סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
קוונטום סורס, נפתלי בנט
קוונטום סורס, נפתלי בנט (צילום: לע"מ)

הג'וב החדש של נפתלי בנט: יסייע בבניית מחשב הקוונטים הישראלי

חברת קוונטום סורס, שהקימו מדענים ישראלים בניסיון להתחרות בענקיות הטכנולוגיה בתחום העתידני, הודיעה על הצטרפותו של ראש הממשלה לשעבר לשורותיה. תפקידו בחברה: הרחבת הפיתוח העסקי בעולם. "בהיותנו אומת הייטק, יש לנו הזדמנות להוביל בתחום חדשני ופורץ דרך זה"

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מצטרף לדירקטריון חברת קוונטום סורס (QS) שהוקמה ב-2021 על ידי קבוצת מדענים ומהנדסים בעלי שם כדי לפתח את מחשב הקוונטים הישראלי.
בסביבת QS אומרים כי בנט אמור לסייע לחברה בעיקר בכל הנוגע לפיתוח עסקי ברחבי העולם. לבנט יש ניסיון בעולם ההייטק כאחד ממייסדי הסטארט-אפ סאיוטה ב-1999, שב-2005 נמכר לענקית האבטחה RSA ב-145 מיליון דולר. בהמשך שימש בנט לתקופה קצרה כמנכ"ל חברת סולוטו שגם היא נמכרה ב-2013 תמורת 130 מיליון דולר.
"מחשוב קוונטי הוא טכנולוגיה עם פוטנציאל משמעותי לקדם את עולמנו ולהשפיע על חיינו", אמר בנט עם הצטרפותו לחברה. "בהיותנו אומת הייטק, יש לנו הזדמנות להוביל בתחום חדשני ופורץ דרך זה. אני מאמין שלצוות קוונטום סורס יהיה חלק משמעותי בהובלת פיתוח התחום וקידומו".
QS מפתחת טכנולוגיה לבניית מחשב קוונטי פוטוני בעל יכולת עיבוד של יותר ממיליון קיוביטים - זאת, בניגוד למחשבים של מאות קיוביטים שפותחו עד היום על ידי חברות הענק הפועלות בתחום - IBM וגוגל. המחשב של החברה הישראלית אמור להיות עמיד בפני שגיאות (Fault Tolerant), בניגוד למחשבים הקוונטיים הקיימים שעדיין סובלים מרעשי רקע שמעכבים את פריצת הדרך המסחרית שלהם.
מחשוב קוונטי פוטוני עושה שימוש בחלקיקי אור (פוטונים) כמייצגים של קיוביטים. קוונטום סורס משתמשת בגישה ייחודית להפקת פוטונים ומימושם של שערים קוונטיים, באופן יעיל בהרבה מכל טכנולוגיה אחרת שקיימת כיום. החברה מונה 30 עובדים, מתוכם 18 מדענים בעלי דוקטורט בתחומי הפיזיקה והנדסת האלקטרוניקה.
מנכ"ל החברה הוא עודד מלמד, שמכר את חברת אלטייר שהקים לסוני ב-212 מיליון דולר; יו"ר החברה הוא דן חרש, שהקים בעבר את פרוביג'נט ומכר אותה לענקית השבבים ברודקום; וסמנכ"ל הפיתוח הוא גיל סמו, שפרש באחרונה מאפל, שם היה אחד מדמויות המפתח בכל הנוגע לשבבים. סמו היה ממייסדי אנוביט - הרכישה הראשונה של אפל בישראל. המדען הראשי של QS הוא פרופ' ברק דיין ממכון ויצמן, שהגה את הטכנולוגיה הראשונית של החברה.
"לבנט יש רקע טכנולוגי ויזמי עשיר, לצד ניסיון בינלאומי רחב ועמוק", אמר המנכ"ל מלמד. "הצטרפותו למאמץ היא בעלת ערך משמעותי לחברה, בעודנו מתקדמים לפרוץ את גבולות הטכנולוגיה המוכרת".
לפני כחודש, החברה הרחיבה את סבב הסיד שלה ב-12 מיליון דולר ל-27 מיליון דולר - מה שהפך אותו לאחד מסבבי הסיד הגדולים בתחום המחשוב הקוונטי. את ההרחבה הובילה DELL technologies capital של מייקל דל, בהשקעה הראשונה של הקרן בתחום העתידני. המשקיעים הנוספים בחברה הם קרן גרוב ונצ'רס של דב מורן, פיטנגו פירסט, 10D וקרן ECLIPSE.