סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

פפאיה גלובל רוכשת את Azimo הבריטית בכ-200 מיליון דולר

חברת הפינטק הישראלי הגיעה לשווי של 3.7 מיליארד דולר לאחר שפיתחה מערכת מצליחה לניהול משכורות עובדים, בה תשתלב הטכנולוגיה של אזימו. המנכ"לית עינת גז: "אנחנו מתעסקים אך ורק בעולם המשכורות וזה משהו שאף אחת מחברות התשלומים לא עושה"

שנת 2021 עמדה בסימן רכישות רבות שביצעו חברות הייטק ישראליות בארץ ובחו"ל. גם השנה מתבצעות רכישות משמעותיות והיום מכריזה פפאיה גלובל הישראלית שהיא רוכשת את חברת הפינטק הבריטית Azimo. החברות לא פירסמו את סכום הרכישה אך על פי הערכות הוא עומד על כ-150-200 מיליון דולר במזומן ובמניות.
פפאיה גלובל, שהוקמה ב-2016 על ידי עינת גז, ראובן דרונג ועופר הרמן, מפתחת מערכת לניהול גלובלי של עובדים, שכר והטבות - בין אם הם עובדים ישירים, עובדי אאוטסורסינג, קבלני משנה או עובדים גלובליים שמועסקים על ידי חברות העסקה מטעם חברות האם. המערכת של החברה כבר מטפלת בעובדים ביותר מ-140 מדינות ברחבי העולם.
בספטמבר האחרון גייסה פאפאיה גלובל 250 מיליון דולר על פי שווי של 3.7 מיליארד דולר. בין המשקיעים של החברה: Insight Partners עם Tiger Global Scale Venture, Bessemer, IVP, Alkeon, Workdaye, Access ו-Group 11. החברה גייסה עד היום 440 מיליון דולר.
בעקבות העסקה תקלוט פפאיה גלובל את 160 עובדי אזימו שיצטרפו לכ-450 עובדי החברה בישראל ובעולם. הנהלת אזימו יושבת באנגליה וצוות הפיתוח של החברה, המונה כ-140 עובדים, יושב בקרקוב שבפולין. בשיחה עם "כלכליסט" מספרת עינת גז, מנכ"לית פפאיה גלובל, וכאמור, אחת ממייסדות החברה: "רכשנו את החברה הבריטית מאחר שהיא נותנת לנו מענה לשלב האחרון של ניהול נושא המשכורות בארגון. העברת משכורת היא מאוד מסובכת ושונה מכל העברת כספים אחרת. זה דורש העברה של חלקים במשכורת לעובד וחלקים אחרים לרשויות, לפנסיה ועוד. בנוסף, כל העברת משכורת שונה בין מדינה למדינה וכיום אין אף גוף שמסוגל לעשות את זה גלובלית".
1 צפייה בגלריה
עינת גז מנכ"לית פאפיה סלפי
עינת גז מנכ"לית פאפיה סלפי
עינת גז מנכ"לית פפאיה
(צילום: Glassdoor)
תחום התשלומים הוא אחד המרכזיים בהייטק הישראלי, עם שורה של יוניקורנים דוגמת ראפיד, טיפלתי ופיוניר. המהלך של פאפאיה מכניס אותה למגרש הצפוף מאוד אך לדברי גז התחום שלה עדיין פנוי לחלוטין. "לכל אחת מחברות התשלומים יש תחומים שמגדירים אותה, אבל אנחנו רק מתעסקים בעולם המשכורות - וזה משהו שאף אחת מחברות התשלומים לא עושה".
בעקבות הרכישה תשנה החברה הבריטית הנרכשת את המודל העסקי שלה מן היסוד. כיום, אזימו עוסקת בעיקר בהעברות כספים בין פרטים, בדומה לחברת Rewire הישראלית. בעקבות הרכישה תסגור פאפאיה את הפעילות הזו ותשתמש בטכנולוגיה ובידע של החברה לפיתוח מערכת שמיועדת להעברת תשלומים בין עסקים לעובדים. "אנחנו לא מתעסקים בטרנזאקציות של כספים של פרטים", אומרת גז. "אני לא מתעסקת במזדמנים שמעבירים כסף אלא מתמקדת רק בשוק העיסקי - ולשם ננווט את החברה הנרכשת".
חלק מהחזון של גז הוא להפוך את העסקים לא רק למשלמי משכורת אלא למוסד הפיננסי המשמעותי של העובד. "אני מסתכלת על עולם העבודה החדש ורואה שמערכת היחסים בין העובד למעביד שונה לגמרי", היא מסבירה. "חברה יכולה להיות מוסד פיננסי משמעותי, אבל לארגונים קשה מאוד היום לתת שירותים כאלה לעובדים. אנחנו נפתח קו מוצרים פיננסיים ייעודיים לעובדים, שמגובים בעבודה שלהם. אם אתה רוצה הלוואה לטווח קצר אתה לוקח אותה בחוץ כעצמאי בריבית גבוהה, אבל כמו שאתה מקבל ביטוח במקום העבודה ניתן לייצר שם את אותו מנגנון גם בפיננסים".
"השילוב של היכולות של אזימו עם מובילה עולמית כמו פפאיה יאפשר לנו לספק ערך רב עוד יותר ללקוחות העסקיים - במיוחד אלה שמשלמים ומנהלים עובדים מרחוק יותר", מסכם יו"ר ומייסד אזימו, מייקל קנט.