סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סמסונג גלקסי A55
סמסונג גלקסי A55. הבהירות מספיק חזקה (איתי שמושקוביץ)

בדיקה
סמסונג גלקסי A55 - מלך השועלים של החברה אבל לא של מכשירי הביניים

סמסונג מעדכנת את סדרת A שלה, שנראית דומה חיצונית למכשירי הדגל ומציעה ביצועים קצת חלשים יותר. ה-A55 החדש יספיק לרוב הצרכים של משתמשים רבים, אבל לא בולט מול התחרות הצפופה בקטגוריה

הילדות שלי אוהבות להשתתף בבדיקת המכשירים שמגיעים אליי, ולפעמים הן כל כך נלהבות שהן מקדימות אותי. עוד לפני שהספקתי לצלם תמונה אחת בסמסונג גלקסי A55 החדש, הגלריה שלו התמלאה בתמונות עם אפקטים ופילטרים שונים, וזה מבהיר בצורה טובה למי מיועד המכשיר - לקהל צעיר. בתפריט המצלמה יש קטגוריה שנקראת "כיף" - לא "עוד" כמו בדגמים אחרים של סמסונג או "אזור AR", אלא פשוט "כיף" ושם נמצאים הפילטרים השונים של Snapchat, שזמינים אגב רק כשהמכשיר מחובר לרשת.
אבל אחזור להתחלה, כדי לעשות קצת סדר. תזכורת: סדרת S של סמסונג כוללת את מכשירי הדגל של החברה, וסדרה A מציעה גרסאות זולות או "נגישות" יותר של אחיהם הגדולים, עם מפרט חלש יותר. גם בתוך הסדרה עצמה יש היררכיה - יש דגמים שעולים 400-500 שקל ויש כאלה שמגיעים ל-1,800 שקל.
בשוק הפרימיום ומכשירי הדגל סמסונג מובילה כבר שנים עם מוצרים מצוינים, וגם סדרת S24 האחרונה נמכרת בהצלחה לפי הדיווחים בעולם. בקטגוריית מכשירי הביניים התחרות התגברה בשנים האחרונות וה-A55 הוא ראש השועלים, אחד המכשירים הבכירים בסדרת A - אז מה הוא מציע?
2 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A55
סמסונג גלקסי A55
העיצוב ממשיך את הקו המוכר של סמסונג
(איתי שמושקוביץ)
עיצוב ומבנה: ממשיך בסגנון המוכר של סמסונג
ברוכים הבאים לתחרות הכפילים של סמסונג, בה רוב המכשירים נראים כמו S24, שבתורו דומה מאוד ל-S23 (אבל לא ל-S22, כי בכל זאת צריך לחדש, קצת). גם ה-A55 מגיע באותו פורמט: מסך שטוח, פינות מעוגלות, שלוש עדשות שבולטות מגב המכשיר ועיצוב נקי שכולל כפתור הפעלה ומקשי ווליום בלבד בצד ימין, ללא חיבור לאוזניות חוטיות.
המכשיר גדול, יחסית: המסך בגודל 6.6 אינץ', והתצוגה לא מתוחה לגמרי עד הקצה - יש מסגרת שחורה דקה מסביב, כי בכל זאת מדובר במכשיר ביניים ולא בסדרת דגל. ה-A55 כבד על הנייר - הוא שוקל 213 גרם, די קרוב ל-S24 אולטרה, אבל זה דווקא לא מורגש.
וזה לא בגלל פשרות בהגנה: החזית מוגנת באמצעות גורילה גלאס ויקטוס פלוס, בגב יש גורילה גלאס ולא פלסטיק, כפי שאפשר היה לצפות ממכשיר ביניים - פחות ממה שתמצאו במכשירי הדגל אבל לא רע בסך הכל. גם ההגנה מפני מים ואבק היא קצת פחות טובה מזו של מכשירי הדגל - בתקן IP67, כלומר המכשיר אמור לשרוד במים בעומק של עד מטר למשך 30 דקות.
אפשר לבחור בין 4 צבעים, שנראים פחות "כבדים" ורשמיים מאלה שמוצעים במכשירי הדגל - צהוב (כמו הדגם שהגיע לבדיקה), סגול, תכלת או כחול כהה.
2 צפייה בגלריה
סמסונג Galaxy A55
סמסונג Galaxy A55
סמסונג Galaxy A55
(תמר שמושקוביץ)
חומרה: לא הכי חזקה, אבל מספיק טובה
ה-A55 מגיע עם מעבד Exynos 1480 של סמסונג, זיכרון בנפח 8 גיגה בייט ואפשר לבחור בין 128 או 256 גיגה לאחסון. אם זה לא מספיק, אפשר להוסיף לצד כרטיס ה-SIM גם כרטיס זיכרון חיצוני, תכונה שהולכת ונעלמת מסמארטפונים. ומעבר לכך, המכשיר תומך גם ב-eSIM, שסוף סוף התחיל לפעול בארץ לאחרונה ויכול גם לעזור לחסוך בעלויות חבילות סלולר בחו"ל.
המכשיר מהיר בסך הכל, אבל בהפעלה ראשונה של משחק כבד אפשר היה לראות שהוא קצת מקרטע ומתקשה להתמודד עם הגרפיקה. בהמשך הוא תיפקד בסדר, לא עשה בעיות במהלך המשחק עצמו וגם לא התחמם.
התצוגה במסך טובה מאוד - לא סופר איכותית כמו במכשירי פרימיום, אבל עדיין מוצלחת, גם למשחקים וגם לצפייה בסרטים וסדרות. הבהירות מגיעה למקסימום של 1,000 ניט, אז אפשר להשתמש במסך גם באור שמש, אבל יש מתחרים ברמת מחיר דומה מציעים בהירות גבוהה יותר.
את המכשיר מפעילה סוללת 5,000 מיליאמפר, בלי אפשרות לטעינה אלחוטית וגם ללא טעינה מהירה - צריך להסתפק ב-25 וואט. האמת שזה מספיק: עם מטען מהיר (שלא כלול בערכה, כמובן) טעינה של 20 דקות מילאה את הסוללה מ-15% ל-50%, כעבור 40 דקות היא הגיעה ל-80% ולטעינה מלאה נדרשה בערך שעה ורבע.
תוכנה: גם סמסונג דוחפת כמה אפליקציות מיותרות
את הטלפון מפעילה אנדרואיד 14 עם ממשק ONE UI בגרסה 6.1. מי שכבר מכיר את המכשירים של סמסונג לא ימצא כאן חידושים. יש כמה אפליקציות שמגיעות עם המכשיר בלי לשאול אתכם, גם חבילה של גוגל וגם כמה של מיקרוסופט, פייסבוק ועוד. זה לא העומס שאפשר למצוא אצל חלק מהמתחרים, אבל עדיף לשאול את הלקוח מה הוא רוצה.
בנוסף, ב-A55 משולבת מערכת להמלצה על אפליקציות נוספות, שפגשתי גם בגלקסי A34 בשנה שעברה. המערכת הזו מופיעה במהלך ההתקנה וצריך להתרכז כדי למצוא את האפשרות לדלג עליה. גם לאחר שעוברים הלאה קופצות מדי פעם תזכורות שכדאי להשלים את התהליך - לבחור במגדר וגיל המשתמש כדי לקבל המלצות מותאמות, שכוללות הרבה משחקים.
מצלמה: עושה את העבודה אבל לא מצטיינת
יש חברות שמנסות "לפצות", כנראה, על העובדה שמדובר במכשיר ביניים עם מצלמות עתירות פיקסלים - 100 ו-200 מגה פיקסל, אולי בניסיון לשדרג את התדמית של המכשיר. בפועל זה לא מבטיח תמונות טובות יותר, ובסמסונג לא הלכו בדרך הזו.
ה-A55 כולל מצלמת 50 מגה פיקסל לזווית רחבה בלי זום, 12 מגה פיקסל לזווית אולטרה רחבה עם זום X2, מצלמת 5 מגה פיקסל לצילומי מאקרו ומצלמת סלפי של 32 מגה. המעבר בין מצבי הצילום קל, נגיש ומהיר, בזכות העדכונים האחרונים של ממשק ONE UI.
זה מספיק טוב בסך הכל, אבל רחוק מתעודת הצטיינות. גם באור יום, התמונות טובות אבל לא הכי חדות ומבריקות. בסמסונג נוהגים להוסיף ולהדגיש קצת את הצבעוניות בתמונות, אבל פה זה לא קורה והצבעים נשארים טבעיים. בצילומי לילה המצב דומה - התמונות טובות, המצלמה קולטת ומוסיפה אור, ועדיין יש מקום לשיפור.
סיכום
ה-A55 הוא כאמור אחד הנציגים הבכירים של סדרה A ומכשיר ביניים מוביל של סמסונג. הוא מציע ביצועים ויכולות בהתאם: לא הכי חזק ומתקדם, ובכל זאת יספיק לרוב הצרכים והשימושים של רוב המשתמשים. מצד שני, יש דגמים מתחרים שמציעים מפרט חזק יותר וביצועים טובים יותר.
גם בגזרת המחיר התחרות קשה: המחיר הרשמי של ה-A55 מתחיל ב-1,730 שקל לדגם שמציע אחסון בנפח 128 גיגה בייט, ואפשר למצוא אותו גם במחיר נמוך יותר. זה עדיין קצת גבוה יחסית למתחרים, במיוחד כשמדובר על דגמים חזקים יותר.