סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

סוף משחק: מיקרוסופט סוגרת ארבעה אולפני גיימינג

החברה סוגרת את אולפני טנגו גיימוורקס, ארקיין אוסטין ואלפה דוג, וממזגת את ראונדהאוס גיימס לאולפני ZeniMax Online, במסגרת שינויים בתוך החברה הבת בת'סדה. לא ידוע בשלב זה כמה עובדים יפוטרו. המהלך יוביל להפסקת הפיתוח של המשחק Redfall, ועורר ביקורת בתוך החברה: "התפקיד שלכם כתאגיד הוא לדאוג לאמנים שלכם", כתב מנהל אוסטין ליון

מיקרוסופט סוגרת ארבעה אולפני גיימינג שבבעלותה. ב-BBC דיווחו כי החברה סוגרת את סטודיו טנגו גיימוורקס (Tango Gameworks) בטוקיו, שפיתח את המשחק Hi-Fi Rush, וכן את ארקיין אוסטין (Arkane Austin) בטקסס וסטודיו אלפה דוג (Alpha Dog) הקנדית. כמו כן, ראונדהאוס גיימס (Roundhouse Games) תמוזג לתוך אולפני ZeniMax Online. כל השינויים מתבצעים בחברה הבת בת'סדה, אותה רכשה מיקרוסופט ב-2020 עבור 7.5 מיליארד דולר. בחברה לא ציינו כמה משרות יקוצצו בעקבות המהלך.
מאט בוטי, המנהל את כל אולפני הגיימינג במיקרוסופט, הודיע על הצעדים במייל ששלח לעובדים. "השינויים הללו מבוססים על ההעדפה שלנו למשחקים מצליחים והמשך ההשקעה שלנו בפורטפוליו הלהיטים והעולמות האהובים של בת'סדה שטיפחנו במשך עשורים", הסביר.
1 צפייה בגלריה
משחק מחשב Hi-Fi Rush של Tango Gameworks מבית מיקרוסופט
משחק מחשב Hi-Fi Rush של Tango Gameworks מבית מיקרוסופט
המשחק Hi-Fi Rush שפיתח סטודיו טנגו גיימוורקס
(צילום: Bethesda)
לפי הודעת מיקרוסופט, המהלך יוביל להפסקת הפיתוח של המשחק Redfall של ארקיין אוסטין, ו"חלק מחברי הצוות" יצטרפו לאולפנים אחרים לפיתוח משחקים. כמו כן, החברה מתכוונת לפצות שחקנים שהזמינו מראש תכנים להורדה עבור המשחק שלא ייצא בסופו של דבר לאור.
"אני רק רוצה לומר שאני אוהב את כל האנשים בארקיין אוסטין", כתב בפוסט ב-X הארווי סמית, שניהל את האולפן. "זמנים טובים, זמנים קשים – עברנו כל כך הרבה ביחד". בדומה, שינג'י מיקאמי, מייסד טנגו גיימוורקס, הסטודיו שפיתח משחקים כמו The Evil Within, כבר עזב את החבררה והקים אולפן מתחרה. "תודה רבה לכל מי שחקר את העולמות שיצרנו", מסר בפוסט קצר ב-X שבו הודה למעריצים.
ההחלטה של מיקרוסופט היא האחרונה בשורה של קיצוצים שחווה התעשייה לאחרונה והסתכמה בקיצוץ של עשרות אלפי משרות, כשבת'סדה עצמה עומדת לפני סבב פיטורים עליו הוכרז בינואר. בשלב זה מעסיקה מיקרוסופט בסביבות 22 אלף עובדים בחטיבת הגיימינג שלה. בחודש שעבר דיווחה מיקרוסופט על זינוק של 20% ברווח הנקי ברבעון האחרון ל-21.9 מיליארד דולר, בעוד ההכנסות עלו ב-17% ל-61.9 מיליארד דולר.
המהלך ספג ביקורת קשה מצד גיימרים ומתוך החברה עצמה. "רשות להיות אנושי: לכל מנהל בכיר שקורא את זה, זו תזכורת ידידותית שמשחקי מחשב הם חלק מתעשיית בידור ותרבות", כתב דינגה באקאבה, שעומד בראש אולפני ארקיין ליון. "התפקיד שלכם כתאגיד הוא לדאוג לאמנים שלכם ולעזור להם ליצור ערך עבורכם".