סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
בארד Bard צ'טבוט של גוגל

גוגל: אל תסמכו על מה שהצ'אטבוט שלנו בארד אומר לכם

עמוד הבית של הצ'אטבוט בארד אמנם מצהיר בבירור שיש לו "מגבלות והוא לא תמיד צודק" אך דבי ויינשטיין, מנכ"לית גוגל בבריטניה, מחדדת: "אנחנו מעודדים אנשים להשתמש במנוע החיפוש של גוגל כדי לאמת מידע שהם מצאו"

גוגל מצהירה באופן רשמי שאנשים צריכים להשתמש במנוע החיפוש שלה כדי לבדוק אם המידע שסופק להם על ידי הצ'אטבוט שלה בארד צודק למעשה.
יש מי שטענו שצ'אטבוטים כמו בארד וצ'אט GPT עלולים "להרוג" את החיפושים המסורתיים, שנשלטים על ידי גוגל, אך משתמשים גילו שהמידע שמסופק להם עלול להיות שגוי ואפילו מומצא לגמרי. מנכ"לית גוגל בבריטניה דבי ויינשטיין אמרה שבארד "אינו באמת המקום ללכת לחפש בו מידע ספציפי" ויינשטיין, שהתראיינה ל-BBC, אמרה שבארד צריך להיתפס כ"ניסוי" שמותאם במיוחד ל"שיתוף פעולה שקשור לפיתרון בעיות" ול"יצירת רעיונות חדשים".
לדבריה, "אנחנו מעודדים אנשים להשתמש במנוע החיפוש של גוגל כדי לוודא מידע שהם מצאו". ויינשטיין ציינה שלמשתמשים יש אפשרות לתת פידבק על התשובות שבארד נותן להם באמצעות כפתורי הלייק והדיסלייק. עמוד הבית של בארד מצהיר בבירור שיש לו "מגבלות והוא לא תמיד צודק", אך לא מצוינת בו העצה של ויינשטיין לוודא את כל התוצאות בשיטה המסורתית דרך מנוע החיפוש.
כאשר צ'אט GPT עלה לתודעה בנובמבר 2022, הוא הביא רבים להטיל ספק בשרידות עסקי החיפוש המכניסים של גוגל. הוא עורר גם דיון נרחב יותר לגבי יכולתה של בינה מלאכותית לעצב את עולם העבודה, ואף לאיים על עתיד האנושות, מה שהביא למירוץ רגולטורי עולמי.
אחרים טענו לעומת זאת שלא מדובר באיום כה רציני ושהדיון בנושא היסטרי – טיעון שנראה שמתחזק נוכח אזהרתה של גוגל מהטעויות שבאר עלול לעשות. אנשים רבים, כולל ראש ממשלת בריטניה רישי סונק ציינו את האפשרויות הכלכליות שטומנת בחובה הטכנולוגיה. אך גוגל אומרת שרבים לא יודעים כיצד להשתמש בה נכון.
החברה פרסמה דו"ח שאומר שהעניין בחיפושים ב-AI הגיע לשיא של כל הזמנים בבריטניה במחצית הראשונה של 2023, כאשר החיפוש הנפוץ ביותר בקטגוריית ה"איך" הוא "איך לעשות כסף עם AI", וגם "איך AI יכול לעזור לעסק?" הוא חיפוש פופולרי.
על מנת להתמודד עם חוסר הידע בתחום, החברה הוציאה קורס מקוון בשם New Fundamentals שמלמד אנשים ועסקים "מיומנויות בסיסיות כדי להוציא את המיטב מ-AI". בדוח של ענקית הטק הודגש גם מה שכינתה "חוסר מיומנויות טכנולוגיה קריטי בבריטניה", אשר אם לא יטופל, ייוותר כ"חסם עיקש בפני צמיחה הוגנת ושוויונית, במיוחד בעוד הביקוש למיומנויות AI ואחרות נוסק".