סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק ינואר 2023
אלון מאסק. אמר שאם כבר הוא "פרו-שמי" (צילום: Benjamin Fanjoy/AP)

מאסק: "אני אגיד מה שאני רוצה, ומוכן להפסיד כסף בגלל זה"

בריאיון ב-CNBC אמר מאסק שלא אכפת לו אם הציוצים השנויים במחלוקת שלו יבריחו קונים מטסלה או מפרסמים מטוויטר, אחרי שציוץ ששיגר נגד המיליארדר ג'ורג' סורוס נתפס כאנטישמי ועורר סערה: "אם כבר אני פרו-שמי". עוד הודיע שלראשונה מהקמתה טסלה תשיק קמפיין פרסומי

אלון מאסק הודיע כי טסלה משנה אסטרטגיה ולראשונה מאז הוקמה לפני כשני עשורים תשיק קמפיין פרסומי. "ננסה פרסום ונראה איך זה עובד", אמר בתשובה לשאלה במהלך יום המשקיעים של יצרנית המכוניות החשמליות.
בעוד תעשיית הרכב נחשבת לאחת המפרסמות הגדולות, טסלה עד כה נמנעה מפרסום קונבציונלי והעדיפה להתמקד בפרסום מפה לאוזן ובתמריצים לממליצים. מאסק ציין כי טסלה מעוניינת בפרסומות אינפורמטיביות, אסתטיות ויפות. "רק הסכמתי לרעיון, עוד לא גיבשנו אסטרטגיה מלאה", סיכם.
בהמשך היום התייחס מאסק גם לאתגרים נוספים שעומדים בפני החברה. "טסלה לא חסינה לסביבה הכלכלית העולמית", אמר. "אני מעריך שברמה המאקרו כלכלית המצב לא יהיה פשוט ב-12 החודשים הבאים לפחות".
עם זאת מאסק הבטיח כי הוא חוזר להתמקד בטסלה זאת לאחר שהמשקיעים התרעמו בחודשים האחרונים על כך שהוא מקדיש את מרבית זמנו לטוויטר, אותה רכש בסוף אוקטובר. "הייתה הסחת דעת קצרת טווח כי הייתי צריך לבצע ניתוח לב פתוח על טוויטר להבטיח את ההישרדות של החברה", הסביר. בשבוע שעבר הכריז מאסק כי לינדה יאקרינו תחליף אותו בתפקיד מנכ"לית טוויטר. לדבריו, טוויטר נמצאת עכשיו במצב יציב, ולכן "כמות הזמן שטוויטר תגבה בהמשך תהיה קטנה יחסית לששת החודשים האחרונים".
בנוגע לתוכניות העתידיות שלו בטסלה, מאסק הבטיח כי הוא מתכוון להישאר בתפקיד המנכ"ל וחשף כי החברה מקווה להתחיל בשנה הבאה בייצור של הדור הבא של מכוניות הספורט החשמליות. כמו כן מאסק הודיע כי החברה מתכננת לייצר רבע מיליון טנדרים חשמליים (סייברטראק) השנה.
מלבד כנס המשקיעים קיים אתמול (ג') מאסק גם ריאיון עם CNBC, שבו חזר על ההסתייגות שלו מעבודה מהבית, אותה הגדיר "שגויה מבחינה מוראלית". הוא המשיך והדגיש כי אינו מפחד לומר מה שהוא חושב, ולא אכפת לו אם הציוצים השנויים במחלוקת שלו יבריחו קונים פוטנציאליים של מכוניות טסלה או מפרסמים מטוויטר. "אני אגיד מה שאני רוצה, ואם התוצאה היא הפסד כסף, אז כך יהיה", אמר בריאיון לאחר שרק אתמול עורר סערה על ציוץ שנחשב אנטישמי נגד המיליארדר ג'ורג' סורוס. "אם כבר אני פרו-שמי", הדף מאסק את הביקורת נגדו.