סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

לראשונה אחרי שנים: טיקטוק הדיחה את גוגל מפסגת דירוג הדומיינים הפופולריים בעולם

ב-2020 הדומיין google.com כיכב במקום הראשון במדד הפופולריות של האתרים, והדומיין tiktok.com ניצב במקום השביעי. אולם הקורונה הטיסה את הפופולריות של הדומיין של הענקית הסינית, והשנה היא כבשה את הפסגה

שנים רבות היה google.com הדומיין (כתובת האתר) הפופולרי ביותר באינטרנט. אבל לפי בדיקת חברת אבטחת תקשורת נתונים Cloudflare, השנה לראשונה זה כבר לא המצב.


ענקית החיפוש חטפה סנוקרת והועפה מהמקום הראשון על ידי הדומיין tiktok.com, האתר של הרשת החברתית החביבה על ילדי דור ה-Z.

2 צפייה בגלריה
טיקטוק טיק טוק TikTok בייטדאנס ByteDance
טיקטוק טיק טוק TikTok בייטדאנס ByteDance
טיקטוק. המלכה החדשה
(צילום: רויטרס)

האירוע מרשים עוד יותר בהתחשב בכך שב-2020 גוגל היתה במקום הראשון כהרגלה, וטיקטוק רק במקום ה-7 במדד הפופולריות. המדד מודד כמה גולשים ניגשו לכתובות אתרי גוגל בדומיין שלה. זה יכול להיות שירות המפות או אפילו אחסון התמונות. דומיין יכול לכלול לא מעט תתי-כתובות המשמשות לאחסון שירותים נוספים.
טיפסה למקום הראשון בהדרגתיות
זה לא כל כך מפתיע בהתחשב בכך שטיקטוק הפכה לרשת החברתית הפופולרית בעולם בחסות הקורונה. על פי הנתונים האחרונים, האפליקציה נהנית מקהל חודשי של יותר ממיליארד משתמשים. טיקטוק לא זינקה לפסגה ביום אחד. היא כבשה את המקום הראשון כמה פעמים במשך השנה, אבל לתקופות קצרות של לא יותר מכמה ימים בפברואר, מרץ ומאי. אבל החל מ-10 באוגוסט היא התנחלה בפסגה באופן כמעט קבוע.

2 צפייה בגלריה
חיפוש גוגל
חיפוש גוגל
חיפוש גוגל
(צילום: שאטרסטוק)

הרשימה השנתית של הדומיינים הפופולריים כוללת, מלבד גוגל וטיקטוק, את פייסבוק במקום ה-3, מיקרוסופט במקום ה-4, אפל ב-5, אמזון ב-6, נטפליקס, יוטיוב, טוויטר ווטסאפ בסדר יורד סוגרות את הרשימה עד למקום ה-10. אגב, מעניין לציין שמעבר להדחת גוגל, טיקטוק גם הדיחה את פייסבוק מהמקום השני, אותו החזיקה באופן קבוע ב-2020.
עם זאת חשוב להדגיש שני דברים. ראשית, קלאודפלייר היא אמנם חברה אמינה עם ראייה רוחבית של הרשת, אבל היא מתבססת על מספרי גישה מה-DNS הפרטי שלה (1.1.1.1), שאמנם משקפים סטטיסטית את המציאות, אך עשויים להשתנות ככל שהמשתמשים גולשים דרך DNS ציבורי אחר. בנוסף לכך ההחלטה של אמזון לסגור את שירות דירוג האתרים אלקסה.קום השנה כנראה גם תקשה יותר על ניתוח רוחבי של התעבורה העולמית ברשת. בנוסף לכך לקלאודפלייר אין ראייה של הגלישה במדינות שבהן אין גישה חופשית לרשת, כגון סין או איראן. אולם למרות הכל, טיקטוק חושפת כאן הישג מרשים ביותר שלא הרבה חברות צעירות יכולות להתהדר בו.