחנו נמצאים בכל הנוגע למצב הנשים".
""תודה לעמיתים שמספקים לי השראה כל יום עם המחויבות שלהם למשימה, לשותפינו ברחבי העולם שאפשרו לנו לבנות עסק שישרת את העסק שלהם, ובמיוחד למארק שנתן לי את ההזדמנות הזו".
צוקרברג כתב בפוסט בפייסבוק כי "אני לא מתכוון להחליף את התפקיד של שריל במבנה החברה הנוכחי. אני לא בטוח שזה אפשרי, מאחר שהיא סופר-סטארית שהעניקה הגדרה ייחודית לתפקיד סמנכ"לית התפעול".

2 צפייה בגלריה
שריל סנדברג ג'ק דורסי עדות סנאט
שריל סנדברג ג'ק דורסי עדות סנאט
סנדברג ומייסד טוויטר ג'ק דורסי בעדות סנאט
(צילום: מסך משידור ישיר של CSPAN ביוטיוב)
בשנים האחרונות ספגה פייסבוק ביקורת על אוזלת ידה במניעת הפצה של פייק ניוז, וכן בעקבות רכישה של מתחרות בהן ווטסאפ ואינסטגרם. עם זאת מרבית האש הופנתה כלפי צוקרברג, ופחות אל סנדברג עצמה.
באפריל פרסם "וול סטריט ג'ורנל" כי סנדברג עומדת בפני בדיקה פנימית בנוגע לשני אירועים שבהם לפי החשד לחצה על הצהובון הבריטי "דיילי מייל" לא לפרסם כתבה פוטנציאלית על בובי קוטיק, מנכ"ל אקטיוויז'ן בליזרד, שהיה בן הזוג שלה.
לפני שהצטרפה לפייסבוק, עבדה סנדברג במשרד האוצר תחת ממשל קלינטון, וב-2001 הצטרפה לגוגל.