סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטבעות קריפטו צוללים ביטקוין את'ר
מטבעות קריפטו צוללים ביטקוין את'ר (צילום: רויטרס)

מייסדי קרן גידור הקריפטו Three Arrows Capital נעלמו

שבועיים לאחר שפורסם כי הקרן הגיעה לחדלות פירעון בעקבות חוב של 670 מיליון דולר, לא ניתן לאתר את עקבותיהם של צ'ו סו ושל קייל דיוויס, שהקימו אותה. החשש: השניים מנסים כעת להעביר את ההון שנותר בחברה למקום אחר - מה שיותר את נושיה בבעיה קשה

איפה נמצאים צ'ו סו וקייל דיוויס? המייסדים של קרן הגידור בקריפטו Three Arrows Capital (3AC) נעלמו מהשטח, כך לפי האנשים שמונו לפרק את החברה פושטת הרגל. ממסמכים שהוגשו ביום שישי לבית המשפט עולה שמקום הימצאותם הנוכחי של סו ודיוויס אינו ידוע והמפרקים ציינו שלא זכו לכל "שיתוף פעולה משמעותי" מהשניים.
הקרן הסינגפורית הגישה בתחילת החודש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל - מהלך שנועד להגן על נכסים של חברות זרות מנושים בארה"ב. החדשות על פשיטת הרגל התפרסמו לאחר שנחשף כי הקרן הגיעה לחדלות פירעון על הלוואה בגובה 670 מיליון דולר שקיבלה מוויאג'ר דיגיטל, שבעצמה הגישה בקשה לפשיטת רגל. לפי הדיווחים, 3AC לא שילמה בחזרה גם 270 מיליון דולר שהיא חייבת לפלטפורמת המסחר בקריפטו Blockchain.com. בית המשפט באיי הבתולה הבריטיים מינה את חברת הניהול טנאו (Teneo) לפקח על פירוק הקרן.
באתר theverge דיווחו כי ראסל קרומפלר וכריסטופר פארמר, שני מנהלים בכירים בטנאו, טענו כי לא הצליחו ליצור קשר עם סו ודיוויס. במסמכים שהוגשו לבית המשפט כתבו קרומפלר ופארמר שהצטרפו לשיחת זום עם "אנשים שזיהו עצמם כ'צ'ו סו' ו'קייל', אך המצלמה הייתה כבויה והמיקרופון היה סגור כל הזמן, והם דיברו רק בתשובה לשאלות ישירות אליהם".
במהלך אותה שיחת זום שני המייסדים תקשרו בעיקר באמצעות נציגים מפירמת עורכי דין בסינגפור. פארמר טען כי ניסה לאתר את השניים במטה הקרן בסינגפור, אך הדלתות היו נעולות ולפניהן ערימה של מכתבים סגורים. במסמכים ציינו שייתכן שסו מנסה למכור את ביתו בשווי 35 מיליון דולר בסינגפור, כך לפי שמועות שנפוצו.
קרומפלר ופארמר מעריכים שיש "סיכון ממשי" שהשניים ינסו להעביר את ההון הנותר של החברה למקום אחר. "הסיכון פה מוגבר כי חלק ניכר מהנכסים של בעלי החוב מורכב ממזומן ומנכסים דיגטליים כמו מטבעות קריפטו ו-NFT, שניתנים להעברה בקלות", כתבו במסמכים. "הנציגה הזרה (טנאו), בעלי החוב (3AC) והנושים יפגעו בצורה בלתי הפיכה אם תתבצע העברה של נכסי בעלי החוב במהלך התקופה הזמנית".
ההיעלמות של סו ודיוויס אינה עניין חריג כל כך בעולם הקריפטו. בשנה שעברה המשתמשים התקשו לתבוע את בייננס לאחר שהפלטפורמה הפסיקה את המחסר בעקבות הירידות בביטקוין מכיוון שלא יהצליחו להבין את מי צריך לתבוע. במקרה מוזר אחר, מנכ"ל פלטפורמת המסחר בקריפטו QuadrigaCX ג'רלד קוטן מת והפקדונות של הלקוחות, שנאמדו בסביבות 250 מיליון דולר, נעלמו.
בסוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי בית המשפט קבע שימוע חירום שיתקיים היום (ג') בנוגע למצב של 3AC. הקריסה של חברות קריפטו גדולות כמו 3AC גרמה נזק רב לשוק הקריפטו, שהיקפו עוד לא ידוע לגמרי.