סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין מייסדי AI21 Labs אמנון שעשוע אורי גושן ופרופ' יואב שוהם
מימין מייסדי AI21 Labs אמנון שעשוע אורי גושן ופרופ' יואב שוהם

חברת AI21 Labs של אמנון שעשוע גייסה לפי שווי של 664 מיליון דולר

החברה שהקים פרופ' שעשוע יחד עם פרופ' יואב שוהם ואורי גושן מפתחת מודלים מתקדמים לעיבוד שפה טבעית ומתכוונת "לשנות את הדרך שבה אנשים כותבים וקוראים". עתה גייסה 64 מיליון דולר בסבב B, ועד כה - 118 מיליון דולר

חברת AI21 Labs הישראלית גייסה 64 מיליון דולר בסבב B לפי שווי של 664 מיליון דולר. החברה הוקמה ב-2017 על ידי פרופ' יואב שוהם, אורי גושן ופרופ' אמנון שעשוע (נשיא ומנכ"ל מובילאיי) ופיתחה טכנולוגיה שמטרתה, על פי החברה, "לשנות את הדרך שבה אנשים כותבים וקוראים באמצעות בינה מלאכותית".
AI21 Labs עוסקת בפיתוח מודלי שפה מתקדמים לעיבוד שפה טבעית. לחברה מספר מוצרים, שהמוכר שבהם הוא Wordtune - תוסף לדפדפן שמשפר את הכתיבה של המשתמשים. התוסף נבחר על ידי גוגל לאחד התוספים המועדפים לשנת 2021. מוצר נוסף של החברה הוא Wordtune Read, שמנתח ומסכם מסמכים בתוך מספר שניות, ומאפשר למשתמשים לקרוא טקסט ארוך ומורכב בצורה מהירה ויעילה.
לאחרונה השיקה החברה מערכת עיבוד שפה טבעית בשם Jurassic-X, שמצטרפת ל-AI21 Studio - פלטפורמת המפתחים של החברה, המשרתת יותר מ-10 אלפים מפתחים מסביב לעולם. לחברה 120 עובדים בתל אביב והיא מגייסת נוספים כיום.
בשיחה עם "כלכליסט" אומר פרופ' שוהם, מנכ"ל משותף והמדען הראשי של החברה: "אנחנו לא הרגשנו התקררות בעניין בחברה. למשקיע מנוסה וחכם לא משנה אם השוק ירד או עלה. משקיע מנוסה מסתכל על טווח שנים מאוד גדול. קצב הגדילה שלנו גדול מאוד, ורק לאחרונה שכרנו מנהל שיווק ועשינו עבודת שיווק צנועה מאוד. יש לנו מיליוני משתמשים כיום לעומת מאות אלפים בעבר. המודל הבסיסי שלנו הוא חינמי עד רמה מסוימת. יש לנו אחוז גבוה של משתמשים שבוחר במודל בתשלום. קצב הגידול בהכנסות שלנו מהמודל כיום הוא מאוד מהיר".
שוהם מדגיש שלחברה מעולם לא היו קשיים לגייס עובדים אלא להפך: "יש לנו ביקוש רב מעובדים, ויכול להיות שעכשיו מספר העובדים שירצו לעבור אלינו יגדל. רוב האנשים שאנחנו רוצים מגיעים אלינו. יש לנו מוצר מעניין וטכנולוגי ואנשים שרשמו הצלחות כלכליות בעבר".
גושן, מייסד ומנכ"ל שותף, הוסיף: "סבב הגיוס נחתם בתקופה של חוסר ודאות בשוק ומהווה הבעת אמון משמעותית של המשקיעים בחזון של AI21 לשנות את הדרך שבה אנשים צורכים ומייצרים מידע. הסכום שגויס יאפשר לנו להאיץ את הצמיחה הגלובלית של החברה, להמשיך ולפתח את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום עיבוד השפה הטבעית, ולגייס את העובדות והעובדים המוכשרים ביותר כדי להגשים את החזון שלשמו הקמנו את החברה".
את הגיוס הובילה קרן Ahren Innovation Capital, בהשתתפות המשקיעים הקיימים, ובהם פרופ' שעשוע, Walden Catalyst, פיטנגו, TPY Capital ו- Mark Leslie. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה ל-118 מיליון דולר.