סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מאסק משתלח במנכ"ל דיסני: "צריך להיות מפוטר מיידית"

הבעלים של X ממשיך לכעוס על החברות שהפסיקו לפרסם בפלטפורמה שלו, ועתה הזעם מופנה לדיסני בראשות בוב איגר; "הוא גורם יותר נזק מאשר מפציץ בי 52"

הבעלים של פלטפורמת X (טוויטר לשעבר), אלון מאסק, אמר שמנכ"ל דיסני בוב איגר צריך להיות "מפוטר מיידית". זאת לאחר שדיסני הפסיקה לפרסם בפלטפורמה.
"וולט דיסני מתהפך בקברו בגלל מה שבוב עשה לחברה שלו", כך כתב מאסק בפוסט שהעלה נגד ענקית המדיה, ומתפרסם כמה שבועות לאחר שתקף בגסות חברות שהצטרפו לחרם מפרסמים נגד החברה שלו. מדובר בחברות ענק כמו אפל, קומקאסט ו-IBM, שהפסיקו לפרסם בפלטפורמה בשל חששות לעידוד אנטישמיות, בין היתר מצד מאסק עצמו.



איגר חזר בהפתעה לתפקידו בדיסני לפני כשנה – פחות משנה לאחר שעזב – על מנת לנווט אותה בזמנים סוערים בהם מחיר המניה שלה צנח ושירותי הסטרימינג שלה, כמו דיסני +, המשיכו לרשום הפסדים. בתקופתו בחברה הוא קיבל קרדיט על הנעת רכישות גדולות כמו זו של אולפני האנימציה פיקסאר, חברת הקומיקס מארוול, פוקס המאה ה-21, ולוקאספילם – היוצרת של סדרת סרטי מלחמת הכוכבים. המהלכים האלה, כמו גם פתיחת פארקי שעשועים אחרי הקורונה, עזרו לחברה להגדיל את שווי השוק שלה פי חמישה.
בפוסט שהעלה אתמול נראה שמאסק רמז לביצועיהם של כמה מסרטי דיסני בקופות לאחרונה, וטען שאיגר גרם "יותר הרס ממפציץ בי 52". המולטי מיליארדר כתב גם שדיסני מפרסמת בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות שמתירות תוכן שנוי במחלוקת.
בשבוע שעבר תקף מאסק באירוע בניו יורק, בדברים רוויי גסויות, את המפרסמים שעזבו את X, והזהיר שהם יהרגו את הפלטפורמה. הוא האשים גם חברות אשר הפסיקו לפרסם באתר שלו, בכך שניסו לסחוט אותו. "אני לא רוצה שיפרסמו. אם מישהו מתכוון לסחוט אותי בעזרת פרסומות או כסף, הם יכולים ללכת להז...", הוא אמר בתגובה לשאלה ביריד DealBook שערך הניו יורק טיימס.