סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
וולדן תשקיע 20 מיליון דולר בחברת AI21 Labs של אמנון שעשוע ויואב שוהם

הגיוס נעשה בסבב שני לפי שווי של 400 מיליון דולר, המתווסף ל-35 מיליון דולר שגייסה החברה בעבר. מדובר בקרן הון סיכון חדשה לשלבים מוקדמים שהשיקה היום וולדן, בהיקף של 550 מיליון דולר. הקרן הודיעה שהשקיעה בשתי חברות ישראליות - השנייה היא ספידאטה

קרן הון הסיכון וולדן קטליסט השקיעה 20 מיליון דולר בחברת AI21 Labs שהוקמה בידי היזמים הסדרתיים פרופ' יואב שוהם, אורי גושן ופרופ' אמנון שעשוע.
זהו גיוס בסבב שני שנעשה בשווי של 400 מיליון דולר, שמתווסף ל-35 מיליון דולר שגייסה החברה בעבר. היזמים, אמנון שעשוע ויואב שוהם השתתפו אף הם בכל סבבי ההשקעה.


חברת AI21 Labs פיתחה טכנולוגיה שמנסה לשנות את הדרך שבה כותבים אנשים. למעשה מדובר בטכנולוגיה שבודקת מה הם כותבים ואיך ומתקנת ומציעה את הדרך הנכונה. המוצר הראשון של החברה, Wordtune הושק לפני כשנה ולו כמיליון משתמשים.
מדובר בקרן הון סיכון חדשה להשקעות בשלבים מוקדמים שהשיקה היום וולדן, בהיקף של 550 מיליון דולר. מהקרן נמסר שהיא קיבלה רישום יתר בביקוש להשקעה.

2 צפייה בגלריה
מימין מייסדי AI21 Labs אמנון שעשוע אורי גושן ופרופ' יואב שוהם
מימין מייסדי AI21 Labs אמנון שעשוע אורי גושן ופרופ' יואב שוהם
מימין מייסדי AI21 Labs אמנון שעשוע אורי גושן ופרופ' יואב שוהם

את הקרן ייסדו ליפ-בו טאן ויאנג סוהן. טאן הינו מייסד ונשיא וולדן אינטרנשיונל, קרן השקעות גלובלית הפעילה בישראל מתחילת שנות ה-90, והיתה בין הראשונות מקרנות ״יוזמה״.
טאן כיהן עד לאחרונה כמנכ"ל ענקית האלקטרוניקה, קיידנס (Cadence Design Systems). יאנג סוהן פרש לא מכבר מתפקידו כנשיא סמסונג אלקטרוניקה, והוביל את פעילות הענקית הגלובלית בתחומי החדשנות, מיזוגים ורכישות (M&A), והשקעות הון סיכון.
הקרן החדשה הודיעה שהשקיעה עד כה בשתי חברות ישראליות
בין המשקיעים בוולדן קטליסט ניתן לציין קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית סילברלייק, סופטבנק, GIC, וטאמאסק. בין השקעות העבר של שני המייסדים בסמסונג וולדן, ניתן לציין את סולאראג', הבנה ומלאנוקס הישראליות. את פעילות הקרן בישראל מוביל רוני חפץ.

2 צפייה בגלריה
מייסדי ספידאטה משמאל יהונתן פרידמן יואב עציון דני וויצחוב דן חרש רפי שלום איתי אינצה
מייסדי ספידאטה משמאל יהונתן פרידמן יואב עציון דני וויצחוב דן חרש רפי שלום איתי אינצה
מייסדי ספידאטה. משמאל: יהונתן פרידמן, יואב עציון, דני וויצחוב, דן חרש, רפי שלום, איתי אינצה
(עומר הכהן)

עם השקת הקרן היום, וולדן הודיעה כי השקיעה עד כה בשש חברות פורטפוליו, בהן שתי חברות ישראליות, ובעוד חברות שפועלות מתחת לרדאר.
החברה הישראלית השנייה בה השקיעו בעבר היא חברת ספידאטה (Speedata) הישראלית, שהוקמה בידי מייסדי פרוביג'נט וחוקרים מהטכניון. החברה מפתחת מעבד להאצת משימות של ניתוח נתונים בחוות שרתים והודיעה בספטמבר האחרון על גיוס של 70 מיליון דולר.