סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין ספורטס אילוסטרייטד
מגזין ספורטס אילוסטרייטד (צילום: Sports Illustrated)

מינט מדיה הישראלית רכשה את רישיון ההפצה של ספורטס אילוסטרייטד

סכום הרכישה לרישיון הפצת מגזין הספורט היוקרתי לא נמסר; אסף פלד, המייסד והמנכ"ל של מינט מדיה: "ספורטס אילוסטרייטד הוא תקן הזהב לעיתונות ספורט מזה 70 שנה - הן בדפוס והן בדיגיטל"

מינט מדיה הישראלית (Minute Media) רוכשת את הרישיון להפצת המגזין ספורטס אילוסטרייטד מידי חברת האחזקות Authentic Brands Group (קבוצת אותנטיק ברדנס). מינט מדיה מחזיקה במותגי תוכן מובילים בספורט ובתרבות, בהם The Players' Tribune , FanSided ו-90min, וכן ב-STN Video, פלטפורמת הווידאו המקוונת, בעלת זכויות הפצה של תוכן מסוג היי לייטס מליגות הספורט המובילות בצפון אמריקה, שרכישתה הושלמה לאחרונה על ידי החברה. סכום הרכישה לא פורסם.
לספורטס אילוסטרייטד פורטפוליו של מותגי תוכן, הכולל את Sports Illustrated, Swim, SI Kids, FanNation. כעת, מינט מדיה תנהל את כל זכויות התוכן וההפצה בדיגיטל ובדפוס של קבוצת ספורטס אילוסטרייטד, הקבוצה המובילה בעיתונות ספורט במשך עשרות שנים. מינט מדיה מתכננת למנף את מומחיות תוכן הספורט ואת הפלטפורמה הטכנולוגית שלה המאפשרת יצירה, הפצה גלובלית ומוניטיזציה של מאות מפרסמים דיגיטליים, כדי להמשיך ולהצמיח את הפעילות של ספורטס אילוסטרייטד. עם התוספת של ספורטס אילוסטרייטד, היצע התוכן של מינט מדיה יקבל מבט מקיף על תעשיית הספורט, המשלב תוכן ספורט מסוג היי לייטס, תוכן אישי של ספורטאים מובילים, כיסוי גלובלי של כדורגל, תוכן מקומי של אוהדים, וכעת גם את מותג התוכן המוכר.
"ספורטס אילוסטרייטד הוא תקן הזהב לעיתונות ספורט מזה 70 שנה הן בדפוס והן בדיגיטל. אי אפשר להמעיט במשקל ובכוחה של המעמד הזה. במינט מדיה, המיקוד שלנו יהיה להעשיר את המורשת הזו באמצעות הפלטפורמה הטכנולוגית החזקה שלנו ולקחת אותה לערוצים חדשניים", אמר אסף פלד, מייסד ומנכ"ל מינט מדיה.
לאחרונה נאלצו המפיצים של מגזין הספורט הוותיק לפטר את מרבית עובדיו, וסכנה נשקפת עדיין להמשך הפצתו. הסיבה העיקרית לפיטורים ההמוניים היא ביטול הסכם הרישיון של המגזין, שנחתם בין ארנה גרופ - החברה שהוציאה אותו לאור - לבין אות'נטיק ברנדס, מחזיקת רישיון ההפצה. ספורטס אילוסטרייטד החל להתפרסם ב-1954.
מינט מדיה מדווחת שיש לה כיום מעל 200 מיליון משתמשים חודשיים, מעל ל-1,500 יוצרי תוכן, ו-250 שותפי הפצה ב-14 שווקים גלובליים. היא גייסה עד היום כ-300 מיליון דולר.