סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אריאל כהן מנכ"ל טריפאקשנס ועידת mind the tech לונדון 23.3.22
אריאל כהן, מנכ"ל טריפאקשנס (צילום: אוראל כהן)

גיוס ענק לטריפאקשנס, השווי קפץ ל-9.2 מיליארד דולר

היוניקורן האמריקאי-ישראלי, שפועל בשוק הנסיעות העסקיות, גייס 304 מיליון דולר; לפי ההערכות, זהו הגיוס הפרטי האחרון של החברה לפני הנפקה

אחרי שנקלעה לקשיים במהלך הקורונה, חברת טריפאקשנס (TripActions) משלימה עוד גיוס ענק. היוניקורן האמריקאי-ישראלי, שפועל בשוק הנסיעות העסקיות, הודיע על גיוס של 304 מיליון דולר, לפי שווי של 9.2 מיליארד דולר. מדובר בקפיצה לעומת השווי של 7.5 מיליארד דולר, בו נסגר הגיוס האחרון של החברה לפני שנה, אז גייסה 275 מיליון דולר.
לפי ההערכות, זהו הגיוס הפרטי האחרון של החברה לפני הנפקה לפי שווי של 12 מיליארד דולר לפחות אליו מכוונת החברה. לפני כשבועיים פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס כי טריפאקשנס כבר הגישה תשקיף חסוי לקראת ההנפקה שמתוכננת ל-2023. בחברה לא מתייחסים רשמית לתוכניות ההנפקה, ואחד מבכיריה ציין עם השלמת הגיוס: "אנחנו משקיעים בחברה כדי שתהיה מוכנה להנפקה". יחד עם הגיוס הנוכחי עובר היקף הגיוסים הכולל של טריפאקשנס את הרף של 1.5 מיליארד דולר.
המשקיעים הקיימים של החברה הם בין היתר הקרנות Greenoaks, לייטספיד, זאב ונצ'רס של אורן זאב ו-Group 11 של דובי פרנסס.
בינתיים ברוח התקופה לא כל הסכום גויס במניות. מתוך הסכום, 154 מיליון דולר גויסו במניות מקרנות השקעה, ובראשן אנדריסן הורוביץ, ו-150 מיליון דולר נוספים הגיעו מקרן COATUE בצורה של מימון ייחודי שנתפר לחברה.
ההשקעה של COATUE נעשתה מקרן חדשה שהוקמה במיוחד כדי לתמוך בסטארט-אפים בשלבים מאוחרים שממתינים לפתיחה מחודשת של שוק ההנפקות. מדובר באחת ההשקעות הראשונות מהקרן החדשה, שיש בה 2 מיליארד דולר.
טריפאקשנס הוקמה ב-2015 על ידי אריאל כהן ואילן טוויג ומעסיקה כ-2,500 עובדים. היא מוגדרת כחברה אמריקאית, ורק לפני כשנה פתחה מרכז פיתוח בישראל. החברה פיתחה מערכת שמסייעת לארגונים לנהל את תקציבי הנסיעות העסקיות עבור עובדיהן. הפתרונות המסורתיים של פעם דרשו מצוותי הנהלת הכספים לבחון כל הוצאה והוצאה. כיום, תוך שימוש בכרטיסים חכמים, פיזיים ווירטואליים, בארגונים המשתמשים ב-TripActions Liquid רק 5%-10% מהעסקאות הללו דורשים בדיקה, מה שמפחית את שעות הדיווח בעד 66% ואת הזמנים המוקדשים להסדרים בנושא בעד 95%. ללקוחות הארגוניים המשמעות היא צמצום העבודה בפועל משבועות לשעות.
מאז מגפת הקורונה, ששיתקה כמעט לחלוטין את שוק הנסיעות העסקיות ועמו את פעילותה של טריפאקשנס, שנאלצה גם לפטר מאות עובדים, החברה המציאה את עצמה מחדש, והיקף ההזמנות שלה ברבעון השלישי זינק ב-500% לעומת התקופה המקבילה.
"טריפאקשנס בונה את הפתרון הטוב ביותר לניהול הוצאות נסיעות בעולם, והגיוס הנוכחי מראה לא רק את עוצמת המודל העסקי שלנו, אלא גם את הערך שהוא מייצר עבור החברות שמחפשות להגדיל את החיסכון ולנהל הוצאות בצורה אחראית", אמר כהן, המשמש כמנכ"ל החברה.