סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
סיטי מגייסת מומחי קריפטו בישראל לקראת כניסה לתחום

גיוס אנשי הפיתוח המקומיים יתבצע כחלק מהקמה של מחלקת נכסים דיגיטליים שענקית הבנקאות האמריקאית מתכננת לסיים כבר ב-2022. המחלקה החדשה תפתח מוצרים בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הווירטואליים

ענקית הבנקאות האמריקאית סיטי העולמית מקימה מחלקה של נכסים דיגיטליים, בדגש על מטבעות וירטואליים ובלוקצ'יין, עבור קבוצת הלקוחות המוסדיים שלה. ל"כלכליסט" נודע כי לראשונה, כחלק מההעירכות הועלמית של הבנק, הוא יגייס אנשי פיתוח לתחום המטבעות הוירטואליים במרכז הפיתוח שלו בישראל.
ההודעה על הקמת המחלקה החדשה נשלחה במכתב פנימי לעמיתים, ששלחה אמילי טרנר, ראש הפיתוח העסקי והחדשנות ב- ICG, חטיבת ה-B2B של סיטי. המחלקה תגייס 100 איש לתפקידים שונים, שיאיישו משרות במרכזי הייטק כמו ניו יורק, לונדון, סינגפור וכאחור, תל אביב, בהם ממוקמות מעבדות החדשנות של סיטי. ל"כלכליסט" נודע עוד כי בישראל, בפרט, יגוייסו אנשי טכנולוגיה מתחום המטבעות הדיגיטליים, שיישבו במרכז הפיתוח בקריית עתידים, תחת מעבדת החדשנות של סיטי, אותה רואה סיטי העולמית כנכס אסטרטגי בשל איכות כוח האדם המקומי.
צוות הנכסים הדיגיטאליים יפתח מוצרים חדשים בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הוירטואליים, ינהל פרויקטים עם שותפים מחוץ לסיטי (סטארט-אפים בתחום ורגולטורים) ויתווה אסטרטגיה ברורה של סיטי בתחום. המחלקה תיבנה מוצרים חדשים, תזהה לקוחות חדשים ותאתר השקעות פוטנציאליות.
גורמים בשוק אומרים כי סיטי מבינה את הסיכון, אך גם את הפוטנציאל הטמון בטכנולוגית הבלוקצ'יין ומטבעות וירטואליים, ומעתה היא תרכז את התחום תחת כובע אחד כדי לנהל את הסיכונים הכרוכים בו באופן ריכוזי ויעיל יותר, וכדי לצבור מומחיות וידע גם ברמה הרגולטורית.
1 צפייה בגלריה
Ornit Shinar Gateways Stampa אורנית שנער
Ornit Shinar Gateways Stampa אורנית שנער
אורנית שנער, מנהל זרוע ההשקעות של סיטי ישראל. נכס אסטרטגי
(צילום: עמית שעל)
עד כה היו לסיטי מספר פרויקטים בתחום הבלוקצ'יין והיא מפעילה צוות קטן בתחום, גם במרכז הפיתוח בתל אביב. התחום היה מפוזר עד היום בין המחלקות השונות של הבנק וכעת כל העובדים הרלוונטיים לו יישבו תחת המחלקה האחראית - מחלקת הטכנולוגיה, התפעול וה-ICG של סיטי בעולם. בשנים האחרונות סיטי ביצעה 19 השקעות בסטארט-אפים שעוסקים בתחום הבלוקצ'יין ושיתפה פעולה עם כמה חברות כדי לבצע בדיקות היתכנות. המחלקה תקום בחודש הבא ועד ל-2022 יאוישו בה כל התפקידים.