סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

דאטהג׳ן מגייסת 50 מיליון דולר בסבב B

שווי החברה הוכפל פי חמישה מאז הגיוס האחרון לפני שנה לאחר זינוק במכירות. "עשינו את הגיוס בשלושה שבועות, אבל בסיליקון ואלי כבר יש הרבה חברות שמתחרטות על כך שלא מיהרו לגייס הון קודם. השוק משתנה", אומר מייסד משותף ומנכ"ל החברה ל"כלכליסט"

חברת הבינה המלאכותית דאטהג'ן מגייסת 50 מיליון דולר בסבב גיוס B, מה שמביא את סך גיוסי ההון שלה ל-70 מיליון דולר. החברה, שהוקמה ב-2018 על ידי שני בוגרי הטכניון אופיר צוק (צ'קון, בן 30) וגיל אלבז (27), פיתחה סימולטור דאטה שמאיץ בניית מודלים של בינה מלאכותית. הסבב נערך בהובלת משקיע חדש Scale Venture Partners שמצטרף למשקיעים הקיימים TLV Partners, Viola Ventures ו-Spider Capital.
אנדי ויטוס, שותף ב-Scale VP מצטרף למועצת המנהלים של דאטהג'ן. לדברי צוק, שווי החברה בגיוס הנוכחי גבוה פי חמישה משוויה בגיוס סדרת A שנערך לפני מעט פחות משנה. כספי הגיוס אמורים לאפשר לדאטהג'ן להאיץ את קצב גיוס העובדים ולהכפיל את מצבת העובדים שלה שעומדת היום על 85 עובדים במשרדיה בתל אביב ובניו יורק.

2 צפייה בגלריה
עובדי דאטהג'ן Datagen
עובדי דאטהג'ן Datagen
עובדי דאטהג'ן
(צילום: נדב כהן יונתן)

"התחלנו את תהליך הגיוס בינואר וסגרנו אותו בתוך פחות משלושה שבועות", אומר צוק, "הכל היה מאוד מהיר אצלנו, אבל יכול להיות שאנחנו כבר היינו במייל האחרון של השוק הטוב. בישראל עוד לא מרגישים את זה כל כך, אבל בסיליקון ואלי כבר מדברים על רמות שווי נמוכות יותר, קרנות מבטלות את הסכמי ההשקעה והרבה חברות מתחרטות שלא הספיקו לגייס הון קודם".
לדאטג'ן יש כבר מכירות, שזינקו בחדות בעיקר מאז שעברה לפני כחמישה חודשים למודל עסקי חדש ולפיו היא מוכרת את הטכנולוגיה שלה כמוצר ומחייבת את הלקוח לפי דקות שימוש. עם זאת ההכנסות עדיין מסתכמות במיליוני דולרים בודדים ולא עברו את ה-10 מיליון דולר.
2 צפייה בגלריה
גיל אלבז CTO ושותף מייסד ב Datagen דאטהג'ן דאטה ג'ן ו אופיר צ'קון מנכל ו שותף מייסד
גיל אלבז CTO ושותף מייסד ב Datagen דאטהג'ן דאטה ג'ן ו אופיר צ'קון מנכל ו שותף מייסד
מייסדי דאטהג'ן אופיר צוק צ'קון וגיל אלבד
(צילום: נדב יונתן כהן)

הסימולטור של החברה הישראלית בנוי על מידע סינטטי וכך מאפשר האצה משמעותית של תהליך אימון מודלים של בינה מלאכותית בתחום ראייה ממוחשבת. מודלים אלה זקוקים למידע חזותי רב כדי להפיק את התוצאות המיטביות לקבלת החלטות. הפתרון שפיתחה דאטהג׳ן יוצר סימולציה תלת מימדית של המציאות ומזין במהירות מכונות ML בנתוני התמונות הנדרשים לאימון AI באופן ויזואלי. התהליך פותר את צוואר הבקבוק של ה-AI בשנים האחרונות שנגרם בגלל הצורך לאסוף, לתייג ולנקות דאטה של תמונות באופן ידני, תהליך יקר שנמשך חודשים רבים, מניב דאטה 'מלוכלך', מוטה וכולל שגיאות רבות. לדברי צוק, הסימולטור שפיתחה דאטהג'ן יכול להתאים לכל תחום בהתאם לתוכן שמזינים לתוך המערכת, אך בשלב זה החברה מתמקדת בעיקר בשוק הרכב האוטונומי ושוק שיחות הווידאו ובימים אלה מתרחבת גם לשוק הבטחוני.
"עתה, כשמתחיל עידן חדש של למידת מכונה ממוקדת דאטה, פס ייצור של דאטה שניתן לשימוש עשוי להיות המרכיב המשתלם ביותר בתצריף של למידת מכונה", ציין אנדי ויטוס, שותף ב-Scale Venture Partners שהובילה את הסבב. "זו הסיבה שאנו משקיעים בדאטהג'ן שבנתה פתרון מקצה לקצה בתחום הראייה הממוחשבת שיקדם את תחום הבינה המלאכותית וישנה מהיסוד את האופן שבו מפתחים ובודקים אפליקציות ראייה ממוחשבת".