סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
 זיו אבירם משפחת אבירם למעלה מימין גל ו ניר למטה מימין נועה זיו ו גילי
למטה: יו"ר משותפת קרן אבירם, נועה אבירם; זיו אבירם; ויו"ר משותפת קרן אבירם, גילי אבירם. מעליהם: גל אבירם וניר אבירם (צילום: Ohad Romano)

בדרך למרוקו: 15 סטארטאפים השתתפו בחצי גמר תחרות Aviram Awards של קרן אבירם

אולטרסאונד המלווה בבינה מלאכותית להפחתת שיעורי התמותה, ניהול הפסולת האורגנית בערים הגדולות והתרעה מפני שבץ מוחי מתקרב - מתוך 780 מועמדים, 15 סטארט־אפים ממרוקו, ירדן, איחוד האמירויות, סעודיה וישראל הגיעו לשלב חצי הגמר של התחרות, שתתקיים השנה במרוקו

יוסף בויאקף (Youssef Bouyakhf) ממרוקו, הילה בן פזי מישראל והיית'ם ריהחי (Haythem Riahi) מאיחוד האמירויות הם יזמים ממדינות במזרח התיכון וצפון אפריקה, בעלי סטארטאפים עם פוטנציאל לחולל שינוי משמעותי. בויאקף, בן פזי וריהחי, נפגשו יחד עם 12 מועמדים נוספים באירוע חצי הגמר הוירטואלי של תחרות Aviram Awards. תחרות ראשונה מסוגה של קרן אבירם לאיתור סטארטאפים משני מציאות לטובה.
15 הסטארטאפים שעלו לשלב חצי הגמר, פועלים יום יום ליצירת שינוי לטובה בעזרת חדשנות וטכנולוגיה. באירוע חצי הגמר , נפגשו היזמות והיזמים לראשונה וזכו במגוון סדנאות הכשרה לעמידה מול קהל, סטוריטלינג, ומפגש אישי עם מנטורים בינלאומיים בכירים שהכינו אותם לקראת גמר התחרות ולצעדיהם הבאים בעולם היזמות.
יוסף בויאקף, מנכ”ל ומייסד Deepecho, משתמש בבינה מלאכותית בכדי לסייע לטכנאי אולטרסאונד בעלי הכשרה מינימלית באבחון וידאו אולטרסאונד מתקדם. המוצר שלהם מאפשר למנוע מומים מולדים ולספק מענה ללידה מוקדמת הכוללת משקל לידה נמוך.
הילה בן פזי, מנכ”לית ומייסדת שותפה ב־Avertto, מצילה חיים באמצעות טכנולוגיות חדשניות המנטרות את זרימת הדם למוח, מזהות שינויים האופייניים לחסימת כלי דם גדולים ומספקות התראות מבוססות בינה מלאכותית כדי לאפשר טיפול מהיר בשבץ מוחי.
היית'ם ריהחי, מנכ”ל ,Circa Biotech אשר מאפשר המרת פסולת מזון לכדי מזון לבעלי חיים באמצעות חקלאות תעשייתית של זחלי הזבוב השחור. התהליך הופך את פסולת המזון לפני הצריכה, למזון בעלי חיים עשיר בחלבון, תוך הפקת דשן אורגני עתיר חנקן. זהו פתרון בר קיימא, הדורש מעט קרקע ומים, ועם פליטות נמוכות, עם תוכניות לעבד 200 טון של פסולת מזון מדי יום ולייצר 22,000 טון מזון לבעלי חיים מדי שנה.
בין העולים לחצי הגמר היו גם פיליפ דקוניק ממרוקו, יו"ר ומייסד של Agua De Sol, מוצר אשר הופך לחות למים מתוקים; ד"ר נור זעורי מערב הסעודית, מנכ”לית ומייסדת שותפה של Polymeron, המפתחת וממחזרת חומרים ידידותיים לסביבה; מג'ד משהראווי מערב הסעודית, מנכ”לית ומייסדת Sun Box, מיזם אשר מאפשר ניקוי פאנלים סולאריים באמצעות בינה מלאכותית; דנה לוין מישראל, מנכ”לית E-FISHient Protein המפתחת חלבון דגים חלופי; אברר אלוטיבי מירדן, מנכ"ל sustainable world software technology company המפתחת גישה חדשנית לזיהוי מוקדם של חדקונית הדקל האדומה באמצעות שילוב של תמונות חישה מרחוק ובינה מלאכותית; רן עמר מישראל, מנכ”ל Rewind אשר מסירה פחמן דו חמצני מהאטמוספירה על ידי העברת שאריות צמחים לים השחור; עזיז קדן מישראל, מנכ”ל ומייסד Myndlyft המציעה מוצר לאימון המוח כפתרון מודרני לבריאות נפשית, שיפור ביצועים ורווחה; דן דבירי מישראל, מנכ”ל Carbon Blue, המספקת פתרון לסילוק פחמן דו חמצני מהים; מירי ברגר מישראל, מנכ”לית Degrees 6 אשר פיתחה מוצר מבוסס אלגוריתם הלומד את התנועה הייחודית של כל אדם ובונה פרוטוקול בקרה עבורו (לדוגמת חולי פרקינסון); שרון פימה מישראל, מנכ"לית QD-SOL, המפתחת טכנולוגיית ייצור מימן קוונטי ירוק מהפכני; שרון ברק מישראל, מייסדת ומנהלת טכנולוגית ראשית של Solutum, סטארטאפ המפתח פלסטיק חלופי ירוק המתמוסס בטמפרטורות מסוימות ללא חומרים רעילים וליאור ויין מישראל, מנכ"ל Mica המספקת טכנולוגיית בינה מלאכותית שתסייע לנתח, לייעל ולהציל חיים על ידי צמצום שגיאות פיענוח וזיהוי של סרטן שד בבדיקות.
1 צפייה בגלריה
המשתתפים בתחרות זיו אבירם חצי גמר
המשתתפים בתחרות זיו אבירם חצי גמר
חצי הגמר של קרן אבירם, Aviram Awards
( צילום: Zoom)
בדצמבר האחרון, קרן אבירם, שהוקמה על ידי היזם זיו אבירם וילדיו, השיקה זו השנה השנייה את תחרות Aviram Awards יחד עם המגזין הבינלאומי Forbes. התחרות Aviram Awards הינה תחרות שנתית לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון וצפון אפריקה. הסטארטאפ המנצח, כזה שבבסיסו עומדת פריצת דרך ותרומה לאנושות, יזכה בפרס כספי בסכום של חצי מיליון דולר, ליווי מקצועי של זיו אבירם אשר מחזיק בניסיון עשיר בעולם היזמות ועשיית הטוב לאורך השנים, וכן ליווי תקשורתי של המגזין המוביל בעולם Forbes. לזוכה במקום השני יוענק פרס בסכום של 100 אלף דולר, ופרס של 50 אלף דולר לזוכה במקום השלישי. שיאה של התחרות בגמר שייערך בחודש מאי 2023 במרקש שבמרוקו, שם יעמדו על במה אחת 5 יזמים ויזמות שעתידים לשנות את המציאות לטובה.
בשנתה הראשונה של התחרות, התקיים הגמר בדובאי שבאיחוד האמירויות ובו נכחו נציגי ארמון המלוכה של דובאי ובכירי עולם העסקים והחדשנות מרחבי המזרח התיכון והעולם. במסגרת הגמר, נאם נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון ובירך על חשיבות השילוב בין עסקים ועשיית טוב. בתחרות זכה ד"ר ארי גרגיר מנכ"ל ומייסד חברת RedC Biotech שמפתחת תאי דם אדומים בצורה מלאכותית. ארי לווה בשנה האחרונה על ידי אבירם בתהליך מנטורינג צמוד במטרה להעניק לו כלים פרקטיים להצלחה.
זיו אבירם אמר: "אנו נרגשים לקיים בשנית את תחרות Aviram Awards ושמחים לראות את הגידול המשמעותי במספר הנרשמים לתחרות השנה, דבר המעיד על רצון היזמים הצעירים לבחור בפיתוח טכנולוגיות המשנות את מציאות החיים לטובה. השנה, אירוע חצי הגמר התמקד בהקניית כלים פרקטיים עבור הסטארטאפים השונים, מתוך הבנה שהכלים הללו ישמשו אותם בעתידם המקצועי והיזמי, ולא רק במסגרת התחרות. אין בנו ספק כי אירוע הגמר במרוקו יהווה נקודת שיא אמיתית לתחרות ויביא ליצירת הזדמנויות חדשות עבור מדינת ישראל והאזור כולו״.
רנדל ליין, העורך הראשי של מגזין Forbes, אמר: "לפורבס יש היסטוריה ארוכה עם פעילות שמטרתה לחגוג את כוחו של ערך היזמות לפתור אתגרים חברתיים וסביבתיים קריטיים, והמועמדים לחצי הגמר שנבחרו עושים בדיוק את זה. דרך תחרות Aviram Awards, אנחנו נותנים זרקור לדור חדש של סטארטאפים באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה ונרגשים לספק ליזמים הצעירים הללו תובנות ומנטורינג בזמן שהם מפתחים טכנולוגיות מתקדמות שיובילו את העולם קדימה".