סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

יצרנית הווניל הישראלית ונילה וידה גייסה 11.5 מיליון דולר

חברת הפודטק שהוקמה ב-2020 פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך, המאפשרת גידול של מקלות וניל עם ריכוז ונילין של פי 3 בהשוואה לווניל הקיים בשוק. את הגיוס לחברה הוביל גוף ההשקעות השוויצרי Ordway

חברת ונילה וידה, מחממת הפודטק של שטראוס The Kitchen גייסה 11.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הוביל גוף ההשקעות השוויצרי Ordway. משקיעות נוספות הן פיקברידג', קרן השקעות המתמחה בפודטק ; קיבוץ מעגן מיכאל ושטראוס, שהשקיעה בחברה בפעם השנייה.
ונילה וידה הוקמה בשנת 2020 על ידי אורן זילברמן המשמש כיום כמנכ"ל ומגיע מתחום השקעות האגרוטק ; רז קריזבסקי המשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיה ולו רקע עשיר בעולמות הארומה והצמח מחברות בינלאומיות כמו אווג׳ין וטבע ; ושלומי קדוש המנהל את התחום החקלאי ולו עשרות שנות ניסיון בשתלנות וניהול אופרציה בינלאומית. החברה היא הראשונה בעולם שהצליחה לפתח פתרון מסחרי לכל שרשרת הערך של הוניל - מהגידול ועד המוצר הסופי.
וניל הוא הטעם הפופולרי ביותר בעולם והתבלין השני היקר בעולם. 95% מצריכת הווניל בעולם מבוססת על וניל סינטתי, שמקורו הוא בעיקר נפט. הווניל הטבעי סובל משרשרת אספקה לא סדירה ומאיכות חומר גלם משתנה עקב שינויי האקלים - מה שהופך את המחיר שלו לתנודתי מאוד. הטכנולוגיה שפיתחה ונילה וידה מבטיחה יבול תדיר של וניל ובשקיפות מלאה. הטכנלוגיה שלה מאפשרת לגדל מקלות וניל עם פי 3 ונילין בהשוואה לווניל הקיים בשוק ולאחוז הווניל הגבוה ביותר שנראה עד עתה בעולם. בתוך שנה וחצי בלבד החברה הצליחה לפתח שיטת ייבוש המשביחה את תוצר הגידול, ללא הנדסה גנטית, ומקצרת משמעותית את התהליך המסורתי.
2 צפייה בגלריה
מקלות וניל, ונילה וידה
מקלות וניל, ונילה וידה
מקלות וניל, ונילה וידה
(צילום: ונילה וידה)
מהחברה נמסר שכבר היום יש לה לקוחות בין לאומיים משמעותיים, בהם ענקיות מזון ותמציות אירופיות ואמריקאיות. כיום ,משרדי החברה ומעבדות הפיתוח נמצאים בחממת הפודטק של שטראוס באשדוד ובימים אלו החברה בונה באור יהודה מפעל ייבוש מקלות וניל ומשרדים הכוללים את מעבדות הפיתוח. חממות גידול הווניל נמצאות ביסוד המעלה ועתידות להתרחב למקומות נוספים בישראל, הודות לשיתוף פעולה עם משרד החקלאות. החברה מונה כיום 15 עובדים.
2 צפייה בגלריה
אורן זילברמן, מנכ"ל ונילה וידה
אורן זילברמן, מנכ"ל ונילה וידה
אורן זילברמן, מנכ"ל ונילה וידה
(צילום: ונילה וידה)
אורן זילברמן, מנכ"ל ונילה וידה: " כספי ההשקעה יאפשרו גידול משמעותי בהיקפי הייצור ויושקעו בבניית תשתית תעשייתית. חקלאות חכמה מאפשרת להבטיח תוצר איכותי המתגבר על הקשים האובייקטיבים של גידול חומרי גלם חקלאיים, לצד שינוי אקלים מאסיבי ומחסור במשאבים בהם קרקע ומים. הפתרון שונילה וידה מספקת, מאפשר לייצר וניל טבעי איכותי בהתאמה אישית לצרכי הלקוח, ולהבטיח שרשרת אספקה בת קיימא המתחשבת בסביבה, ומציגה בשקיפות את התהליך לאורך כל שרשרת הערך".
יונתן ברגר, מנכ"ל חממת הפודטק של שטראוס, וחבר דריקטוריון ונילה וידה: "אחת מתופעות הלוואי של ההתחממות הגלובלית היא התנודתיות הגבוהה במזג האוויר וכתוצאה מכך פגיעה ביבולים. ונילה וידה תשתמש בטכנולוגיה מעולם החקלאות המדייקת, בהן ישראל היא מובילה עולמית, כדי לגדל וניל באופן תדיר ויציב".