סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

סמסונג השיקה את גלקסי S22 - עם מצלמה של 50 מגה-פיקסל

העיצוב לא שונה באופן מהותי, אבל לראשונה בסדרת ה-S המכשיר יגיע עם סטיילוס מובנה. הסיפור הרציני כאן הוא המצלמה, שמגיעה עם חיישן ראשי של 50 מגה-פיקסל, לעומת 12 מגה-פיקסל בדגם הקודם. דגם האולטרה, מצדו, הפך למעין המשך של גרסת הנוט. כמה נשלם? יותר מדי, כמובן

סמסונג השיקה היום (ד') את סדרת סמארטפוני הדגל החדשה שלה. מבחינת המכשירים עצמם אין שינוי מהותי בעיצוב שלהם. כל ההדלפות עד כה דייקו למדי במבנה שלהם ובפיצ'רים שהוצגו.
המכשירים ממשיכים את הקו העיצובי של הגלקסי S21 לדגמיו למעט הדגם הבכיר - האולטרה שיקבל עיצוב שמזכיר יותר את סדרת הנוט ולא בכדי. הוא יהיה המכשיר הראשון בסדרת ה-S שיציע סטיילוס מובנה בתוך הגוף - תכונה שהיתה שמורה עד היום רק לסדרת הנוט שסמסונג זנחה בשנתיים האחרונות. מכשיר ה-S21 אולטרה, למשל, תמך בשימוש בסטיילוס כמו הנוט 20 (האחרון לשמו עד כה), אך היה צריך לרכוש נרתיק ייעודי לטלפון כדי לזכות במקום אחסון עבורו.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S22
גלקסי S22
גלקסי S22. עמידים ומתמחזרים
(צילום: רפאל קאהאן)
כעת נראה שסמסונג פשוט ויתרו על מיתוג הנוט והפכו אותו ל-S22 אולטרה. מבחינת מבנה הגב יבוסס על חומר חדש שפותח בידי סמסונג ואמור לאפשר מחזור יותר פשוט של המכשירים. מהתרשמות ראשונה הוא מזכיר מאוד את גב הפלסטיק ב-S22 אך מרגיש יותר עמיד ואיכותי ממנו. לא ברור אם הוא עמיד מאוד אך כנראה יותר מהזכוכית ששימשה עד כה בגב מכשירי הדגל של היצרנית. זכוכית המסך היא עדיין הגורילה גלאס ויקטוס.
ההבדל העיקרי הוא במצלמות שזכו לשדרוג היכולות שלהם. ה-S22 הרגיל והפלוס צוידו במצלמות עם חיישן ראשי בן 50 מגה-פיקסל לעומת 12 בשנה שעברה; חיישן זווית רחבה בן 12 מגה-פיקסל וחיישן זום בן 10 מגה-פיקסל. מצלמת הסלפי נשארה אותה אחת שהוצגה כבר ב-S21. היא בת 10 מגה-פיקסל וכרגיל מוטבעת בתוך חריר בראש המסך. חדשה מעט פחות טובה היא הקטנת המסך במכשיר הבסיסי ל-6.1 אינץ' לעומת 6.2 אינץ' ב-S21 היוצא.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S22
גלקסי S22
גלקסי S22. 50 מגה-פיקסל
(צילום: רפאל קאהאן)
גם הפלוס מציג מסך קטן יותר - 6.6 אינץ' לעומת 6.7 בעבר. ורק האולטרה ישמור על גודלו עם 6.8 אינץ'. מנגד סמסונג תציע סוף סוף טעינה מהירה רצינית יותר בדגמים הבכירים - 45 וואט שזה כמעט טוב כמו מכשירי שיאומי מלפני שנתיים. ה-S22 הפשוט יצטרך להסתפק באותה מהירות טעינה כמו אחיו משנה שעברה - 25 וואט. הסוללה עצמה לא שונה באופן מהותי בדגמים החדשים ואף קטנה מעט בדגמים הבסיסיים,, 3,700 מיליאמפר שעה ל-S22 ו-4,500 מיליאמפר שעה לפלוס.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S22
גלקסי S22
גלקסי S22. קטנו בעשירית האינץ'
(צילום: רפאל קאהאן)
עד כה הדגמים האירופים והישראלים זכו למעבדי סמסונג אקסינוס, אך השנה זה ישתנה. סמסונג החליטו לשנות את המעבד הישראלי לסנאפדרגון 8 החדש של קוואלקום -החלטה שרבים מחובבי המותג בוודאי ישמחו עימה. היתרון העיקרי כך לפי אנשי החברה בישראל הוא בחיסכון בצריכת החשמל - כ-30% לפי הנתונים היבשים. במכשירים האירופים עדיין יהיה האקסינוס 2200 אך הפעם עם מעבד גרפי רב עוצמה מבית AMD - המבוסס על ארכיטקטורת RDNA 2 - אותה אחת שמשמשת במעבדים הגרפיים של קונסולות המשחקים האקסבוקס Series X של מיקרוסופט והפלייסטיישן 5 של סוני. זאת אומרת שאלה ייהנו מיכולות גיימינג מתקדמות אם כי נצטרך לראות כיצד סמסונג מתמודדת עם בעיית החום שעשויה לאלץ אותה לסירוס (Throttling) של השבבים במשחקים עתירי ביצועים. זו בעיה ידועה גם בשבבי הסנאפדרגון 888 וכפועל יוצא גם בסנאפדרגון 8 החדש.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S22
גלקסי S22
גלקסי S22. סטיילוס בילד-אין
(צילום: רפאל קאהאן)
בסך הכל סדרת הגלקסי S כנראה תמשיך לשלוט על החלק הארי של שוק הסלולר בישראל. נתוני המכירות של סמסונג מראים שהיא מחזיקה בכ-45% מהשוק לפי נתוני שנה שעברה, במקום השנישיאומי עם כ-20% ובמקום השלישי אפל עם כ-19%. עם זאת נתונים אלה אולי ישתנו השנה מאחר והאייפון 13 ומכשירי שיאומי זכו להצלחה מרובה בתקופה האחרונה. עם זאת עד כה רק קבוצת BBK על מותגי הפרימיום שלה - וואן פלוס ו-Oppo - נותרה להתחרות בסמסונג בטריטוריית מכשירי אנדרואיד פרימיום.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S22
גלקסי S22
גלקסי S22. טעינה של 45 וואט
(צילום: רפאל קאהאן)
לצערנו שיאומי נמנעה מלייבא מכשירים יותר מתקדמים ממכשירי הדגל הבסיסיים שלה. ואלה יכולים להתחרות רק בדגמי ה-S הרגילים מבחינת מפרט. חבל שלא ראינו את המי 11 אולטרה משנה שעברה ביבוא רשמי לארץ שכן הוא זכה לשבחים על מצלמתו ובכמה מקומות אף הכתירו אותה כטובה מסוגה אפילו ביחס לאייפון ול-S21 אולטרה.
6 צפייה בגלריה
גלקסי S22
גלקסי S22
גלקסי S22. משפחונת
(צילום: רפאל קאהאן)
רוב מותגי הפרימיום האחרים כגון LG זנחו את תחום הסלולר, מוטורולה נמנעת בינתיים מכניסה לישראל למרות העבר וגוגל גם מדלגת על השוק הישראלי עם מכשירי הפיקסל שלה. שני המותגים היחידים שעשויים אולי לחזור אם יבואן רציני ייקח את היוזמה הם אולי סוני והונור. כאשר האחרון הוא למעשה וואווי בתחפושת עם חומרה של הבעלת בית לשעבר, מצלמות נהדרות ומעבדים אמריקאיים כדי לתמוך בגוגל. בינתיים זה משאיר את סמסונג כמתחרה כמעט יחידה בפלח מכשירי הדגל של אנדרואיד בישראל - מצב שכנראה לא ישתנה מהותית בשנה הקרובה.
בשלב הנוכחי עדיין לא ברור מה יהיו המחירים הרשמיים של סמסונג בישראל. לפי מה שידוע לנו ממספר גורמים המקורבים לנושא, תהיה עלייה במחיר, כשה-s22 הבסיסי צפוי לעלות בין כ-3,000 ל-3,500 שקל; הפלוס יעלה כ-3,750 עד 3,850 והאולטרה יעלה כ-4,800 שקל לגרסת ה-256 גיגה-בייט אחסון ו-5,200 שקל לגרסת ה-512 גיגה בייט אחסון.