סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אינטל מעדכנת: השקת השבב החדש תידחה בשנה - ל-2024

מניית ענקית הטכנולוגיה איבדה אמש 5.3% במסחר בוול סטריט לאחר שעדכנה את המשקיעים כי תיאלץ לבצע השקעות עתק בשנתיים הבאות כדי להגשים את התוכנית האסטרטגית שלה, והם חוששים שהדבר יפגע בשולי הרווח; המנכ"ל גלסינגר מסר גם שהשקת ה-Granite Rapids, המשמעותי בהתמודדות של אינטל עם מתחרותיה, נדחית

מניית אינטל איבדה אתמול (ו') 5.3% מערכה במסחר בוול סטריט לאחר שהחברה עדכנה שלשום את המשקיעים כי תיאלץ לבצע השקעות כבדות בשנתיים הבאות כדי להאיץ את המעבר שלה ולהפוך ליצרנית עבור חברות אחרות בתחום המוליכים למחצה, כך לפי דיווח באתר CNBC. במקביל, המנכ"ל פט גלסינגר אישר כי השקת השבב חדש עליו עובדים בחברה, ושנקרא Granite Rapids, נדחית בשנה ל-2024.



השבב הזה חשוב במיוחד מכיוון שיהיה שבב המעבדים הראשון של אינטל שמשתמש בליתוגרפיה אולטרה סגולה קיצונית, טכנולוגיית מפתח שהחברה חייבת להטמיע כדי לצמצם את הפער מחברת TSMC ויצרניות שבבים מובילות אחרות.

1 צפייה בגלריה
משרדי אינטל 2
משרדי אינטל 2
משרדי אינטל
(צילום: אינטל)

גלסינגר נכנס לתפקיד המנכ"ל לפני שנה והבטיח לבצע מהפיכה בחברה בעקבות הפגיעה במעמדה כיצרנית השבבים המובילה, זאת לאחר שמתחרות כמו AMD והלקוחה לשעבר אפל החלו לערער אותו. אולם, תגובת השוק להכרזה של אינטל על הגברת ההשקעה בשבבים מדגישה את הספקות של המשקיעים, שחוששים שתוכנית החומש של גלסינגר תפגע בשולי הרווח וכי מדובר בהשקעות מסוכנות ויקרות.
בכירים בחברה טענו ביום חמישי כי החברה מתכוונת להגיע לצמיחה בשיעור שנתי של 10% עד 2025, בעוד ששיעור הצמיחה השנה בהכנסות יהיה "מתון". סמנכ"ל הכספים דייב זינסנר הוסיף שהחברה נכנסת ל"שלב השקעות" ומצפה לתזרים מזומן שלילי של מיליארד דולר ב-2022 על רקע הגדלת ההוצאות. כך למשל אינטל בונה מפעלי שבבים בעלות של 20 מיליארד דולר באריזונה ובאוהיו ומתכננת להכריז על הקמת מפעל אירופי.
גלסינגר התייחס בשיחה גם לדחיית ההשקה של השבב החדש, שאמור לסייע לה לצמצם את הפערים מ-TSMC. לדבריו, ההחלטה על הדחייה התקבלה על מנת שניתן יהיה לייצר בהיקף גדול יותר. "שינינו את מפת הדרכים וחיזקנו אותה", הדגיש גלסינגר, "שוחחנו עם כל הלקוחות המרכזיים שלנו לאורך התהליך, וכולם מרוצים מהשינויים".
במטרה לחזק את הביטחון של האנליסטים בתוכנית שלו, גלסינגר אמר כי בקרוב יתחילו באינטל לספק יותר מידע על הביצועים של כל החטיבות העסקיות. "אתם תראו מה המצב של כל אחת מהחטיבות וכיצד אנחנו מוציאים לפועל את התוכניות שלנו", אמר גלסינגר.