סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הגיוס של חברת הננוטכנולוגיה גאוזי יאפשר לה גם לטוס

החברה הישראלית שפיתחה זכוכית חכמה גייסה 60 מיליון דולר, מרביתם לרכישת Vision Systems הצרפתית המתמחה בתעופה

חברת גאוזי (Gauzy) הישראלית גייסה 60 מיליון דולר שמרביתם ישמשו לרכישת Vision Systems הצרפתית. גאוזי פיתחה יכולת לשלוט בעזרת אמצעים כימיים בתאורה והצללה של כלי תחבורה שונים. החברה הנרכשת שמעסיקה 300 עובדים בעולם נחשבת ליצרנית מובילה של מראות עם התמחות בעולם התעופה. בנוסף, החברה הצרפתית מביאה יכולות שליטה בתחום ה־ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהגים), בתחום ה־APAS (מערכות עזר מתקדמות לנוסעים) ופתרונות הצללה לתעשיות התעופה והרכב. בין המשקיעים בסבב הנוכחי: IBEX, Olive Tree VC, Blue Red Partners, Waarde Capital, Avery Dennison Walleye Capital ו־ 3A Capital.

"סיימנו את הגיוס לפני שבוע ובמסגרת הגיוס רכשנו את Vision Systems שהיתה שותף אסטרטגי שלנו לאורך השנים", אמר ל"כלכליסט" אייל פסו, מנכ"ל גאוזי. "בתשעה מתוך עשרה מטוסי מסחר של בואינג או איירבס, תא הטייס מוצלל על ידי החברה הצרפתית".

1 צפייה בגלריה
איל פסו מנכ"ל ומייסד גאוזי
איל פסו מנכ"ל ומייסד גאוזי
איל פסו מנכ"ל ומייסד גאוזי
(צילום: Libby Greene)

אף שהחברה הצרפתית גדולה משמעותית מהחברה הישראלית בכוח אדם, פסו מסביר שהיא חברה שעיקר עבודתה הוא אינטגרציה, ואילו גאוזי היא חברת ננוטכנולוגיה שהמכפילים שלה הם כמו של תעשיית ההייטק. "הרכישה תאפשר למנהלי ובעלי החברה הנרכשת ליצור לעצמם ערך משמעותי חדש בעקבות ההצטרפות אלינו", אמר פסו.
עם כ־50 מיליון דולר הכנסות בשנת 2021, גאוזי צופה לגידול משמעותי בהכנסות בשנת 2022. ההכרזה של ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית LG על שילוב הטכנולוגיה של גאוזי במסכי ה־TOLED שלה, כפי שהוצגו בתערוכות IAA ו־CES, תתמוך אף היא בגידול זה. "אנחנו מוכרים בכ־50 מיליון דולר בשנה ובעקבות העסקה נהפוך להיות חברה שמעסיקה 480 עובדים, מתוכם כ־180 עובדים בתחום הייצור. יש לנו מתקן ייצור מתקדם בליון ומתקן נוסף בפלורידה שמייצר למטוסים", אמר פסו. "אנחנו מתכוונים להגדיל משמעותית את הצוות שלנו בשנה הקרובה". בנוסף לשני אתרי הייצור שהיא רכשה יש לגאוזי שלושה נוספים בישראל וגרמניה ו־14 משרדים בעולם.
הרכישה של החברה הצרפתית מכניסה את החברה הישראלית לתחום מערכות הסיוע לנהג, שמוכרות בארץ בזכות מובילאיי. "אנחנו לא מתחרים בהם אבל נוכל להציע מערכת של זכוכית חכמה, בעיקר באוטובוסים ומשאיות. השילוב של מערכות חכמות יאפשר צמצום הפרעות ויזואליות לנהג, יצירת דלתות בטיחות להפרדה ופרטיות ושילוב מערכות תצוגה מתקדמות בשליטת הנהג", אמר.
קרל פוטמן, מנכ"ל Vision Systems, אמר: "המיזוג יוצר קבוצה בינלאומית המתמחה בפתרונות להגברת הבטיחות והנוחות בתחום התחבורה והאדריכלות. רכישה זו יצאה לפועל הודות למאמצי החדשנות של שתי החברות בשנים האחרונות".