סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אחרי שלוש שנים ללא משקיעים חיצוניים: Guardio גייסה 47 מיליון דולר מטייגר גלובל

שוויה של חברת הסייבר הישראלית שהוקמה על ידי עמוס פלד, דניאל סירוטה ומיכאל ויינשטיין, מוערך בחצי מיליארד דולר. החברה פיתחה תוסף לדפדפן שמגן מפני התקפות זדוניות ויש לו כבר מיליון משתמשים, רובם בארה"ב

חברת הסייבר גארדיו (Guardio), שהתנהלה במשך שלוש שנים ללא משקיעים חיצונים, השלימה סבב גיוס ראשון של 47 מיליון דולר. מדובר בסכום גבוה מאוד יחסית לגיוס ראשון ועל פי הערכות שווי החברה נושק לחצי מיליארד דולר. את הסבב הובילה טייגר גלובל, שמגבירה באופן דרמטי את פעילותה בישראל, ולצדה קרנות וינטאג', יוניון, סמסונג נקסט, EMERGE, ו-CERCA.
גארדיו הוקמה ב-2018 על ידי עמוס פלד, דניאל סירוטה ומיכאל ויינשטיין, יוצאי יחידת הסייבר של משרד ראש הממשלה. מבין השלושה רק לויינשטיין כבר מלאו 30. פלד וסירוטה בני 28. במהלך שירותם הצבאי זכו בפרס ביטחון ישראל, כשפלד, המשמש כמנכ"ל גארדיו, היה בן 23 בלבד ונחשב לאחד הזוכים הצעירים בתולדות הפרס. גארדיו היא החברה השנייה שהקימו פלד, סירוטה ו-ויינשטיין יחד. קדמה לה חברת Arpeely שהשלושה יסדו בשנת 2017 במימון עצמי, המתמחה במכרזי מדיה בזמן אמת על בסיס טכנולוגיות ML ו-Deep Learning.
גארדיו פיתחה תוסף לדפדפן המיועד ללקוחות פרטיים ועסקים קטנים המגן מפני התקפות סייבר כמו פישינג ותוכנה זדונית. כיום יש לה מיליון משתמשים, מתוכם 100 אלף משלמים. מרבית הלקוחות נמצאים בארה"ב. מנוי חודשי לפתרון של גארדיו עולה 9 דולרים, כך שב-2022 היא אמורה להגיע להכנסות של עשרות מיליוני דולרים. החברה מעסיקה כיום 30 עובדים במשרדיה בתל אביב. כספי הגיוס ישמשו להגדלת מרכז המו"פ לכ-80 עובדים והרחבת מאמצי השיווק ב2022.
1 צפייה בגלריה
צוות גארדיו
צוות גארדיו
צוות גארדיו, מימין: עמוס פלס, מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה "הגענו לבשלות"
(צילום: דורון לצטר)
בשנים האחרונות הדפדפן הפך למערכת ההפעלה בפועל של רוב המשתמשים, דרכו הם ניגשים למרבית המידע והשירותים שלהם - קניות אונליין, בנקאות, תקשורת ואחסון נכסי קריפטו. "הרעיון שלנו הוא להנגיש למשתמשי קצה ולמיקרו עסקים כמו פרילנסרים פתרונות אבטחה ברמה שהייתה שמורה עד היום רק לארגונים", אומר פלד בשיחה עם "כלכליסט". "חברות הסייבר הגדולות לא מספקות מענה למשתמש היחיד ולעסקים קטנים והמוצרים שלהן מתקדמים ויקרים מדי עבורם".
לדבריו של פלד, החברה לא גייסה עד כה כסף מגורמים חיצוניים בדיוק מסיבה זו. "בהתחלה היה ברור לנו שכחברת סייבר שלא פונה לשוק הארגוני יהיה קשה לגייס ויש לנו הרבה מה להוכיח", הוא אומר. "זה מתחיל בכך שאנשים יהיו מוכנים לשלם עבור התוסף וגם ישארו לקוחות שלנו לאורך זמן. אחרי השנה הראשונה כבר התחלנו לקבל פניות אקטיביות ממשקיעים כי הגענו לבשלות ועלתה רמת הבטחון בכך שאנחנו יכולים לבנות מותג בשוק הזה ולהגדיל את המכירות".