סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
משרדי טיקטוק לוס אנג'לס טיק טוק
משרדי טיקטוק בלוס אנג'לס. סבב הפיטורים השני השנה בחברה (צילום: Getty Images)

דיווח: טיקטוק מפטרת בארה"ב כאלף עובדים

באתר The Information דיווחו כי פלטפורמת הסרטונים הקצרים שבבעלות בייטדאנס הסינית מתכוונת לפטר מספר גדול של עובדים בחטיבות התפעול, התוכן והשיווק. המהלך יוצא לדרך על רקע החוק החדש שמחייב את מכירת האפליקציה, ולא - תיחסם במדינה. השוק האמריקאי היה אחראי אשתקד ל-80% מהכנסות החברה

הפיטורים בסקטור הטכנולוגיה הגיעו גם לטיקטוק. לפי דיווח באתר The Information, אפליקציית הסרטונים הקצרים מתכוונת לפטר מספר גדול של עובדים בחטיבות התפעול, התוכן והשיווק, ואף עדכנה כבר את העובדים על המהלך המתוכנן. ההודעות הרשמיות למפוטרים יישלחו עד מחר.
בשלב זה לא ידוע מה המספר המדוייק של המפוטרים, אך לפי ההערכות מדובר בסביבות אלף אנשים. כמו כן, לפי עובדים שביקשו להישאר בעילום שם, בטיקטוק מתכוונים לבטל את צוות פעילות המשתמשים העולמי, שאחראי על מתן תמיכה טכנית ושירות למשתמשים, וכי העובדים מהצוות שלא יפוטרו יועברו לתפקידים אחרים.
זה יהיה סבב הפיטורים השני השנה בחברה, לאחר שבתחילת השנה קיצצו עשרות משרות. עם זאת, בטיקטוק כמעט ולא מבצעים סבבי פיטורים נרחבים בדומה לאלה שהתבצעו בשנים האחרונות בחברות הטכנולוגיה הגדולות.
מטיקטוק לא התקבלה תגובה לדיווח.
הפיטורים יוצאים לדרך על רקע אישורו של החוק שיחייב את החברה האם בייטדאנס הסינית למכור את טיקטוק בארה"ב, ולא - תיחסם הגישה לאפליקציה. בחברה כבר החלו בנקיטת צעדים משפטיים לביטול החוק, זאת בטענה כי הוא מפר את חופש הביטוי של המשתמשים. עם זאת, לפי הדיווחים האחרונים, בחברה מתחילים לשקול את אפשרות המכירה, אך כזו שלא תכלול גם את מכירת האלגוריתמים. מועמדים שהביעו עניין ברכישת האפליקציה כוללים את שר האוצר לשעבר סטיבן מנוצ'ין והבעלים לשעבר של קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס פרנק מק'קורט.
טיקטוק נהנית מפופולריות רבה בארה"ב, בעיקר בקרב המשתמשים הצעירים, והיא מעסיקה בסביבת 7,000 עובדים במדינה. השוק האמריקאי מהווה גם מקור הכנסה גדול לחברה, ולפי דיווח בפייננשל טיימס ממרץ הוא היה אחראי בשנה שעברה ל-80% מההכנסות בגובה 20 מיליארד דולר.