סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יניב ברטלה וסטו

התרסקות: וסטו מפטרת 75% מעובדיה

בהמשך לחשיפת כלכליסט את פרשת ההונאה בחברה, במסגרתה משקיעים הציגו מכתבי ביטחונות מזויפים, החליט המנכ"ל יניב ברטלה לשלוח הביתה שלושה רבעים מכוח האדם בחברה. "זו התקופה הכי קשה בחיי, לבי עם כל אחד ואחת מכם, הצוות שלי, משפחת וסטו שלי"

חברת וסטו מפטרת 150 עובדים המהווים 75% מעובדיה - רובם בישראל. לאחרונה חשף כלכליסט את פרשיית וסטו, במסגרתה נחשד כי מכתבי הבטחונות שהוציאו המשקיעים שרכשו את ביטוחי המשנה דרך זירת המסחר של החברה, היו מזויפים. היקף ההונאה בחברה אינו ברור עדיין, עד לסיומה של חקירה שנעשית בנושא, אך היא מוערכת במיליארדי דולרים.
מספר לא מועט של חברות ביטוח אמריקאיות החלו להוציא בימים האחרונים הודעות הרגעה וכן הודעות התנתקות מהחברה הישראלית. ההודעה המשמעותית ביותר יצאה מחברת קליר בלו שבחודש אוגוסט האחרון חתמה על הסכם של מיליארד דולר עם החברה הישראלית ועד כה כבר הגיעה למימוש של מאות מיליוני דולרים מתוכו.
בהודעה שהוציאה קליר בלו היא אומרת שאינה צופה פגיעה לחברה עקב הפרשה והפסקה מיידית של העבודה עם וסטו הישראלית."קליר בלו לא תקבל עוד מוסטו ביטוח משנה בתוכניות חדשות או חידושים בעתיד". חברות נוספות דוגמת ביזלי ואחרות הוציאו הודעות דומות.
"הגענו להחלטה הקשה להפליא להיפרד מרבים מאנשינו, בכל הצוותים והגיאוגרפיות בחברת וסטו, ואני רוצה לחלוק את השיקולים שהובילו לכך", כתב מנכ"ל החברה יניב ברטלה במייל לעובדים. "במהלך השבועיים האחרונים בדקנו אפשרויות רבות ושונות מתוך מחשבה על מטרה עיקרית: להבטיח שוסטו תצליח לעבור את הסערה הזו בצורה שתאפשר בנייה מחדש. למרות המשבר החמור הזה, מעולם לא איבדנו את האמון ביסודות החזקים של הגישה שלנו לחולל מהפכה בתעשיית ביטוחי המשנה על ידי חיבור טוב יותר של שוק הביטוח וההון על ידי שילוב של טכנולוגיה מונעת בינה מלאכותית ומומחיות במדעי הנתונים, העברת סיכונים ביטוח ומימון.
"כששקלנו את האפשרויות שלנו, היינו צריכים להכיר בשתי עובדות חשובות: 1. אנחנו לא יודעים כמה זמן התהליך הזה ייקח, ו-2. כמות המסלול שיש לנו. שני גורמים אלה הובילו למסקנה הבלתי נמנעת שהדרך היחידה לתת לחברה סיכוי להישרדות ולחזור למסלול של צמיחה בת קיימא היא לשמור על גרעין קטן של אנשים המייצגים צורך תפעולי חשוב. השינויים הללו נועדו לשמר ולהתמקד בשירותי הליבה של Vesttoo, בפתרון ובשוק מנועי הנתונים שלנו, ומתן פתרונות ללקוחות המושפעים שלנו.
"בנוגע לחקירה, החברה עושה כל שביכולתה כדי לקבוע כיצד והיכן היה מקור ההונאה. לכל הפחות, נראה שהנהלים של וסטו נעקפו על ידי גורמים חיצוניים, אך אנו מחויבים להבין את התמונה המלאה של מה שקרה. זו הסיבה ששכרנו צוות חקירות מנוסה ועורכי דין חיצוניים כדי לייעץ לנו לאורך התהליך הזה.
"תיאור קצר של מה שיקרה בהמשך: יתקיימו פגישות עם כל העובדים כדי לדון בהשפעות האישיות של צמצום זה. אלו מאיתנו שלא נשארים בחברה יעזבו עד ה-31 באוגוסט לכל המאוחר. הרשו לי לנצל את ההזדמנות הזו עכשיו כדי להודות לכם על התרומות, המסירות והמחויבות העמוקה שלכם לחברה. צוות משאבי אנוש יעשה הכל כדי לתמוך בכם בתהליך הפרידה הזה.
"זו התקופה הכי קשה בחיי, לבי עם כל אחד ואחת מכם, הצוות שלי, משפחת וסטו שלי".
מחברת וסטו נמסר בתגובה: "אנו מנהלים את האירוע באחריות. בימים אלו אנו עובדים מסביב לשעון ובכל החזיתות כדי לייצב את החברה, מתוך אחריות ומחויבות גדולה לעובדינו וללקוחותינו. לצערנו בעת הזו, אנו נאלצים לערוך שינויים ארגוניים המתחייבים מכורח המציאות, ומסיימים את העסקתם של עובדים מצוינים. נדגיש כי אנו שומרים על ליבת החברה שתאפשר לנו עם סיום התקופה הנוכחית, לחזור ולהגשים את החזון שלנו ולבנות את החברה המובילה בענף".