Growth+
"התחלנו שלושה יזמים, ונשארנו יזם אחד"
במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק, סיפר מייסד Minute Media אסף פלד על החשיבות של שותפות מייסדים יציבה. מנכ”לית Bondata קרולין מידן: “האתגר הכי גדול השנה היה הגדילה המשמעותית של הצוות, המוצר והלקוחות”
אסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media, נפגש עם קרולין מיידן, מנכ"לית Bondata, שמאפשרת לארגונים לחבר בין כל מקורות הדאטה שלהם. השיחה נערכה במסגרת פרויקט Growth+ של כלכליסט ופועלים טק, שמתקיים זו השנה השנייה, לטובת חיזוק החוסן של תעשיית ההייטק בישראל - סדרת מפגשי 1:1 בין יזמים מנוסים לחברות סטארט־אפ בתחילת דרכן, שמטרתם לייעץ, לתמוך ולספק ידע על יזמות ויצירתיות, ניהול סטארט־אפים ובניית חברות לצמיחה.
אסף, ספר על משבר בתחילת הדרך ומה למדת ממנו?
“התחלנו את Minute Media שלושה יזמים, אבל בגלל אוסף של נסיבות נשארנו יזם אחד. הייתה פרידה בין פאונדרים, וכשזה קורה בשנים הראשונות זה מייצר משבר. אני בקשר טוב עם הקו־פאונדרים, אבל אנחנו לא עובדים יחד כבר שנים. אחד הדברים הכי חשובים בעיניי למיזם מצליח הוא לבנות שותפות מייסדים יציבה שעובדת לאורך זמן”.
קרולין, מה היה האתגר הכי משמעותי שלך השנה?
“האתגר הכי גדול של השנה היה הגדילה המשמעותית, גם של הצוות, גם של המוצר וגם של הלקוחות, ובסופו של דבר להביא את כל הדבר הזה לסקייל ולהגיע למצב שאנחנו מצד אחד תומכים במכירה ומצד שני שהפרודקט עושה את הגדילה המשמעותית ברמת הסקייל, והשילוב של כל הפילרים האלה ביחד היה צריך לעבוד במקביל ולהיות מסונכן”.
אסף, מה ייעצת לקרולין?
"המלצתי להיזהר מהשקעת יתר בשיווק בשלבים מוקדמים, עדיף להתמקד במוצר ובתהליך המכירה. חשוב שהמנכ"ל יהיה מעורב במכירות הראשונות, ושהמוכר הראשון שתביא יהיה סופר־מדויק. זו נקודת שבירה או הצלחה. אנשי המכירות הראשונים שהבאנו לא כל כך צלחו, וברגע שהבאנו מישהו שמביא את המכירות והיה מאוד מוצלח מרגישים את זה בתוך יום וזה משנה את כל השוק”.
מה למדתם אחד מהשנייה?
קרולין: “אסף מביא שילוב ייחודי של ניסיון יזמי והשקעות. הוא יודע להסתכל גם בעיניים של יזם וגם בעיניים של משקיע, זה נדיר. הוא יודע לתת תשובות מדויקות שמתאימות למיזם הספציפי, ולא סתם עצות גנריות. בסופו של דבר שנינו הסכמנו שבסטארט־אפים שומעים הרבה עצות, ובסוף אתה חייב לבחור את העצות שמתאימות למיזם שלך. חשוב לשמוע אבל לדעת להתאים את עצמך למה שנכון למיזם שלך”.
אסף: “התחברתי מחדש לעולם הטכנולוגי. אני מגיע מהשקעות והיום אני בעולמות תוכן וספורט, וקרולין מזכירה לי איזה עומק טכנולוגי יש בישראל. התרשמתי גם מהבהירות והפוקוס שלה, וגם מהיכולת שלה לתרגם טכנולוגיה מורכבת לפתרון ברור”.
ומה גיליתם אחד על השנייה?
קרולין: “גיליתי שאסף בכלל לא בלונדון כמו שחשבתי. הוא חזר לארץ עם משפחתו ממש בזמן המלחמה. וזה גם סיפור מרגש, הוא עזב קריירה כמשקיע כי רצה לעשות משהו שהוא באמת אוהב, ספורט”.
אסף: “קרולין ואני גדלנו לא רחוק, ויש לה שני ילדים מתבגרים. היא מצליחה להרים סטארט־אפ כשבמקביל היא גם אמא נוכחת”.































