סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה גוגל בקליפורניה
מטה גוגל בקליפורניה (צילום: NOAH BERGER / AFP)

רוצים הביתה: עובדי גוגל מוחים נגד ההחלטה להחזירם למשרד

החלטתה של הנהלת ענקית הטכנולוגיה להפסיק באופן סופי את העבודה מרחוק ולחייב את כלל העובדים להגיע למשרדים לפחות שלוש פעמים בשבוע לא ממש עוברת בשקט. "מתייחסים אלינו כמו לילדים", ציין אחד העובדים ברשת המקומית. "אולי רוצים שנביא פתק מההורים"

שבוע שעבר עדכנה גוגל את מדיניות החזרה למשרדים וקבעה כי העובדים יחויבו לעבוד שלוש פעמים בשבוע מהמשרד. בנוסף, הבהירה ההנהלה כי יתקיים רישום של הגעת העובדים למשרד וכי נוכחותם של העובדים תיכלל בהערכת הביצועים התקופתית שלהם. בנוסף, עובדים שקיבלו אישור מיוחד לעבוד מהבית כל השבוע יצטרכו גם כן, כנראה, לחזור למשרד.
בהתבסס על שיחות שקיימו כמה מעובדי גוגל עם CNBC ועל פוסטים שהעלו לאתר הפנימי של החברה, נראה שגוגל מתמודדת בימים אלה עם דאגה גוברת של העובדים מכך שההנהלה מחריפה את הצעדים נגד פרקטיקת העבודה מהבית, שהחלה בימי הקורונה מטעמי ריחוק חברתי.
מדברי העובדים עולה גם כי כמה מהם "מרגישים שמתייחסים אליהם כאל ילדים" וכי קיימת אי ודאות גדולה בנוגע להמשך דרכם בגוגל של עובדים התמגוררים במקומות מרוחקים ובעבר קיבלו אישור לכך. "אם אתה לא יכול להגיע למשרד היום, עליך להביא פתק מההורים", כתב אחד העובדים וצירף לטקסט צילום של ראש מחלקת כוח האדם בחברה פיונה קיסוני כשהיא עומדת מול לוח בכיתה.
על פי דובר גוגל ריאן למונט, המידע שנאסף על נוכחות העובדים מנותח אחר כך על ידי מנהלי החברה. "כעת, כשאנחנו עובדים באופן מלא לשבוע עבודה היברידי, מנהלי החברה יכולים לראות דיווחים שמהם ניתן להבין עד כמה צוותיהם אימצו את ההוראה החדשה, אם בכלל. גוגל לא משתפת מידע על נוכחות של כל עובד בנפרד".
כיצד, אם כן, יוכלו מנהלים לדעת מי מבין העובדים, ספציפית, מגיע למשרד שלוש פעמים בשבוע ומי לא? לגוגל יש פיתרון: מנהלים של עובדים שאינם אמורים לעבוד מרחוק ובכל זאת לא מגיעים למשרד יכותבו למייל שישלח לעובדים הללו, כך שהם יוכלו לטפל בעניין בעצמם.
ואולם, כאמור, התגובות לכך בקרב העובדים לא היו חיוביות, בלשון המעטה. "לעובדי גוגל בניו יורק אין אפילו מספיק שולחנות וחדרי ישיבות עבור כל העובדים", ציין כריס שמידט, מהנדס תוכנה בחברה וחבר באיגוד העובדים של אלפבית, החברה האם של גוגל.
דובר החברה למונט, לעומת זאת, חושב אחרת. "מדיניות העבודה ההיברידית שהכרזנו עליה לפני שנה עוברת עכשיו עדכון", הוא אמר. "זה הולך טוב ואנחנו רוצים לראות עוד ועוד עובדים מתחברים ז לזה ומשתפים פעולה פנים-אל-פנים. לכן, אנחנו מגבילים את העבודה מרחוק".