סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
אחרי שלוש שנים בלבד: זיו פז, ממייסדי היוניקורן הישראלי מליו, פורש מהחברה

פז יישאר בחברה ששוויה הגיע ל-4 מיליארד דולר על תקן שותף מייסד, ללא תפקיד רשמי. "זיו שיחק תפקיד מרכזי בעיצוב ובהצלחת מליו, ובהפיכתה לפלטפורמת התשלומים לעסקים קטנים הצומחת ביותר בארה"ב"

זיו פז, אחד ממייסדי היוניקורן הישראלי מליו (Melio) פורש מהחברה שלוש שנים לאחר שהוקמה, כך נודע ל"כלכליסט". פז יישאר בחברה על תקן של שותף מייסד בלבד ללא תפקיד תפעולי. עד כה שימש פז, שנסיבות פרישתו אינן ברורות בשלב זה, כמנהל התפעול של החברה - כלומר, מספר שתיים בה.
חברת מליו פועלת בתחום הפינטק ומייצרת פלטפורמה לתשלומים בין עסקים שהותאמה במיוחד לצרכים של בתח עסק קטנים בארצות הברית. מדובר בפתרון פשוט ובטוח המאפשר העברה מהירה של תשלומים בין עסקים קטנים והספקים שלהם. מליו מעסיקה היום יותר מ-400 עובדים, מחציתם בישראל והשאר במשרדי החברה בארה"ב. החברה נוסדה ב-2018 על ידי המנכ״ל מתן בר, אילן אטיאס וזיו פז (שעזב), והגיעה לשווי של 4 מיליארד דולר בגיוס האחרון בספטמבר. מאז שנוסדה, החברה גייסה 506 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
מייסדי מליו Melio מימין זיו פז מתן בר אילן אטיאס
מייסדי מליו Melio מימין זיו פז מתן בר אילן אטיאס
מימין: זיו פז, מתן בר ואילן אטיאס, מייסדי מליו. היינו שלושה
(צילום: Melio )
"מליו ממשיכה לצמוח במהירות", מסרה החברה ל"כלכליסט" והוסיפה: "בשנה וחציה אחרונות התמקדה החברה בבנייה של הנהלה חזקה עם מנהלים מהשורה הראשונה. כעת, כשההנהלה חזקה ויציבה, בחר זיו, COO ומייסד שותף בחברה, שזה השלב הנכון עבורו להמשיך הלאה לאתגר הבא, כשלחברה בסיס ניהולי איתן. זאת, כמובן רק לאחר ששיתף את שותפיו וקיבל את ברכתם. תפקיד ה-COO שזיו מבצע כמייסד שותף יתפצל לתפקידי ניהול מקצועיים עבור האופרציה, המכירות והשיווק, תחת המנכ"ל. זיו שיחק תפקיד מרכזי בעיצוב ובהצלחת מליו, ובהפיכתה לפלטפורמת התשלומים לעסקים קטנים הצומחת ביותר בארה"ב. אנחנו מכבדים את החלטתו ומאחלים לו את הטוב ביותר בכל שביל אשר יבחר הלאה".