סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות Israel Resilience Fund משמאל מנהל הקרן ג'ף קופייצקי מנכ"ל OurCrowd ג'ון מדבד אלון טל מאיה זכודין קורן
צוות Israel Resilience Fund. משמאל: מנהל הקרן ג'ף קופייצקי, מנכ"ל OurCrowd ג'ון מדבד, אלון טל ומאיה זכודין קורן (צילום: אליס בן דוד)

OurCrowd תגייס קרן תמיכה בהייטק הישראלי בהיקף של 50 מיליון דולר

הקרן, שתשקיע בסטארט-אפים המתמודדים עם קשיי התקופה, קיבלה התחייבויות השקעה בהיקף של 13 מיליון דולר וכבר אישרה השקעות ב-8 סטארט-אפים. היא צפויה להשקיע ביותר מ-50 סטארט-אפים

פלטפורמת ההשקעות OurCrowd הודיעה היום (ד') על סגירה ראשונה של Israel Resilience Fund, קרן חוסן לתמיכה במגזר ההייטק בישראל המתוכננת להיקף של 50 מיליון דולר. הקרן, שתשקיע בסטארט-אפים המתמודדים עם קשיי התקופה, קיבלה התחייבויות השקעה בהיקף של 13 מיליון דולר ואישרה החודש השקעות בשמונה סטארט-אפים. OurCrowd לא תגבה דמי ניהול ודמי הצלחה עבור פעילות הקרן.
הקרן צפויה להשקיע בלמעלה מ-50 סטארט-אפים שנפגעו ישירות מהמשבר או כאלה המפתחים פתרונות קריטיים הקשורים למצב הביטחוני כגון ההשפעה הסביבתית של המלחמה, רפואת חירום, ביטחון תזונתי, אבטחת סייבר, ניטור מדיה, בינוי ושיקום ותחומים נוספים. מספר גדול של חברות סטארט-אפ פנו לקרן בבקשות להשקעה, וכאמור שמונה מהן נבחרו החודש וצפויות לגייס הון מהקרן. ארבע מהחברות הללו לא נכללו עד עתה בפורטפוליו של OurCrowd.
בין החברות בהן הקרן מתעתדת להשקיע: BlueTree, שפיתחה טכנולוגיה להפחתת סוכר במשקאות טבעיים ולאחרונה נאלצה לפנות את משרדיה בקריית שמונה; Carrar, שמתמחה במערכות לניהול חום שמפיקות סוללות של כלי רכב חשמליים ואלצה לפנות את משרדיה בשדרות עם פרוץ המלחמה; Edgybees, שמשתמשת בצילומי לוויין וצילומים בתנועה כדי לספק תובנות לפעולה; Verobotics, שפיתחה רובוט אוטונומי המשמש לתחזוקה פרואקטיבית של סביבות שונות וחלק משמעותי מהצוות שלה גויס למילואים.
קרן החוסן תפעל לגייס השקעות נוספות מקרנות אחרות של OurCrowd, מקרנות הון סיכון, וממשקיעים מהרשת הגלובלית של OurCrowd וכן תחתור למינוף מימוני דרך תוכניות תמיכה ממשלתיות שהוקמו בעקבות המשבר.
פעולות הקרן מנוהלות על ידי ג'ף קופייצקי, שמכר לאחרונה את חברת Jeeng שהייתה בבעלותו לחברת OpenWeb תמורת 100 מיליון דולר. יחד עם קופייצקי התגייסו לפעילות הקרן גם נועם קייזר, לשעבר שותף באינטל קפיטל ומשקיע בקרנות Gemini Israel Partners ועופר הייטק, וכן ליאת סברדלוב, שותפה בצוות ההשקעות של OurCrowd.
ד"ר שי הר-נוי, מנכ"ל EdgyBees בה תשקיע הקרן, מסר: "הטכנולוגיה שלנו היא קריטית לפעילויות של צה"ל. בעת שרבים מעובדינו משרתים במילואים, ההשקעה בנו היא הבעת אמון בטכנולוגיה ובצוות שלנו ובמאמצים שלנו לתמוך במאמץ המלחמתי".