סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק יוני 2023
אלון מאסק. משלב בין העסקים (צילום: Nathan Laine/Bloomberg )

מאסק: חברת הבינה המלאכותית xAI תשתמש בציוצים שהתפרסמו בטוויטר

המיליארדר, שחשף השבוע את חברת הבינה המלאכותית שלו, פירט בצ'אט בטוויטר את החזון שלו לגביה ואת הקשר שיהיה לה לעסקיו האחרים; הוא האשים את המתחרים בשימוש לא חוקי בנתונים שהתפרסמו בפלטפורמה החברתית שבבעלותו כדי לבסס את טכנולוגיית ה-AI שלהם, אך לא סיפק לכך הוכחה

חברת הבינה המלאכותית החדשה xAI, שעל הקמתה הכריז השבוע אלון מאסק, תפעל כדי "להבין את היקום", כך לדבריו. מאסק ערך צ'אט של 90 דקות בטוויטר שבו דן לראשונה בחזון שלו לחברה החדשה, והתייחס לנושאים כמו התפתחות כדור הארץ והשבריריות של הציוויליזציה. בניסיון להעמיק את ההבנה שלנו על היקום, התבדח מאסק שהמשימה של החברה תהיה לגלות "מה לעזאזל באמת קורה?", ואף ציין כי תשתמש בציוצים המתפרסמים בטוויטר בפעילותה.
מאסק חשף ביום רביעי את החברה החדשה שלו לאחר שהאשים חברות כמו OpenAI וגוגל בפיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית מבלי להתחשב בסיכונים שהיא מהווה לאנושות. מאסק הוסיף עוד ש- xAI תפעל לבנות "בינה מלאכותית כללית (AGI) שתהיה טובה" כאלטרנטיבה למיקרוסופט, גוגל ו-OpenAI. הכוונה היא לבינה מלאכותית שתוכל לפתור בעיות באופן דומה לזה של בני האדם.
מאסק אמר כי התכנון הוא ש- xAI תעבוד בצמידות לחברות האחרות שבבעלותו – טוויטר וטסלה. לדבריו, החברה תשתמש בציוצים פומביים כדי להכשיר את מודלי הבינה המלאכותית, ועשויה גם לעבוד עם טסלה על פיתוח תוכנת בינה מלאכותית למכוניות. זו תהיה לפי מאסק מערכת יחסים עם "הטבות הדדיות" שתוכל להאיץ את העבודה של טסלה בפיתוח יכולות נהיגה אוטונומיות. הוא ציין כי החברה החדשה תצטרך לפתח טכנולוגיה "שמבינה את העולם הפיזי ולא רק את האינטרנט", ולכן להערכתו הטכנולוגיה של טסלה תוכל לסייע בחזית הזו.
במקביל האשים מאסק את החברות המתחרות בשימוש לא חוקי בנתונים מטוויטר כדי להכשיר את המודלים שלהן. לטענתו, "כל ארגוני הבינה המלאכותית בעולם" השתמשו באופן לא חוקי בטוויטר, אך הוא לא סיפק הוכחות לכך או פירוט אילו חוקים הופרו.
הוא התייחס כאמור גם לסיכונים של הטכנולוגיה ואמר כי הוא פועל לארגן פגישות עם בכירים בממשל כדי לדון ברגולציות הנחוצות, ואף הדגיש את חשיבות הדבר גם בפגישות שקיים לאחרונה עם בכירים בסין. עם זאת, מאסק הודה כי מודל השפה שתפתח החברה שלו לא ישמור קרוב לוודאי על כללי הפוליטיקלי קורקט. "אני חושב שה-AI שלנו יוכל לתת תשובות שאנשים עלולים להגדיר כשנויות במחלוקות אפילו שהן נכונות", הוא אמר.