סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יו"ר ה־ SEC גארי גנסלר
יו"ר ה־ SEC גארי גנסלר. הזהיר משימוש ב-AI להונאות של משקיעים (Photo: Bloomberg)

דיווח: ה-SEC בוחנת את אופן השימוש של יועצי השקעות בבינה מלאכותית

לפי הוול סטריט ג'ורנל, רשות ני"ע האמריקאית ממשיכה במאמצים לפקח על השימוש ב-AI בסקטור הפיננסי, ולכן ביקשה הסברים מיועצי השקעות על השימוש שלהם בטכנולוגיה. בין הנושאים שנבחנים: האופן שבו אלגוריתמים מנהלים תיקי לקוחות והטיפול בניגודי עניינים

ברשות ני"ע האמריקאית (SEC) ממשיכים במאמצים לפקח על השימוש ב-AI בסקטור הפיננסי, ולשם כך ביקשו הסברים מיועצי השקעות לגבי אופן השימוש שלהם בטכנולוגיה, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
חטיבת הבדיקות של הרשות העבירה למספר יועצי השקעות בקשות לקבלת מידע על 26 נושאים הקשורים לשימוש בבינה מלאכותית בסקטור הפיננסי, כולל פרטים הנוגעים לשיווק מסמכים שנוצרו על ידי AI, אלגוריתמים המשמשים לניהול תיקי הלקוחות, ספקים חיצוניים והכשרות.
כמו כן, חברות הייעוץ התבקשו להעביר מסמכים על ניהול ניגודי אינטרסים פוטנציאליים הקשורים ל-AI, ולספק מידע על התוכניות החלופיות שלהן למקרה של כשל במערכות ודיווחים על אי ציות לחוקים מצד מערכות הבינה המלאכותית.
עם זאת, הבדיקה לא מצביעה בהכרת על כל שברשות חושדים בהתנהלות אסורה. דובר של ה-SEC מסר כי הבדיקות שהם עורכים אינן פומביות, והוא אינו מאשר או מכחיש את קיומן.
הבדיקה יוצאת לדרך בעוד החברות הגדולות מתחילות לאמץ עוד כלים של AI. כך למשל, בבלאקרוק הקימו צוות מחקר AI בהובלת בכיר לשעבר בגוגל, ובפידליטי ציינו באוגוסט את "הפוטנציאל העצום" של הבינה המלאכותית בניהול הון. בדומה, בג'יי.פי מורגן מפעילים צוות מחקר AI ל"קידום מחקר חוצה גבולות".
הבדיקה הזו של ה-SEC היא חלק מהמאמצים ברשות לגבש מדיניות שתתמקד בפיקוח על האופן בו חברות משתמשות בבינה מלאכותית. ביולי הציעו ברשות חוקים חדשים לגבי השימוש בניתוחי מידע שיחייבו חברות לנטרל כל ניגוד אפשרי שבו הבינה המלאכותית מציבה את האינטרסים של החברה מעל לאלו של הלקוח. במקביל, הרגולטורים באיחוד האירופי השלימו בסוף השבוע את גיבושה של חקיקה מקיפה בנושא.
גארי גנסלר יו"ר ה-SEC התייחס בשנה האחרונה מספר פעמים לנזק הפוטנציאלי כתוצאה מכך שתעשיית הפיננסיים תאמץ בינה מלאכותית. הוא אף הזהיר כי AI עלול להוביל למשבר פיננסי. בריאיון שהעניק בשבוע שעבר הזהיר גנסלר גם משימוש ב-AI להונאות או להולכת שולל של משקיעים. "הונאה היא הונאה ואם יש אדם שמשתמש במודל שמרמה את הציבור, אותו אדם...קרוב לוודאי שישמע מאיתנו", אמר. "אני לא יודע מתי נגיע לימי שרה קונור (דמות מסדרת סרטי שליחות קטלנית - ח"ח), אבל יש בני אדם שמתכנתים את המודלים של הבינה המלאכותית, ומגדירים את ההיפר-פרמטרים, כך שעדיין יש בני אדם שיש להם אחריות לבינה המלאכותית הזו", הוסיף בהתייחסו לדמות הידועה מסרטי שליחות קטלנית.