סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אסף רפפורט
אסף רפפורט (עמית שעל)

החשש מהמהפכה המשפטית: חברת הסייבר Wiz תוציא מישראל את רוב כספה

החברה שבין מייסדיה אסף רפפורט תעביר לחו"ל את חשבונותיה העסקיים ברקע המהפכה המשפטית שמתכננת ממשלת נתניהו; Wiz תשאיר בארץ כספים לניהול ענייניה השוטפים כגון שכר עובדים ושכ"ד

יוניקורן הסייבר Wiz שבין מייסדיו אסף רפפורט מעביר את חשבונותיו העסקיים; החברה תשאיר בארץ כספים לניהול ענייניה השוטפים כגון שכר עובדים, שכ"ד והוצאות שונות. ברקע: המהפכה המשפטית שמקדמת ממשלת נתניהו, ובקשת משקיעי החברה לגוון את מקומות ההשקעה, כך לפי הערכות.
מייסדי החברה הם בין מובילי המחאה של תעשיית ההייטק נגד המהפכה המשפטית. צעד דומה נקטו גם חברת פאפאיה גלובל וקרן הון הסיכון דיסרפטיב.
בסוף ינואר הודיעה עינת גז, מנכ"לית פאפאיה, כי "בעקבות ההצהרות של ראש הממשלה נתניהו כי הוא נחוש להעביר רפורמות שיפגעו בדמורקטיה ובכלכלה, קיבלנו החלטה עסקית בחברת פאפאיה גלובל להוציא את כל כספי החברה מישראל. ברפורמה המתגבשת, אין שום ודאות כי אנו יכולים לנהל פעילות כלכלית בינלאומית מישראל. זהו צעד עסקי כואב אך מתבקש".
גם קרנות הון סיכון דיסרפטיב ודיסרפטיב AI של טל ברנח הודיעו בסוף ינואר למשקיעים שלהם על הכוונה להוציא את כספי הקרן מישראל והעברתם לחו"ל. הקרנות מנהלות יחד 250 מיליון דולר. בכך הן מצטרפות להודעתה מהבוקר של עינת גז, מפאפאיה גלובל כי החברה תוציא את כספיה מישראל בעקבות המהפכה המשפטית המתגבשת.