סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

דידי מכחישה ניסיון השתלטות של עיריית בייג'ינג

ענקית שיתוף הנסיעות הסינית הכחישה את הדיווח בבלומברג, ולפיו בירת סין שוקלת להשתלט עליה והציעה לחברות ממשלתיות להשקיע בה. דידי, שהונפקה בוול סטריט ביוני האחרון, נתונה מאז לחקירת ביטחון סייבר של הרשויות בסין

ענקית שיתוף הנסיעות הסינית דידי הודיעה היום (שבת) כי הדיווחים שלפיהם ממשלת מחוז בייג'ינג בוחנת השתלטות עליה אינם נכונים. לטענת החברה, בירת סין לא מנחה חברות ממשלתיות לבחון השקעה בחברה.
"דידי משתפת פעולה באופן מלא ואקטיבי עם החקירה בסין, אך הדיווחים לפיהם ממשלת מחוז בייג'ינג מנחה חברות להשקיע בנו אינם נכונים," כתבה החברה בווייבו.
אתמול (ו') דיווחה סוכנות בלומברג מפי מקורות שלא הזדהו כי בירת סין שוקלת להשתלט על דידי, והציעה שחברות בניהול ממשלתי ישקיעו בה. על פי ההצעה הראשונית, כמה חברות שבסיסן בבייג'ינג, ובהן Shouqi Group, שהיא חלק מחברת Beijing Tourism Group שבבעלות המדינה, ירכשו מניות של דידי.
1 צפייה בגלריה
מונית דידי Didi סין
מונית דידי Didi סין
נהג מונית של דידי
(צילום: גטי)
דידי עומדת בפני חקירת ביטחון סייבר של הרשויות הסיניות, שבאה בעקבות הנפקת החברה בניו יורק בחודש יוני. הרשויות הסיניות הגבירו את הרגולציה על חברות הטכנולוגיה בשנה החולפת על מנת לשפר את התחרות בשוק, הטיפול במידע, והיחס לעובדים.
דידי נשלטת על ידי צוות ניהול של מייסד החברה וויל צ'נג, ונשיא החברה ז'אן ליו. סופטבנק, אובר ועליבאבא נמנות על המשקיעות בחברה.