סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
הקפאת חשבונות חמאס בחול ויקי אוסלנדר וידאו
(מאור שלום סויסה)

משטרת ישראל הקפיאה חשבונות קריפטו של חמאס

יחידת הסייבר של להב 433 במשטרת ישראל יחד עם המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) של משרד הביטחון, השב"כ וגופי מודיעין נוספים הצליחו להקפיא חשבונות קריפטו של חמאס, ששימשו את ארגון הטרור לגיוס תרומות ברשתות חברתיות. ההקפאה נעשתה בסיוע בורסת הקריפטו בייננס

משטרת ישראל הצליחה להקפיא חשבונות קריפטו של חמאס, ששימשו את ארגון הטרור לגיוס תרומות ברשתות חברתיות – כך נמסר הבוקר מהמשטרה.
לפי הודעה לעיתונות, יחידת הסייבר של להב 433, שעבדה בשיתוף פעולה עם המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) של משרד הביטחון, השב"כ וגופי מודיעין נוספים, פועלת בשוטף לאיתור תשתיות קריפטו שמשמשות גופי טרור לגיוס כספים. "עם פרוץ המלחמה, פתח חמאס בקמפיין גיוס תרומות ברשתות החברתיות, וביקש מהציבור להפקיד בחשבונו את מטבעות הקריפטו", נמסר. "יחידת הסייבר ומט"ל פעלו מידית לאיתור החשבונות ולהקפאתם, בסיוע בורסת הקריפטו בייננס (Binance), על מנת לחלט את הכספים לקופת המדינה".
במרץ תבעה הוועדה האמריקאית למסחר בחוזים עתידיים על סחורות (CFTC) את בייננס על שורת הפרות. התביעה, אחת מני רבות, אף רמזה שבייננס עסקה בפעילות שעשויה להיתפס כפלילית, לרבות הלבנת הון. כך, למשל, נכתב שבפברואר 2019, אחרי שהחברה קיבלה מידע לגבי "עסקאות חמאס" בפלטפורמה, הסביר ראש הציות בחברה סמואל לין בהתכתבות פנימית ש"זה בסדר", מחבלים שולחים בדרך כלל "סכומים קטנים" שכן "סכומים גבוהים מהווים הלבנת הון", עמית שלו השיב שהוא "בקושי יכול לקנות AK47 (רובה סער קלשניקוב – ו"א) עם 600 דולר". לגבי לקוחות אחרים מרוסיה, ציין לין בהתכתבות אחרת מפברואר 2020 ש"הם כאן בגלל פשע".
1 צפייה בגלריה
מודעת גיוס כספים לחשבון הבנק בברקליס שהוקפא
מודעת גיוס כספים לחשבון הבנק בברקליס שהוקפא
מודעת גיוס כספים לחשבון הבנק בברקליס שהוקפא
(צילום מסך)
במקביל, יחידת הסייבר של המשטרה עבדה עם משטרת בריטניה והצליחה להקפיע חשבון בבנק הבריטי ברקליס, שפרטיו פורסמו על ידי חמאס לצורך הפקדת כספי תרומות. "משטרת ישראל, המט"ל ושותפים נוספים ימשיכו בלחימה במימון הטרור ופגיעה בנכסים הפיננסיים האסטרטגיים של ארגוני הטרור", נמסר.