סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
שמונה נשים הצטרפו לתביעת האפליה המגדרית נגד פלייסטיישן

התביעה הייצוגית, שהוגשה בנובמבר, מאשימה כי חטיבת הגיימינג של סוני מנעה את קידומן של נשים, יצרה פערי שכר ופיטרה אותן שלא כדין. סוני ביקשה לדחות את התביעה על הסף משום שלא נמצאו ראיות למדיניות מפלה כלפי נשות החברה

שמונה נשים צירפו עדויותיהן לתביעה הייצוגית שהוגשה נגד חטיבת הפלייסטיישן של סוני - כך דווח באתר "אקסיוס" (Axios). התביעה המקורית הוגשה בנובמבר על ידי אנליסטית אבטחת מידע לשעבר, שהאשימה את החברה בפערי שכר, פיטורים שלא כדין ושאר מקרים הנובעים לכאורה מאפליה מגדרית.
סוני ניסתה לשכנע את בית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה לדחות את התביעה על הסף, בטענה שהחברה לא מצאה "מדיניות, מנהג או הליך עליהם ניתן לבסס אפליה מכוונת או בעלת השפעה מפלה כלפי נשים". בתגובה, צוות התביעה הוסיף את שמונה העדויות, מאת עובדות בהווה ובעבר, לחיזוק טענותיו. העדויות הוגשו לפני המועד הנדרש להגשת תגובה לסוני. החברה לא הגיבה על הדיווח. שימוע בנושא הבקשה של סוני לא ייערך עד החודש הבא, לכל המוקדם.
הנשים טענו כי ספגו יחס מפלה במשרדי סוני בארה"ב, הכולל הערות מבזות, חיזורים בלתי-רצויים, התעלמות גורפת מעבודתן ומניעת קידומן. אחת העובדות העידה כי כאשר עזבה את החברה, היא חלקה עם עמיתותיה מכתב, בו פירטה כי ניסתה ליידע את הממונים עליה בעניין אפליה מגדרית, ובפרט כלפי נשים הרות. לטענתה, בכירי מחלקת משאבי האנוש התעלמו מפניותיה. אחת הנשים העידה כי "היא מאמינה שסוני אינה מסוגלת למגר סביבות עבודה רעילות".
כפי שדיווח אתר "פוליגון", אחת העדויות נמסרה מפי מארי הרינגטון (Marie Harrington), לשעבר מנהלת בכירה בחטיבת הגיימינג של סוני, שעבדה בחברה 16 שנה. הרינגטון אמרה כי עובדים היו נוהגים לדרג את רמות האטרקטיביות של הנשים במשרד, ולשתף בדיחות גסות ותמונות זימה של נשים. היא גם תיארה מקרה בו אחד המהנדסים ביקש ממנה לא לבוא עם חצאית למשרד משום שזה מסיח את דעתו.
הבכירה טענה כי חלק ממהנדסי התוכנה היו נוהגים לצאת למועדוני חשפנות ולחלוק ביניהם פורנו. הרינגטון גם תיארה מקרה בו היא ביקשה גישה לחדר הנקה לאחר שילדה תאומים ב-2005. היא נאלצה לעשות שימוש במחסן עם מנעול שבור, בסמוך למבואת המשרד. הרינגטון טענה כי בשל כך, היא הפסיקה להניק בשלב מוקדם. הרינגטון צירפה תכתובת מייל ששלחה להנהלה בשנת 2018, היא צירפה מאמר מ"הניו יורק טיימס" על מחאת נשים בנייק נגד בריונות גברית ושאלה, "אנחנו יכולים לטפל בזה לפני שפלייסטיישן תזכה לדיווח חדשותי משלה?"