סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
נפגעת ישראלית ראשונה מהסנקציות על רומן אברמוביץ': חברת Movez נסגרת

בעקבות הסנקציות, קבוצת צ'לסי שבבעלותו של אברמוביץ' תפסיק לממן את החברה שפיתחה אפליקציה לשיפור כישורי הכדורגל בעזרת בינה מלאכותית. כתוצאה מכך, מובז, הממומנת גם על ידי AGT של מתי כוכבי, תחדל להתקיים

חברת הספורט-טק הישראלית מובז (Movez), שקבוצת AGT של מתי כוכבי היא אחת מבעלות המניות המרכזיות שלה, סוגרת את שעריה כתוצאה מהסנקציות שהוטלו על קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי של האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ'.
על פי האתר של החברה, היא ממומנת על ידי שני גופים מרכזיים בנוסף ל-AGT: מנהלת הליגה הגרמנית בכדורגל DFL וקבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי שבבעלותו של האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ'. ל"כלכליסט" נודע כי החברה הבינה שנוכח הסנקציות שפגעו מאוד בצ'לסי, הקבוצה לא תוכל להמשיך לממן אותה והודיעה לעובדים שהיא נאלצת לעצור בשל כך את פעילותה. תשעה מעובדי החברה, המהווים את רוב הצוות, הועברו לחברת Coach-ai שנמצאת אף היא בבעלות של מתי כוכבי. על פי הערכה העובדים ימשיכו בפעילות הפיתוח של האפליקציות השונות של חברת מובז.
1 צפייה בגלריה
רומן אברמוביץ' מוכר את צ'לסי אוליגרכים רוסיה
רומן אברמוביץ' מוכר את צ'לסי אוליגרכים רוסיה
רומן אברמוביץ'
(צילום: גטי)
בתחילת החודש הודיעה ממשלת בריטניה על שורה של סנקציות נגד רומן אברמוביץ', לרבות מגבלות על קבוצת הכדורגל צ'לסי, שהוא הבעלים שלה. בסוף פברואר הודיע אברמוביץ' שהוא מעביר את הבעלות על הקבוצה לנאמן אך פעילות זו לא הצילה את החברה הישראלית שחלק משמעותי מפעילותה נסמך על ההשקעה של צ'לסי.
מובז פיתחה אפליקציה שמיועדת לפתח את כישורי הכדורגל של שחקנים באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית. האפליקציה מצלמת ועוקבת אחר פעילויות של שחקני כדורגל, כדי לנתח את ביצועיהם במשחק ולשפר את התקדמותם. ב-2020 השיקה החברה את Zooz כחלק מהאפליקציה המרכזית שלה - פיצ'ר המשלב בין כדור פיזי למטרות וירטואליות ומשמש לאימון ילדים.