"הלוטוס הלבן" הקפיצה ב-60% את השיח על נסיעות לתאילנד ברשתות
לפי חברת האנליטיקה ספראוט סושיאל, הסדרה, שעונתה השלישית שמצולמת בתאילנד יצאה לאחרונה, הוזכרה 1.83 מיליון פעם על ידי קרוב לחצי מיליון משתמשים בתאריכים שבין ה-16 ל-26 בפברואר
מספר שיחות המדיה החברתית לגבי נסיעות לתאילנד עלה ב-60% בעקבות שידור פרק הבכורה של העונה השלישית של "הלוטוס הלבן" ב-16 בפברואר. הנתונים נכונים לשלושת הימים שלפני ואחרי השידור, כך על פי חברת האנליטיקה ספראוט סושיאל.
הסדרה זוכת האמי מבית היוצר של HBO הביאה לעלייה משמעותית בעניין שמושך האי קוסמוי, שבו מתרחשת בין היתר עלילת הסדרה, כפי שקרה למאווי בהוואיי, וסיציליה באיטליה, בעונות 1 ו-2 בהתאמה. יכולת הסדרה למשוך מבקרים לאתרים שבהם היא מצטלמת הביאה כבר ליצירת המונח "אפקט הלוטוס הלבן".
"הלוטוס הלבן" הוזכרה כ-1.835 פעם על ידי קרוב לחצי מיליון משתמשים בתאריכים שבין ה-16 ל-26 בפברואר, על פי ספראוט סושיאל. רוב השיחות הגיעו מתאילנד, כשאחריה ארה"ב וברזיל. השיחות זכו לכ-8.4 מיליון הערות, שיתופים ולייקים, מתוכם 85% היו חיוביים. אך מתוך הפוסטים בהם אוזכרה תאילנד 99% היו חיוביים, על פי החברה.
"היו יותר מ-775 מיליון מקרים של שיחות שבהן אוזכרו גם הלוטוס הלבן וגם תאילנד, והופיעו בפידים של המשתמשים", כך לדברי רייצ'ל גולט, מנהלת המדיה החברתית של החברה. "לשם השוואה, אוכלוסיית ארה"ב מונה כ-340 מיליון איש, אז מדובר בקרוב לפי 2. המידע מתבסס על סקירה של פלטפורמות כמו X, יוטיוב, רדיט וטאמבלר. אנשים לא מדברים על הסדרה רק כעל משהו לראות, אלא גם כסיבה לנסוע לתאילנד".
גורם נוסף שתורם לתופעה הוא שהעונה הנוכחית כוללת את ליסה מונובל, המוכרת כליסה מלהקת ה-K-pop בלאקפינק. מונובל, שלה כ-105 מיליון עוקבים באינסטגרם, עשתה את הבכורה שלה כשחקנית בתפקיד "מוק" בעונה האחרונה.
אבל לא הכל דיבורים, שכן חיפושי הטיולים קפצו גם הם, חודשים לפני שידור העונה השלישית. מספר החיפושים לגבי קוסמוי – מקום הצילומים העיקרי של העונה השלישית – עלו ב-370% בהונג קונג בינואר, לעומת שנה קודם לכן, כך על פי אקספדיה. בשבועיים שלאחר שידור הפרק הראשון של העונה השלישית עלו החיפושים אחר טיולים לקוסמוי ב-115% בסינגפור, ב-95% בארה"ב, וב-70% באוסטרליה. גם מספר ההזמנות עלה, עם Trip.com שראתה צמיחה של כ-30% בהזמנות הטיסות ובתי המלון לקוסמוי, בעיקר מגרמניה, בריטניה וצרפת.
אך גם במקומות אחרים בתאילנד נרשמה עליה של כ-500% בהזמנות ביומיים שאחרי בכורת העונה השלישית, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך על פי חברת Guesty, שהתוכנה שלה מניעה אתרים כמו Airbnb ו-Booking.com.































